دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دیدنی های لاهیجان و زیباترین نقاط گردشگری و چشم اندازهای طبیعی این منطقه

  • مریم صبوری
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

از جاذبه ها و دیدنی های لاهیجان می توان به؛ بقعه شیخ زاهد گیلانی، تالاب بین المللی امیر کلاته و تالاب سوستان، بام سبز لاهیجان و استخر لاهیجان، آبشار شیطان کوه اشاره کرد.

یکی از شهرهای گردشگری و دیدنی در استان گیلان، لاهیجان است که در شمال دیلمان قرار دارد. این شهر بسیار زیبا در سرزمین جلگه ای ساخته شده که رسوبات به جا مانده از رودهای گیلان است که از موقعیت جغرافیایی مهمی در ناحیه کوهپایه ای و تپه ماهور بوته های چای قرار داردکه زمان های زیادی مرکز بخش بیه پیش استان گیلان بوده است. لاهیجان معروف به عروس شهرهای گیلان چشم انداز های طبیعی و فراوانی دارد که از شمال به دریای خزر، از غرب به آستانه اشرفیه، از شرق به لنگرود، از جنوب غرب به سیاهکل و از جنوب به دیلمان محدود شده است. در ادامه مطلب بیشتر با نقاط گردشگری لاهیجان سرسبز و خوش آب و هوا آشنا شوید.

گردشگری در لاهیجان

جاذبه ها و دیدنی های لاهیجان

شهر لاهیجان همراه با چشم اندازهای زیبا مزارع برنج و باغ های سرسبز چای که چشمه های فراوان و خارق العاده ای دارد در سال ۷۰۵ توسط اول جایتو فتح گردید که امیر تیمور در این جا لشکرکشی کرد و بعد از تیمور سید امیر بیک به همراه نودگانش به این شهر حکومت کردند و بعد از سقوط حکمرانان کیانی به حاکمان صفوی حکومت کردند. که در آن زمان سرزمین از سفیدرود تا چالوس را دربر داشت و کانون بازرگانی ابریشم در صنعت تولید و صادرات بود و همینطور صنایع کشاورزی چای که در سال ۱۳۱۹ به دست محمدخان قاجار قوانلو ملقب به کاشف السلطنه در این شهر کشف گردید که وی پدر کشت چای در ایران نام گرفت. شهر لاهیجان دو بخش به نام رودبنه و مرکزی و هفت دهستان که نامشان؛ شیرجوپشت، رودبنه، بازکیاگوراب، آهندان، لیالستان، لفمجان و لیل می باشد. آب و هوایی که در بخش جلگه ای قرار دارد مرطوب و معتدل است و در قسمت کوهستانی خوش هوا و سردسیر می باشد در کل هوایی مدیترانه ای دارد، که زبان این مردم گیلکی یا بیه پیش و گیلکی رشت بیه پس که معنی گالشی به مناطق کوهستانی گفته می شود. با مجله آرگا همراه باشید و در ادامه دیدنی های لاهیجان را بهتر بشناسید.

جاذبه ها و دیدنی های لاهیجان

آبشار شیطان کوه

یکی از مناظر طبیعی لاهیجان آبشار زیبای شیطان کوه می باشد که از بدنه شیطان کوه سرازیر می شود. زمانی که در جاده هستید این کوه از دور نمایان است و جلوه خاصی ایجاد کرده که زمانی به سمتش می آید می بینید آبشار به وسیله پمپاژ از استخری که در کنار کوه است تغذیه می کند. زمانی که بخواهید به بالای این کوه بروید باید ۷۵۰ پله را از روی آن عبور کنید تا به قله کوه برسید و منظره زیبا را ببینید.

مکان های دیدنی لاهیجان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تالاب سوستان

برای رسیدن به این تالاب زیبا باید از قبل کمی اطلاعات داشته باشید تا گم نشوید. این تالاب در جاده سوستان قرار دارد که در پاییز و زمستان پرآب می باشد که آبی شیرین دارد و سرتاسر این تالاب را گیاهان مردابی و نی زارها و درختان سر به فلک کشیده پر کرده اند که واقعا جذاب و دیدنی می باشد. همواره تالاب سوستان با وجود منظره و فضای بکر و سرسبزی بی همتایش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است که از دیدنی های لاهیجان عروس گیلان می باشد.

جاذبه های زیبا در لاهیجان گیلان

بام سبز لاهیجان

این بام جالب و بسیار زیبا از مناطق گردشگری در لاهیجان است که چشم اندازی بی همتا دارد. این فضا در بالای شیطان کوه قرار گفته که بام سبز لاهیجان نام دارد و با وجود هوای پاک و دلنشینش که در شمال است مسافران زیادی به این منطقه می آیند و از آن بالا شاهد تمامی زیبایی های گیلان هستند که در آن جا تله کابینی در سال ۱۳۸۴ افتتاح و بهره برداری گردیده است.

استخر لاهیجان

این استخر یکی دیگر از دیدنی های لاهیجان می باشد که در بخش شرقی قرار دارد. این مکان پوشیده از سرسبزی های شمشاد در ارافش است که وسعتی ۱۷ هکتاری با ۴ متر عمق دارد که در قدیم مخزن آبیاری مزارع برنج بوده است. در وسط استخر یک جزیره تماشایی کوچکی قرار دارد که شما می توانید با عبور از پل به آن مکان بروید و شاهد تماشای پرندگان مهاجر و لانه هایشان شوید.

آشنایی با دیدنی های لاهیجان

تالاب بین المللی امیر کلاته

این تالاب با وسعتی ۱۲۳۰ هکتاری که عمق متوسط آن ۱.۸۵ متر می باشد از جاذبه های استان گیلان است. که ویژگی منحصر به فردش آب شیرین این مکان که فاصله ۱ کیلومتری دارد می باشد که رویش گیاه محلی پسته دریایی یا (ثعله به اقلی) در این تالاب می روید که کلاهکی سبز دانه کوچک و دارای خاصیت داروی می باشد و در طب سنتی به کار می رود. تالاب بین المللی امیر کلاته در چهل کیلومتری شهر لاهیجان و همسایگی دریای خزر است که محل زندگی پرندگان مهاجر و ۱۱ گونه ماهی و نیلوفران آبی سفید است.

بقعه شیخ زاهد گیلانی

از جاهای گردشگری لاهیجان می توان به این مورد اشاره کرد که شیخ زاهد گیلانی با دختر شیخ صفی الدین اردبیلی ازدواج کردند و در این مقبره که نوادگان صفوی ساخته بودند مزار پاکش را نهادند. اگر بخواهید به این مکان زیبا بروید باید ۴ کیلومتر از شهر فاصله بگیرید تا به مزار پاکش در روستای شیخانور لنگرود برسید که در دامنه کوه واقع شده است بروید. برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی استان گیلان کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *