دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی النترا ۲۰۱۸ و شناخت مشخصات فنی این محبوب کره ای

  • ساناز براتی
  • ۵ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو هیوندای النترا ۲۰۱۸ یکی از خودروهای پر فروش و جذاب شرکت هیوندای است که نسبت به نسل های قبلی خود پیشرفت زیادی داشته و از امکانات زیادی برخوردار است . این خودرو یک سدان با کیفیت در بین همرده های خود محسوب می شود که در دو نوع اصلی و مونتاژ شده توسط کرمان موتور وارد بازار کشور شد.

    هیوندای النترا از سال ۱۹۹۰ تا به حالا در شش نسل تولید شده و یکی از بهترین و با کیفیت ترین خودروهای موجود در کلاس خود است. که در برخی کشورها به نام آوانته وارد بازار شده است. این خودرو در ابتدا به وسیله کرمان موتور وارد بازار ایران شد و بعد از آن کرمان موتور آن را به صورت مونتاژ شده وارد بازار کرد. تفاوت های بین مدل مونتاژی و اصلی هیوندای النترا ۲۰۱۸ وجود دارد، ولی کیفیت هر دو مدل بالاست و یکی از بهترین ها برای خرید محسوب می شود. با بررسی بیشتر النترا ۲۰۱۸ همراه ما باشید.

بررسی خودرو هیوندا النترا ۲۰۱۸

خودرو النترا از خیلی وقت پیش در کشور ما وجود داشته است. ولی بیشترین حضور آن به نسل پنجم النترا ۲۰۱۸ بر می گردد. خودرویی که محبوبیت زیادی بین خریداران داشت و بر سر زبان ها بود. اما در این مقاله قصد داریم نسل ششم این خودرو یعنی هیوندا النترا ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دهیم. خودرویی که نسبت به نسل قبلی پیشرفت زیادی داشته است.

بررسی ویژگی های النترا ۲۰۱۸

طراحی ظاهری النترا ۲۰۱۸

هیوندای النترا خودرویی جذاب با ظاهری اسپرت است که از ویژگی های اصلی آن وجود جلو پنجره شش ضلعی بزرگ به نام آبشار در آن است که نوار های کرمی براق آن را پوشش داده اند و فضای خالی موجود در آن انتقال هوای مورد نیاز پیشرانه را انجام می دهد. چراغ های این خودرو به خاطر زوایای تند و شکسته ظاهری تهاجمی به خودرو داده اند. در اطراف سپر دو ورودی مشکی هوا تعبیه شده که چراغ های مه شکن در بالای آن قرار دارد.

دو خط برجسته در نمای کناری خودرو طراحی شده است که یکی در بالای دستگیره در ها قرار گرفته و تا پنل های جانبی ادامه دارد و دیگری در پایین روی درب ها به چشم می خورد. قسمت فات روی گلگیرها حس اسپرتی را با این خودرو داده است.

بررسی النترا ۲۰۱۸ از نمای عقب نشان می دهد که همان مدل نسل قبل را حفظ کرده است. چراغ های باریک و بزرگ با گرافیک و زوایای مدرن مشابه نسل قبل طراحی شده است. برآمدگی بر روی درب صندوق عقب قرارگرفته که تا خط جانبی خودرو ادامه پیدا کرده  و حس اپرت به خودرو داده است. چراغ های قرمز در اطراف سپر حجیم شده این خودرو را بزرگتر از اندازه واقعی نشان می دهد.

بررسی خودرو هیوندای النترا ۲۰۱۸

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

النترا ۲۰۱۸ در نوع سدان خود با ارتفاع ۱.۴۳۵، طول ۴.۵۶۹ و پهنایی در حدود ۱.۸۰۰ میلی متر با فاصله ۲.۷۰۰ میلی متری برای دو محور عقب و جلو طراحی شده است.

بررسی طراحی داخلی النترا ۲۰۱۸

با بررسی طراحی داخلی النترا ۲۰۱۸ متوجه شباهت آن با دیگر سدان های هیوندای می شویم. شکل اصلی داشبورد طراحی غیر قرینه و فلتی دارد، ورودی های هوا در دو طرف داشبورد ظاهری متفاوت دارند. صفحه نمایشی بزرگ در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که در مدل مونتاژ شده آن کاهش سایز داشته است.کلید های زیادی در کنسول میانی، روی فرمان و پایین صفحه نمایش قرار دارند که کمی گیج کننده اند اما به راحتی در اختیار راننده قرار دارند. در فرمان استخوانی خودرو از چرم مصنوعی استفاده شده با پنلی ساده و عقربه ای که ظاهری ساده و اسپرت به خودرو داده است. البته تلاش کرده اند تا با قرار دادن صفحه نمایشی رنگی در میان پنل پشت فرمان ظاهری مدرن به آن بدهند. قطعات فلزی و نقره ای استفاده شده در برخی قسمت های کابین حس لوکس بودن به آن داده است. البته در مدل های موجود در بازار ایران قسمت زیر داشبورد به رنگ کرم و هماهنگ با روکش صندلی ها طراحی شده است.

مطالعه خودرو النترا ۲۰۱۸

مشخصات فنی

با بررسی النترا ۲۰۱۸ از نظر فنی متوجه تولید این خودرو با پیشرانه های مختلفی در جهان می شویم. اما در ایران مدل ۲.۰ لیتری به دلیل عملکرد خوب و قیمت مناسب مورد توجه قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت ۱۵۲ اسب بخار را با حداکثر گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر تولید می کند. انتقال قدرت در این موتور با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک صورت می گیرد. صفر تا صد النترا ۲۰۱۸ در مدت ۸.۵ ثانیه به طول می انجامد. بررسی سرعت النترا ۲۰۱۸ نشان داده است که النترا با پیشرانه ۲.۰ لیتری ۲۴ ثانیه زمان صرف می کند تا به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۷.۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نقد و بازدید النترا ۲۰۱۸

 آپشن های رفاهی و ایمنی

حال نوبت به بررسی امکانات رفاهی و ایمنی النترا ۲۰۱۸ رسیده است. از جمله امکانات رفاهی هیوندای النترا ۲۰۱۸ شامل سانروف برقی، روکش های چرمی صندلی ها و فرمان، سیستم ورود واستارت بدون کلید، گرمکن فرمان، قابلیت انتخاب نوع رانندگی، آینه های تاشو اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده و حافظه IMS، سرد کن صندلی جلو، گرمکن های صندلی عقب و جلو، درب هوشمند صندوق عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور های کمکی پارک جلو و عقب، نمایشگر مرکزی، کیلومتر شمار سوپر ویژن و نمایشگر TFT پشت آمپر، چراغ های هوشمند به همراه سیستم مشایعت، بلوتوث می شود.

   بازدید ظاهری النترا 2018

در بخش ایمنی مواردی از جمله کیسه هوا راننده و سرنشین جلو به همراه ایربگ های جانبی و پرده ای، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز های مجهز به سیستم ضد قفل، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور و هشدار فشار باد تایرها وجود دارند. همچنین این خودرو از موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا IIHS نمره قبولی گرفته است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *