دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی قصر شیرین و جاذبه های توریستی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

قصر شیرین یکی از شهرهای دیدنی در استان کرمانشاه است شهری که به دلیل زلزله در سال های اخیر دچار خسارت و صدمه شده است اما همچنان جذابیت های خاص خود را دارد و مکان های دیدنی قصر شیرین یکی قطب تاریخی گردشگری در ایران است.

اماکن گردشگری قصر شیرین یکی از مناطق تاریخی مهم در کرمانشاه است شهری که در بسیاری از کتاب های تاریخی به آن اشاره شده است و نام آن ذکر شده است. برخی از ویرانه های این شهر که از دوران حکومت خسرو پرویز باقی مانده است و در ضلع شمالی این شهر واقع شده است از جاذبه های دیدنی آن به شمار می آید. همچنین آتشکده چهار قابی با وجود جذابیت های تاریخی متعدد و قدمت طولانی توجه توریست های زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب می کند که می توانید با سفر به این منطقه تاریخی از دیدن آن لذت ببرید.

مکان های دیدنی قصر شیرین:

روستای برفی، کاخ خسرو و موزه های مردم شناسی از دیدنی های این شهر تاریخی به شمار می آیند این منطقه خوش آب و هوا دارای طبیعت کوهستانی سرسبز است که چشم اندازهای آن خاطره انگیز خواهند بود.

کاروان سرای قصر شیرین:

از کاروان سرای قصر شیرین تنها قسمت ورودی آن سالم و باقی است که در جنگ ایران و عراق به دلیل حملات جنگی آسیب های زیادی دیده است این کاروان سرا از آجر های بناهای ساسانی ساخته شده ولی میراث فرهنگی در سال های گذشته چندین بار اقدام به بازسازی دوباره آن کرده است که می تواند مکان جذابی برای بازدیدکنندگان باشد. این کاروانسرا یکی از مکان های دیدنی قصر شیرین است که اطلاعات تاریخی مهمی را در اختیارتان قرار می دهد.

مکان های تاریخی قصر شیرین

موزه مردم شناسی قصر شیرین:

در این موزه گردشگران می توانند با نوع پوشش ، آداب و رسوم و حرفه اهالی و مردم شهر قصر شیرین آشنا شوند این موزه پوشاک ، ابزار و  وسایل زندگی مردم این شهر را به نمایش گذاشته است.

 دیدنی های فرهنگی قصر شیرین

آتشکده قصر شیرین:

آتشکده چهار قاپی یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی قصر شیرین است که بازدیدکنندگان را شگفت زده خواهد کرد این آتشکده دارای دالان طواف می باشد که در طول سال تعداد زیادی از این اثر تاریخی بازدید می کنند. یکی دیگر از اماکن گردشگری قصر شیرین این آتشکده تاریخی است که با آن آشنا شدید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جذابیت های دیدنی قصر شیرین

کاخ ساسانی قصر شیرین:

کاخ ساسانی از ویرانه های قصر خسرو پرویز می باشد که در نزدیکی آتشکده چهار قاپی واقع شده است اطراف حیاط این کاخ دارای اتاق های متعدد است که بصورت مستطیل شکل ساخته شده اند و در اطراف آن اصطبل های این کاخ قرار دارد ناگفته نماند که اکنون از قصر خسرو پرویز فقط ویرانه هایی از خاک و سنگ باقی مانده است که هنوز هم زیبایی های خاص خودش را دارد.

 دیدنی قصر شیرین

بان قلعه:

این مکان تاریخی مربوط به دوره اسکانیان می باشد که چندین سال است به عنوان آثار ملی محسوب می شود و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند این اثر تاریخی به جا مانده از خسرو دوم است که در آن زمان پادشاه ساسانیان بان قلعه را به صورت تپه ای بزرگ ساخته است.

مکان های دیدنی قصر شیرین

 در این بخش با مکان های دیدنی قصر شیرین در استان کرمانشاه بیشتر آشنا شدید که در کنار سایر مکان های دیدنی کرمانشاه دارای جذابیت است شهری که به لحاظ تاریخی از قدمت بالایی برخوردار است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *