دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از هک اینستاگرام با چند تکنیک ساده

  • ساناز براتی
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

همانطور که میدانیم اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی بین کاربران علی الخصوص ایرانی ها است که این مسئله توجه اکثر هکر ها را به خود جلب کرده است. روش های ساده و کارامدی برای جلوگیری از هک اینستاگرام وجود دارد که به راحتی قابل اجراست. پس اگر به امنیت حساب خود اهمیت می دهید با آموزش این روش ها با ما همراه باشید.

امروزه اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی در جهان است و تعداد زیادی از ایرانیان عضو آن هستند. با توجه به استقبال بی نظیر کاربران، این. شبکه بیشتر مورد توجه هکران قرار گرفته است و همه روزه خبرهایی از هک شدن کاربران در اینستاگرام منتشر می شود. پیشگیری از هک شدن صفحه شما در این شبکه اجتماعی با چند تکنیک ساده امکان پذیر است و به راحتی می توان امنیت صفحه را بالا برد.

آموزش جلوگیری از هک اینستاگرام

هک شدن صفحات کاربران در این شبکه اجتماعی محبوب یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر افراد زیادی به آن دچار شده اند. در این مقاله به آموزش راهکارهای برای جلوگیری از نفوذ به صفحه شما پرداخته ایم که بسیار ساده و قابل اجرا برای همه است با ما همراه باشید.

راهکار های جلوگیری از هک اینستاگرام

استفاده از پسورد مناسب

اولین مسئله برای حفظ امنیت در اینستاگرام انتخاب پسوردی مناسب است. همیشه از پسوردهایی استفاده نمایید که حدس آن آسان نباشد مثلا از تاریخ تولد، شماره ملی، شماره تلفن استفاده نکنید همچنین نام کاربری خود را به عنوان پسورد بکار نبرید. ذر کل برای جلوگیری از هک اینستاگرام از پسوردهای قابل حدس استفاده نکنید. برای اینکار می توانید از وبسایت پسورد ساز Password Generator کمک بگیرید. و با استفاده از آموزش تغییر پسورد اینستاگرام نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.

دتور العمل های پیشگیری از هک اینستاگرام

فعال کردن حالت هویت دو مرحله ای

یکی از ویژگی های امنیتی در اینستاگرام هویت دو مرحله ای است که هک شدن اکانت شما را غیر ممکن می کند. در این روش برای وارد شدن به اینستاگرام علاوه بر پسورد باید به روشی دیگر ابراز هویت نمایید تا اجازه ورود داشته باشید.

تکنیک های ممانعت از هک اینستاگرام

  •  آرون گروپس

برای فعال کردن این گزینه وارد صفحه اینستاگرام شوید و از منوی پایین صفحه با انتخاب آیکون آدمک به بخش پروفایل وارد شوید بعد گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کرده و گزینه Two Factor Authentication را انتخاب نمایید، در صفحه باز شده Require Security Code را فعال نمایید. بعد در پنجره پاپ آپ باز شده Turn on را انتخاب کنید. بعذ از این مرحله اینستاگرام کد امنیتی را از طریق پیامک برایتان ارسال می کند. کد را در اینستاگرام وارد کنید، (توجه کنید که در صورت فعال نکردن شماره تلفن در اکانت خود قبل از انجام هر کاری آن را فعال نمایید) بعد از وارد کردن کد تایید اینستاگرام چند کد امنیتی در اختیار شما می گذارد تا بتوانید از آن استفاده نمایید. کد ها را در جایی دیگر ذخیره کنید تا در دسترستان باشد.

با این روش کد تایید دو مرحله ای شما فعال شده است و برای ورود به اینستاگرام علاوه بر رمز عبور باید از مرحله تایید هویت نیز بگذرید.

استفاده از اپلیکیشن اصلی اینستاگرام

یکی دیگر از روش های جلوگیری از هک اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن رسمی این شبکه است. از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام پلاس و جی جی اینستاگرام  که امروزه در بین کاربران رواج پیدا کرده اند استفاده نکنید.

پیشگیری از هک اینستاگرام

عدم استفاده از آنفالویاب ها و فالوگیرها

برای استفاده از این برنامه ها باید نام پیج و پسورد خود را وارد کنید ممکن است یکی از این برنامه ها قصد هک اکانت شما را داشته باشد. بنابراین اگر به فکر امنیت پیجتان هستید از آن ها استفاده نکنید.

قطع دسترسی برنامه های دیگر به اینستاگرام

ممکن است شما قبلا اکانت خود را به آنفالویاب و فلوبگیر متصل کرده باشید برای قطع این برنامه ها وارد صفحه اینستاگرام خود شده و گزینه بالای صفحه که به شکل آدمک است را لمس کنید و وارد گزینه تنضیمات یا همان چرخ دنده شوید. در این مرحله گزینه Authorized Applications را انتخاب کرده و بعد در صفحه باز شده Revoke Access را به رنگ آبی در آورید. با این عمل کلیه دسترسی های بجز اینستاگرام اصلی قطع خواهد شد.

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام

امنیت ایمیل متصل به اینستاگرام

ایمیل و شماره تلفنتان را به اینستاگرام متصل کنید و برای حفظ امنیت ایمیل خود آن را در جایی وارد نکنید و از دیگران مخفی نگه دارید.

مقابله و ممانعت از هک اینستاگرام

تبدیل حساب کاربری از عمومی به خصوصی

از دیگر راه های جلوگیری از نفوذ به صفحه اینستاگرام تبدیل حساب اینستاگرام به خصوصی یا Private است. برای این منظور وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و روی گزینه سه نقطه در سمت راست صفحه کلیک کرده ووارد بخش تنظیمات شوید. در قسمت تنظیمات گزینه Private Account را انتخاب نمایید تا حساب شما خصوصی شود. همچنین افراد مشکوک را بلاک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *