دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان قند خون بالا با روش ها و راهکارهای مطمئن و سریع

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

قند خون بالا یکی از بیماری های بسیار شایع می باشد که هر ساله افراد زیادی را به خود گرفتار می کند که برای درمان قند خون بالا کافی است تغذیه خود را اصلاح کنید و از رژیم های بدون قند استفاده کنید.

قند خون بالا امروزه به یک بیماری رایج تبدیل شده است که در مراحل پیشرفته قابل تشخیص می باشد و نگه داشتن آن در سطح نرمال به افراد مبتلا به قند خون بالا یا دیابت کمک می کند تا از عوارض جدی این بیماری پیشگیری کنند زیرا بالا رفتن قند خون سبب بروز بسیاری از بیماری های خطرناک می شود که ساده ترین راه جهت پایین آوردن قند خون، مصرف مواد غذایی و خوراکی های مفید می باشد در ادامه مطالب به روش های درمان قند خون بالا می پردازیم.

کاهش قند خون با روش های شگفت انگیر

روش های درمان قند خون بالا

قند خون بالا یک نوع اختلالات متابولیک در بدن می باشد که باعث از بین رفتن رگ های خونی و اعصاب می شود و در نتیجه با ایجاد عوارض گوناگون در بدن همراه است، در ادامه با روش های کاهش قند خون بالا آشنا خواهید شد :

سرکه سیب

سرکه سیب سبب کاهش اسید های چرب امگا ۳ می شود و در نتیجه به کاهش سطح قند خون ناشتا و پس از غذا کمک می کند، به منظور خوش طعم کردن آن می توانید دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به هشت اونس آب اضافه کنید سپس به عنوان سس سالاد از آن استفاده نمایید.

درمان افزایش قند خون با روش های طبیعی و موثر

 گیلاس ترش

همانطور که می دانید تمام میوه ها سبب افزایش سطح قند خون می شوند اما گیلاس ترش به دلیل داشتن یک ماده شیمیایی به نام آنتوسیاتین از دیابت و چاقی پیشگیری می کند و همچنین برای درمان قند بالا نیز استفاده می شود.

 سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار حاوی فیبر و مواد مغذی فراوانی مانند منیزیم و ویتامین A می باشند که به پایین آوردن قند خون کمک می کنند، سبزیجات برگ دار شامل : اسفناج، کلم برگ، کاهو، کلم بروکلی، شلغم سبز و چغندر سوئیسی می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کاهش قند خون با روش های طبیعی

 مصرف ویتامین به اندازه کافی

به منظور درمان قند خون بالا باید ویتامین به اندازه کافی مصرف کنید زیرا، ویتامین ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و در نتیجه از توانایی بدن به منظور استفاده از انسولین حمایت می کند برخی از ویتامین ها که سبب حفظ قند خون در سطح مناسب می شوند عبارتند از: ویتامین B3 ، B6 ، ب، ب ، C ، E ، و K

برگ انبه

برگ های انبه دارای ویتامین C ، A و تانین می باشد که استفاده از برگ انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می کند در نتیجه سبب درمان قند خون بالا می شود، به مظور کاهش قند خون بالا ده تا پانزده عدد برگ انبه را داخل یک لیوان آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک شب داخل آب بماند سپس صبح پس از ردکردن از صافی آن را ناشتا میل کنید همچنین می توانید پانزده عدد برگ انبه را داخل دو لیوان آب بجوشانید و آن را از صافی عبور دهید سپس با معده خالی مصرف کنید.

روش های درمان قند خون بالا

دانه های شنبلیله

از دیگر روش های مهم جهت پایین آوردن قند خون دانه های شنبلیله می باشد بنابراین می توانید هر روز یک قاشق مربا خوری دانه شنبلیله استفاده کنید همچنین می توانید دانه های شنبلیله را در یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید و پس از رد کردن از صافی آن را مصرف نمایید.

دارچین

یکی از ادویه های پر کاربرد که به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند دارچین می باشد اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا، سبب افزایش ضربان قلب و مشکلات تنفسی می شود.

پایین آوردن قند خون بالا

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های شیرین در مقایسه با سیب زمینی های سفید دارای مقادیر فراوانی ویتامین A می باشند که علاوه بر حفظ سلامت بینایی سبب درمان قند خون بالا نیز می شوند فقط باید از اندازه و چاشنی روی غذا اطلاع داشته باشید.

برگ ریحان

برگ ریحان دارای روغن های ضروری و آنتی اکسیدان می باشد که برای درمان قند بالا گزینه بسیار مناسبی است بنابراین می توانید دو تا سه برگ ریحان را ناشتا مصرف کنید همچنین به وعده های غذایی تان برگ ریحان اضافه کنید.

بهبود قند خون بالا

دانه کتان

مصرف دانه کتان سبب کاهش مقاومت به انسولین می شود همچنین به دلیل داشتن فیبر بالا سبب جذب مناسب چربی و قند ها می شود از این رو هر روز صبح یک قاشق غذا خوری دانه کتان را به یک لیون آب گرم اضافه کنید و سپس با معده خالی آن را مصرف کنید.

بامیه

بامیه دارای ویتامین A، C، منیزیم، پتاسیم، فیبر و اسید فولیک می باشد که به عنوان یک روش موثر جهت درمان قند خون محسوب می شود، پس اگر تمایل  دارید که با بامیه قند خون را پایین آورید دو عدد بامیه را بشویید و آن را نصف کنید و داخل یک لیوان آب به مدت یک شب تا صبح قرار دهید و درپوش آن را بگذارید سپس صبح، بعد از مصرف صبحانه بامیه را از داخل آب بیرون آورده و آب آن را میل کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر، از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

کاهش قند خون با راه کارهای خانگی

ترک سیگار

برای افرادی که مبتلا به بیماری قند خون هستند سیگار نکشیدن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نیکونین موجود در سیگار سبب افزایش مقاومت به انسولین می شود و علاوه بر افزایش قند خون باعث مبتلا شدن به بیماری های کلیوی، قلبی و … نیز می شود.

روش های مناسب برای درمان قند خون بالا

کاهش استرس

استرس سبب تغییرات در سطح قند خون می شود بنابراین به هیچ وجه اجازه ندهید که استرس سبب تشدید علائم قند خون بالا شما شود که در حقیقت یکی از راه های مدیریت بهتر استرس تمرین مدیتیشن و استرس می باشد.

کنترل وزن

با داشتن وزنی مناسب علاوه بر اینکه مشکلات کمتری دارید خطر مبتلا شدن به دیابت را نیز کاهش می دهید، همچنین کاهش وزن سبب تقویت سطح قند خون سالم می شود که در واقع کاهش ۷درصد از وزن بدن سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت تا ۵۸ درصد می شود.

درمان دیابت با روش های طبیعی

 نوشیدن آب به مقدار کافی

نوشیدن آب به مقدار کافی علاوه بر اینکه از کم شدن آب بدن پیشگیری می کند و سبب دفع قند اضافی خون از طریق ادرار می شود به نگه داشتن میزان قند خون در محدود سالم کمک می کند، بنابراین نوشیدن آب به صورت مرتب سبب تامین آب مورد نیاز خون و کاهش قند خون بالا می شود.

داشتن خواب با کیفیت

در صورتی که خواب با کیفیتی نداشته باشید و یا دچار بی خوابی شده باشید این امر سبب افزایش سطح قند خون می شود، بنابراین به منظور درمان قند خون بالا سعی کنید که کیفیت خواب تان را افزایش دهید.

عوارض بیماری دیابت

از جمله عوارض دیابت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نارسایی کلیه و دیالیز
  • زخم های پا، عفونت ها و قطع عضو
  • اختلال بینایی و کوری
  • حمله قلبی و سکته مغزی
  • آسیب به سیستم عصبی

عوارض قند خون بالا

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشد تا با کمک مطلب فوق روش های مناسبی را جهت درمان قند خون بالا  انتخاب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *