دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برای کنترل کردن اعصاب از این راهکارها استفاده کنید

  • ساناز براتی
  • ۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

همه ما ممکن است دچار عصبانیت شویم که بسیار ناخوشایند است. راه های بسیاری برای کنترل اعصاب وجود دارد که برای هر کس به راحتی قابل اجراست مثل نفس عمیق کشیدن یا نوشیدن یک لیوان که میتواند به مهار عصبانیت شما کمک کند.

امروزه مدیریت اعصاب یا عصبانیت به موضوعی مهم بین کسانی که توانایی کنترل آن را ندارند تبدیل شده که باید هر چه زودتر آن را درمان کنند. در بعضی مواقع خشم و عصبانیت را با یک حرکت و کار ساده به راحتی می توان مهار کرد، که خیلی ها با آن آشنا نیستند در این مقاله با راهکارهای درباره این موضوع آشنا می شویم.

راهکارهایی برای کنترل اعصاب

خشمگین شدن در طول روز برای همه ی ما ممکن است اتفاق افتاده باشد، ولی این موضوع برای ما و اطرافیانمان ناخوشایند است. کنترل خشم با روش های ساده و قابل اجرا امکان پذیر است.

مراحل مهار اعصاب

کشیدن نفس عمیق

در زمان عصبانیت تنفس تند و کوتاه می شود و آرامش به وسیله نفس های عمق و آرام بدست می آید، پس در هنگام عصبانیت نفس عمیق بکشید تا به آرامش دست یابید. اینکار را چند بار انجام دهید تا نتیجه ای رضایت بخش داشته باشید.

کنترل اعصاب و روش های آن

ورزش کردن

فعالیت فیزیکی راهی برای خروج احساسات از بدن است. ورزش کردن باعث فعال شدن مواد شیمیایی در مغز شده و احساس شادی و آرامش را به شما می دهد پس برای مهار اعصاب به پیاده روی و دو بروید و ورزش کنید. و در کنار ورزش استراحت کافی داشته باشید و بخوابید.

مهار اعصاب

  •  آرون گروپس

شوخ طبعی

شوخ طبعی می تواند در این مورد به شما کمک کند. هر چه بیشتر شوخ طبع باشید کنترل خشم برایتان راحت تر است. در زمان عصبانیت سعی کنید لبخند بزنید، تا فشار وارد شده بر شما کاهش یابد.

ترک محیط

خشم همان حمله ناگهانی آدرنالین به رگهای ماست. وقتی مکانی را که در آن دچار خشم شده اید را ترک کنید می توانید باعث کنترل اعصاب خود شوید. چون ذهن تغییر موقعیت را تشخیص داده و جریان آدرنالین بدن را محدود می کند.

روش های مهار اعصاب

نوشیدن چای داغ

به جای نوشیدن قهوه چای سبز بنوشید چون قهوه باعث افزایش استرس شده و در مقابل چای سبز آرامش دهنده است. چای سبز علاوه بر سلامت و زیبایی یکی از بهترین راه های مهار اعصاب و کاهنده استرس است.

روش های کنترل اعصاب

ماساژ دادن بدن

ماساژ درمانی یکی دیگر از روش های مدیریت اعصاب است. اگر امکان مراجعه به متخصص را ندارید دو دست خود را بر روی شانه و گردن قرار داده و به آرامی فشار دهید و شروع به ماساژ دادن شانه هایتان کنید. همچنین یکی از دستانتان را به کمک دست دیگر از آرنج تا انگشت ها خیلی آرام ماساژ دهید. این عمل را برای هر دو دست انجام دهید.

فکر کردن قبل از حرف زدن

در زمان عصبانیت حرف های به زبان می آوریم که ناخوشایند هستند و باعث پشیمانی ما می شوند. پس سعی کنید قبل از هر گونه حرفی زمانی را به فک کردن اختصاص دهید . همچنین به طرف مقابل خود اجازه ی فکر کردن بدهید.

راه های مهار اعصاب

کمک گرفتن از دیگران

استفاده از این روش ها برای همه آسان نیست. زمانی که عصبانیت شما خارج از اراده شماست باید کمک بگیرید. این کمک می تواند مشاوره گرفتن از روانشناس باشد یا رفتن به کلاس های کنترل خشم و یوگا.

نوشیدن آب

همانطور که می دانیم نوشیدن آب فوائد زیادی برای بدن به همراه دارد. همچنین نوشیدن آب در زمان عصبانیت، باعث کاهش خشم شده و تا حدودی آن را کاهش می دهد. پس برای کنترل اعصاب یک لیوان آب بنوشید و آرام شوید.

کنترل و مهار اعصاب

کینه ای نباشید

بخشش یکی از قدرتمندترین روش های مهار عصبانیت است. اگر احساس خشم و عصبانیت در وجود شما راه یابد و رشد کند خیلی زود تبدیل به موجودی کینه ای خواهید شد. وقتی فردی را که باعث عصبانیت شما شده ببخشید نه تنها باعث آرامش خود شده اید بلکه طرف مقابل شما نیز از این موضوع درس می گیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *