دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن چربی شکم با نکات تغذیه ای و تمرینات ورزشی

  • مریم صبوری
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹
  • ۰

برای از بین بردن چربی شکم راه هایی کابردی وجود دارد که می توانید با انجام این کار ها و تغذیه و ورزش مناسب از دست چربی دور شکم راحت شوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

از بین بردن چربی شکم همیشه یک کار تقریبا دشواری بوده که اکثر افراد به دنبال چربی سوزی و لاغری این ناحیه هستند. پیشگیری از چاقی خطر بیماری قلبی و دیابت را در فرد کاهش می دهد پس بهتر است از روش ها و دستوراتی که در این مقاله گفته می شود به نحو احسن اجرا شود تا نتیجه درستی از آن بگیرید. با مجله آرگا همراه باشید.

   تاثیر غذا برای از بین بردن چربی شکم

از بین بردن چربی شکم با چند روش مفید

زمانی که بافت چربی در بدن زیاد است نمی توانید آن را به طور کل از بین ببرید فقط می شود کاهش داد. با کمی تغییر در سبک زندگی خود می توانید بعد از چند ماه کاهش وزن چشمگیری داشته باشید و چربی های اضافه دور شکم را کم کنید. چربی های شکمی یکی از مقاوم ترین چربی هاست پس برای از بین بردنش نیاز به ورزش و روش صحیح تغذیه می باشد.

ورزش برای از بین بردن چربی شکم

  • روش راحت طب سوزنی

در این روش با استفاده از سوزن که از طب چینی نشات می گیرد و برای از بین بردن چربی شکم بسیار موثر بوده مفید است و شما با حضور به کلینیک طب سنتی باعث کوچک تر شدن سایز بین کمر و شکم می شود.

  • ترک سیگار

اگر فردی هستید که سیگار می کشید آن را ترک کنید. طبق تحقیقات نشان داده افراد سیگاری دور شکم پهن تری دارند.

  • وقتی گرسنه هستید غذا بخورید.

در بعضی مواقع افراد گرسنه نیستند و فقط تحت تاثیر عواملی مثل استرس و اضطراب به غذا خوردن رو می آورند که این قضیه باید درمان و حل شود. می توان در این صورت به جای خوراکی آب بنوشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • استراحت داشته باشید.

زمانی که به اندازه کافی استراحت می کنید بدن راحت تر می تواند بافت های آسیب دیده را بازسازی کند. زمانی که کمبود خواب دارید اشتها افزایش می یابد و همینطور سوخت و ساز بدن کم تر می شود.

تغذیه برای از بین بردن چربی شکم

  • برنامه داشته باشید.

وجود یک برنامه شخصی رژیمی خوب به از بین بردن چربی شکم کمک زیادی می کند. در این زمینه پزشکان زیادی وجود دارند که در کاهش وزن مفید هستند از آن ها بخواهید یک برنامه غذایی رژیمی موثر به شما بدهند.

  • غذا های فیبردار بخورید.

برای از بین بردن چربی شکم می توانید برنامه غذایی را به غذاهایی که فیبر بیشتری دارند گرایش دهید. فیبر باعث می شود که بدن سم را به خارج دفع کند و در طول زمان هضم بهتری پیدا می کند.

  • از خوردن نوشیدنی گازدار دوری کنید.

نوشیدنی هایی که گاز دارند پر از کالری می باشند. در این نوشیدنی ها مواد شیمیایی زیادی وجود دارد که برای سلامت بدن مضر است.

  • غذا های کم کالری مصرف نمایید.

برای این کار از کالری کم برای رساندن به بدن استفاده نمایید. شما با خوردن برخی اقلام که کالری زیادی دارند باعث چاقی خود می شوید. با مصرف غذا هایی مثل: سبزیجات، سیب، کرفس، میوه، که کالری کمتری دارند در حقیقت می توانید به وزن ایده آل برسید.

ورزش برای لاغری

  • آهسته غذا بخورید.

روشی دیگر برای از بین بردن چربی شکم زمانی که تند غذا می خورید گرایش بیشتری پیدا می کنید که بیشتر غذا میل کنید در این صورت با آرامی غذا خوردن بیشتر احساس سیری خواهید کرد. در این صورت معده هم پیغام سیر بودن را به مغز می رساند.

  • با غذا آب میل نکنید.

نوشیدن آب در حین غذا خوردن باعث می شود که نفخ کنید و این امر باعث می شود که بیشتر غذا میل نمایید. مصرف نوشیدنی باید بعد از یک ربع بعد غذا صورت بگیرد.

  • در صبحانه چی بخورید.

خیلی از افراد در هنگام صبحانه شکر و غلات شیرین می خورند که باید دقت داشت یک صبحانه کامل حاوی پروتئین و چربی سالم می باشد. پس برای از بین بردن چربی شکم دقت در خوردن صبحانه نمایید.

تغذیه مناسب چربی

  • غذا خوردن صحیح برای رفع چربی شکم

اگر غذا خورده اید باید ۳ ساعت بعد بخوابید که این امر مهم در زمان خواب تاثیر زیادی دارد. پس دقت کنید زمانی که با شکم پر می خوابید بدن سوخت و ساز کمتری دارد و این غذا ها به عنوان چربی اضافی دور شکم جمع خواهند شد. همینطور غذا را کامل بجوید تا هضم بهتری در بدن داشته باشید.

  • مصرف نوشیدنی و سبزیجات را افزایش دهید.

خوردن نوشیدنی های پروتئینی برای بدن لازم است پس در انتخابش دقت کنید. خوردن سبزیجات در کم شدن اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. وجود ویتامین ها و آنزیم های موجود در آن بهتر است خام مصرف شود.

  • غذا های سبک و تند بخورید.

غذا های سالم و سبک مثل: ماست، مغز ها، میوه ها، به بدن کالری کمتری وارد می کند. همچنین مصرف غذای تند عمل سوخت و ساز را افزایش خواهد داد. پس غذای ارگانیک بخورید.

ورزش برای از بین بردن چربی شکم

ورزش برای چربی دور شکم

۱. به پهلو راست دراز بکشید و ساعد دستتان را موازی با زمین قرار داده و آرنج را مثل ستون کنید. کمی بچرخید و با آرنج دست چپ روی زمین ساعد هر ۲ دست را کنار هم بگذارید. قسمت میانی بدن را کم کم جدا نمایید و شکم و سینه و باسن را از زمین در ۵ ثانیه نگهدارید. سپس عضله را شل کنید. این تمرین را تا ۲۰ مرتبه انجام دهید. این تمرین برای از بین بردن چربی شکم موثر است.

تغذیه برای از بین بردن چربی شکم

۲. پشت روی زمین بخوابید و دست ها را صاف در ۲ طرف پهلو بگذارید حالا دست ها را بلند کنید. شانه، گردن، سینه را با پا از زمین فاصله دهید ۱ دقیقه در این حالت بمانید و ۳۰ ثانیه استراحت کنید. اگر با پای صاف مشکل است می توانید زانو را در طرف شکم خم کنید. این تمرین را در روز ۲ مرتبه و هر بار ۱۰ دفعه انجام دهید.

ورزش برای از بین بردن چربی شکم

۳. یک تمرین مفید برای از بین بردن چربی شکم به پشت روی زمین دراز بکشید و کف ۲ دست را پشت سر یا گردن قلاب کرده و زانو را ۴۵ درجه خم کنید. کف پا ها صاف روی زمین بماند در همین حالت مدل نیمه نشسته باشید. حدود ۵ ثانیه بمانید و لرزش شکم را متوجه شوید و دوباره دراز بکشید. روزی ۲ بار این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید و مدت را به ۲۰ ثانیه برسانید.

چاقی دیابت

۴. ابتدا ۴ دست و پا روی تشک ورزشی یا زمین قرار بگیرید. کف دست ها و پنجه و زانو روی زمین باشد و آرنج اصلا خم نشود سپس دست راست و پا چپ را صاف بالا بیاورید. ۴ نفس عمیق بکشید و دوباره به حالت اول برگردید. این حرکت را ۲۰ بار با دستراست و ۲۰ بار با دست چپ روزی ۳ بار انجام دهید در هنگام تنفس شکم را منقبض نمایید.

ورزش لاغری شکم

۵. روی شکم دراز بکشید و آرنج را خم کنید و همینطور کف ۲ دست به حالت سجده کنار صورت روی زمین بگذارید. با کمک بازو و پنجه پا از زمین فاصله بگیرید. زانو و باسن و کمر خم نشود به آهستگی آرنج را صاف کنید و از زمین جدا شوید ۳۰ ثانیه بمانید. سپس ۱۰ ثانیه استراحت و دوباره تکرار این تمرین را ۱۰ بار در روز انجام دهید. ورزشی بسیار عالی برای از بین بردن چربی شکم می باشد.

ورزش برای از بین بردن چربی شکم

یک برنامه غذایی موثر برای از بین بردن چربی دور شکم یک روزه

  1. در ساعت ۸ صبح ۱ لیوان آب همراه با آبلیمو بنوشید.
  2. در ساعت ۱۰ صبح ۱ لیوان آب پرتقال یا سیب با آب بنوشید.
  3. در ساعت ۱۲ صبح ۱ فنجان چای سبز میل نمایید.
  4. در ساعت ۱ ظهر ۱ لیوان آب سرد به همراه آب هویج بنوشید.
  5. در ساعت ۳ بعد از ظهر ۱ فنجان چای سبز میل کنید.
  6. در ساعت ۵ عصر ۱ لیوان آب میوه دلخواه همراه با ۱ لیوان آب بنوشید.
  7. در ساعت ۷ عصر ۱ فنجان چای سبز تازه بخورید.
  8. در ساعت ۹ شب ۱ لیوان آب همراه ۱ لیوان آب گریپ فروت میل کنید.
  9. در ساعت ۱۱ شب برنامه غذایی را با آب گرم و آبلیمو میل نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *