دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آبشار گزو و آشنایی با دیدنی های زیبا و تماشایی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

از جمله مرتفع ترین آبشارهایی که می توان در مازندران مشاهده کرد آبشار گزو است که برای رسیدن به این آبشار باید مسیر طولانی را طی کنید و در این میان می توانید از چشم اندازهای منحصر به فردی دیدن کنید.

در استان مازندران و شهرستان سوادکوه آبشاری دیدنی واقع شده است که اطراف آن را منطقه ای جنگلی و پر جاذبه پوشانده اند برای رسیدن به این آبشار باید مسیر ۴۰ کیلومتری خاکی را پیاده روی و این برای بسیاری از گردشگران خالی از لطف نیست که لذت پیاده روی کردن در این مسیر جنگلی را از دست ندهند. این آبشار متشکل از دو آبشار با ارتفاع ۵ متر و ۴۳ متر است در قسمت پایینی این آبشار نیز حوضچه ای وجود دارد که می توانید لذت آب تنی در آن را تجربه نمایید همانطور که می داند تفریحات آبی یکی از تفریجات جذاب برای اغلب گردشگران دینا است که در این خطه از استان می توانید از آن نهایت لذت را ببرید.

آبشار مرتفع گزو

 

آبشار گزو و جاذبه های دیدنی:

بیشتر گردشگران فصل های خاصی از سال را برای سفرهای خود تعیین می کنند به ویژه فصل بهار که در این فصل می توان جاذبه های خیره کننده ای را در مناطق شمالی ایران مشاهده کرد. در اینجا نیز پیشنهاد می شود تا برای سفر به این آبشار فصل بهار را انتخاب کنید زیرا در این فصل می تواید از آب و هوای مناسب و معتدل نهایت استفاده را کنید و از سوی دیگر با چشم اندازهای فوق العاده ای آشنا خواهید شد.

آبشار معروف گزو

برای سفر به این آبشار دیدنی بهتر است وسایل مناسبی را همراه داشته باشید تا بتوانید از تمام جاذبه های آن دیدن کنید همراه داشتن کفش مناسب، لباس مناسب و غذا اطمینان سفر را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت. از جاذبه های دیدنی که در اطراف این آبشار وجود دارند و نزدیک به آن هستند می توان به پل ورسک اشاره کرد که در سد و دریاچه لفور قرار دارد همچنین علاقه مندان می توانند از امامزاده گزو، که در این نزدیکی قرار داد دیدن کنند.

دیدنی های آبشار گزو

  •  آرون گروپس

این آبشار در برخی از مناطق دارای ۵۳ متر ارتفاع است و چشم انداز آن شما را به یاد تابلوهای نقاشی می انداز وجود مه و طبیعت سرسبزی که خواهید دید برای هر فردی خیره کننده است به قدری که برخی از گردشگران آن را به بهشت گمشده تشبییه کرده اند.

آبشار پر جاذبه گزو

روستای نزدیک به این آبشار نیز یکی دیگر از دیدنی های منطقه است با وارد شدن به این روستا و دیدن خانه های آن آرامشی خاص را به شما منتقل می کند و می توانید برای مدتی از دغدغه های شهری خود دور باشید. به طور کلی تفریحات و جاذبه های دیدنی آبشار گزو شامل روستاها و کلبه های قدیمی، بخش های مرتفع از بشار، طبیعت جنگلی و سرسبز، آب تنی در حوضچه و دریاچه های اطراف است که پیشنهاد می شود از آن ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *