دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه نان ترتیلا در خانه و نکات کلیدی که باید بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

با طرز تهیه نان ترتیلا مکزیکی از جمله نان های خوشمزه و نازک به روش مرحله به مرحله و با ذکر نکاتی مهم در تهیه آن می توانید در ادامه این بخش همراه شوید.

در این مطلب قصد داریم، دستور ساخت نان ترتیلا مکزیکی، یک نان خوش مزه و با طعم بی نظیر را معرفی نماییم، ساخت این نان خیلی راحت است که در مدت زمان کمی می توان آن را درست کرد و در تهیه ساندویچ و یا در کنار غذا های مختلف نوش جان کنید.

در مطالب قبلی با نحوه ساخت انواع نان لواش، نان کماج، نان بربری و … آشنا شدید، حال در اینجا طرز پخت نان ترتیلا یک نان نازک و خوش طعم را آموزش می دهیم که معمولا از آرد گندم یا ذرت تهیه می شود و نرمی بافت این نان به دلیل تهیه آن از گندم است، اگر چه تهیه آن با آرد ذرت به دلیل ترد بودن طرفداران بیشتری دارد، ضمن اینکه کم کالری می باشد، در ادامه برای یادگیری دستور طبخ این نان خوشمزه همراه ما شوید.

روش تهیه نان ترتیلا+تصویر

مواد لازم

  • آرد : ۳ لیوان
  • آب گرم : یک لیوان
  • روغن : یک سوم لیوان
  • بکینگ پودر : یک دوم قاشق چای خوری
  • نمک : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه نان ترتیلا

طرز تهیه نان ترتیلا خوشمزه و لذیذ

برای تهیه نان ترتیلا، در ابتدا آرد (بهتر است از آرد نانوایی استفاده شود)، بکینک پودر و نمک را در داخل ظرف گودی ریخته و باهم مخلوط کنید. سپس در قسمت وسط آرد را کمی گود کرده و روغن بریزید و از قسمت های اطراف، آرد را کم کم با روغن ترکیب کرده تا مخلوط کاملی از آرد و روغن بدست آید.

طرز تهیه نان ترتیلا

 بعد آب گرم را کم کم اضافه کنید و ورز دهید تا وقتی که خمیر به دست نچسبد، توجه داشته باشید که خمیر تهیه این نان لطیف نیست، بنابراین می توانید مقدار بیشتری آرد اضافه کنید.

  •  آرون گروپس

آموزش تهیه نان ترتیلا

اکنون خمیر را داخل ظرفی که سطح آن را قبلا چرب کرده اید، قرار داده و سپس روی آن را با نایلون پوشانده و به مدت زمان یک ساعت در جای گرمی بگذارید تا کمی استراحت کند و حجم آن بیشتر شود.

دستور طبخ نان ترتیلا

بعد از گذشت زمان لازم برای استراحت خمیر، آن را به ده قسمت مساوی تقسیم کرده و روی سطح کار، کمی آرد بپاشید و خمیر ها را به وسیله وردنه به شکل دایره ای پهن کنید. (اندازه قطر خمیر بهتر است، ۱۰ سانتی متر باشد.)

طرز تهیه نان ترتیلا+عکس

حال ماهیتابه ای را بر روی حرارت متوسط قرار داده و بعد از اینکه داغ شد (نیازی به چرب کردن با روغن نیست)، خمیر پهن شده را داخل ماهیتابه قرار داده، کمی صبر کنید، هنگامی که سطح خمیر شروع به حباب زدن کرد، می توانید آن را به طرف دیگر برگردانید تا خوب بپزد (حدود ۳۰ ثانیه برای برشته شدن هر طرف نان کافی می باشد).

دستور پخت نان ترتیلا

حال همه نان ها را به این صورت تهیه کرده و بعد از آماده شدن، آنها را در داخل پارچه ای بپیچید تا نان ها نرم بمانند.

ذکر نکاتی مهم در پخت نان ترتیلا

  • از پاشیدن مقدار زیاد آرد بر روی سطح کار پرهیز کنید، زیاده روی در این کار موجب چسبیدن آرد به زیر نان ترتیلا شده و در نتیجه طعم آن بد خواهد شد. همچنین وردنه را بعد از فرو کردن در داخل آرد، خوب تکان دهید تا آرد اضافی آن گرفته شود، زیرا در این صورت خمیر به وردنه نمی چسبد.
  • از ماهیتابه تفلون ضخیم یا چدن برای طبخ این نان استفاده کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا خوب داغ شود، توجه داشته باشد که همه نان ها را با هم پهن نکنید، بلکه یکی یکی درست کرده و در داخل ماهیتابه داغ بگذارید تا بپزد، ضمن اینکه نیازی به چرب کردن ماهیتابه نیست.
  • از آنجا که این نان سریع پف کرده و در هنگام پخت، حباب های درشتی بر روی سطح آن ایجاد می شود، می توان به وسیله یک دستمال آشپزخانه (دستمال کاغذی) به طور مرتب حباب ها را بترکانید.
  • این نان خیلی زود خشک می شود، بنابراین برای نگهداری آن می توانید لا به لای هر کدام از نان ها، یک دستمال آشپزخانه قرار دهید و در صورتی که عجله ای برای مصرف آن ندارید، می توان داخل فویل پیچیده و در یخچال نگهداری کنید و یا مدت طولانی در فریزر قرار دهید.
  • زمانی که می خواهید نان فریز شده را مصرف کنید، آن را از فریزر خارج کرده و در دمای اتاق قرار دهید، سپس آن را داخل فویل پیچیده و در داخل فر گرم کنید، گرم کردن این نان ها در مایکروفر موجب خشک شدن زیاد آن می شود.
  • تهیه این نان با انواع روغن های مختلف امکان پذیر است، همچنین می توانید از روغن زیتون و یا روغن کانولا برای خوش طعم  شدن نان ها استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *