دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روشن کردن آتش با آب یک روش ساده و کاربردی در دل طبیعت

  • ساناز براتی
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

راه های زیادی برای روشن کردن آتش وجود دارد که یکی آز عجیب ترین آنها روشن کردن آتش با آب است در این روش آب به کمک ابزاری دیگر مثل بطری، لامپ و نایلون مانند یک عدسی عمل کرده و به راحتی باعث روشن شدن آتش می شود.

یکی از عناصر چهار گانه در آیین ما ایرانیان آتش است، که همان انرژی گرمایی و نور است. و همچنین یکی از پنج عنصر اصلی برای زنده ماندن در طبیعت و شرایط سخت و بحرانی می باشد. بر خلاف تصور آتش فقط برای گرما و پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای دور ماندن از حیوانات وحشی در طبیعت و ایجاد آرامش نیز یک امر حیاتی است. راه های زیادی برای روشن کردن آتش وجود دارد که روشن کردن آتش به وسیله آب یکی از این روش ها است.

روش های روشن کردن آتش با آب

همیشه اینطور به ما آموزش داده شده است که آب باعث خاموش شدن آتش می شود. ولی در اینجا روش هایی را بیان می کنیم که در آن از آب برای روشن کردن آتش استفاده می شود.

راه انداختن آتش با آب

روشن کردن آتش به وسیله لامپ و آب

در ابتدای کار انتهای فلزی لامپ را از آن جدا می کنیم و داخل آن را با آب کاملا تمییز می نماییم و بعد از آن داخل لامپ را با آب پر می کنیم، لامپ در اینجا به خاطر وجود آب مثل یک ذره بین عمل می نمایید به این صورت که لامپ را بین نور آفتاب و یک کاغذ ترجیها تیره رنگ یا کثیف قرار می دهیم و لامپ با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش گرفتن کاغذ می شود. در این روش از لامپ ۱۰۰ استفاده می شود.

برپا کردن آتش با آب

استفاده از بطری آب برای روشن کردن آتش

در این روش  نیاز به کاغذ و بطری آب می باشد. همانطور که میدانیم رنگ های تیره نور بیشتری را جذب می کنند. پس بهتر است از کاغذ تیره استفاده نمایید و در صورت دسترسی نداشتن به آن با مالیدن کاغذ به سنگ آن را کمی کثیف می کنیم، در نهایت با قرار دادن بطری بین کاغذ و نور خورشید در جهت تابش آن با کوچک کردن شعاع نور می توانید با آتش گرفتن کاغذ به سادگی آتش روشن کنید. این عمل با استفاده از یک تکه یخ نیز امکان پذیر است.

کمک گرفتن از آب برای روشن کردن آتش

  •  آرون گروپس

روشن کردن آتش به کمک آب و به وسیله یک نایلون

استفاده از نایلون روشی دیگر برای برپا کردن آتش با آب است. این روش نیز مشابه روش های دیگر است به این صورت که داخل نایلون را از آب پر کرده و مثل یک ذره بین بین نور آفتاب و کاغذ قرار می دهیم تا  آتش روشن شود و با انتقال آن به چوب های از قبل آماده شده  از آن استفاده مطلوب را می بریم.

استفاده از قاب و نایلون جهت برپا کردن آتش

این روش کمی با روش های قبل متفاوت است به این صورت که در ابتدا نایلون را صاف کرده و در یک قاب محکم می کنیم بعد روی آن مقداری آب می ریزیم و در زیر آن کمی کاغذ یا علوفه خشک قرار داده که این کار باعث متمرکز شدن نور آفتاب بر روی کاغذ یا علوفه خشک، شده و آتش روشن می شود.

روشن کردن آتش با آب در طبیعت

روشن کردن آتش با اب یک روش کاملا آسان و در دسترس برای شماست، اما رعایت نکات ایمنی در این باره لازم و ضروری است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *