دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی ترک پا با روش های ساده و کاربردی

  • مریم صبوری
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸
  • ۰

زمانی که پوست خشک و رطوبتش را از دست می دهد باعث می شود که شکاف بخورد و همین شکاف ها ایجاد ترک پاشنه می کند که باعث درد و سوزش می شود. در همین موضوع ما درمان خانگی ترک پا با روش های ساده و کاربردی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پا قلب دوم انسان محسوب می شود که از همین رو باید اهمیت زیادی برای سلامت پا داشته باشیم. ترک پاشنه زمانی رخ می دهد که آب بدن کم شده باشد و پا خشک شود پس باید رطوبت را در بدن حفظ نماییم که هم با مصرف خوراکی و هم با استفاده از وازلین، روغن های طبیعی، عسل، آبلیمو، آرد، گلاب، موز و … می شود. ترک پا را حل نمود. باید به سلامت پا توجه داشت تا دچار ترک نشود در برخی مواقع یکی از علل ترک پا می تواند پوشیدن کفش نامناسب باشد و زیاد از حد ایستادن که باید این مسائل را جدی بگیریم.

رفع و بهبودی ترک پا و پاشنه

ترک پا چگونه به وجود می آید؟

ترک هایی که در کف پا قرار دارند و شکاف هایی از سطح خارجی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند که به علت خشکی و حساسی پوست است وجود دارد. در بعضی مواقع ترک ها عمق کمی دارند که نشان دهنده کمبود آهن و اسید چرب می باشد و بسیار دردناک می باشند که در گاهی مواقع دچار خونریزی مختصری هم می شوند و عفونت خواهند کرد. که برای پیشگیری از ترک پاشنه باید از زیاد راه رفتن بر روی فرش و موکت و وزن بالا و شستشوی پا که تنفس پا را دچار اختلال خواهد کرد اجتناب کرد از عوامل ارثی و بیماری دیابت باید به متخصص پوست نشان داده شود. که از دلایل ترک پا می توان به وزن بدن، زیاد راه رفتن روی فرش یا موکت، قطر زیاد پوست خارجی در ناحیه کف پا، پوشیدن کفش های تنگ و پاشنه دار، اگزما، برخی بیماری ها و بروز عوامل ارثی است. اولین روش درمان خانگی ترک پا استفاده از کرم های مرطوب کننده است که دارای ویتامین می باشد و باعث می شود که پوست نرم و رطوبت دار و سلول های مرده را لایه برداری کند.

درمان قطعی ترک پا

راهکارهای درمان خانگی ترک پاشنه پا

استفاده از روغن های گیاهی و نباتی؛ مالیدن روغن گیاهی مانند: نارگیل و زیتون و ذرت و کنجد برای درمان ترک پا بسیار مفید است که ابتدا باید با آب و صابون خوب بشوییم و خشک کنیم بعد با سنگ پا بکشیم تا از پوست خشک خلاص شویم سپس آن منطقه را به مدت یک شب چرب می کنیم و به مدت یک هفته همین عمل را شبانه انجام می دهیم همینطور می توانیم از روغن نباتی هم استفاده نماییم.

استفاده از موز و آووکادو؛ برای استفاده از این خوراکی باید یک موز کامل را با نصف آووکادو را درون مخلوط کن بریزید و مقدار خیلی کمی به آن آب اضافه کنید و مایع را بر روی ترک پا قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید بعد از آن به خوبی پاهایتان را با آب گرم بشویید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پا های زیبا داشته باشید

عسل؛ این مایع شیرین شگفت انگیز به بهبودی و نرمی پوست کمک فراوانی می کند و برای درمان خیلی از بیماری ها مفید است. حدود چند قاشق از عسل را تشتی که آب گرم دارد کامل مخلوط نمایید و پاهایتان را در مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار دهید سپس پاها را خشک نمایید یک راه دیگر این است که عسل را در ترک پا قرار داده سپس جوراب بپوشید بگذارید از شب تا صبح بر روی آن بماند.

آلوئه ورا؛ برای رفع ترک پا می توانید پاهای خود را بعد از قرار دادن در آب گرم خوب بشویید و خشک کنید سپس ژل آلوئه ورا را مستقیما بر روی ترک بگذارید بعد جوراب بپوشید تا از آن عبور نکند سپس از شب تا صبح ضماد بر روی پا بماند.

درمان خانگی ترک پا با روش های ساده و کاربردی

آبلیمو؛ این مایع برای نرم کردن پوست پا بسیار موثر بوده در همین صورت استفاده می شود پنبه را به آبلیمو آغشته نمایید سپس بر روی پا بمالید و یا می توانید آبلیمو را در آب گرم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه درون آن قرار دهید. سپس آن را با حوله خشک کنید. این روش عالی برای درمان خانگی ترک پا بسیار استفاده می شود.

ترک کف پا چیست؟

جوش شیرین؛ یک تشت را تا نصفه پر آب کنید و ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین داخلش بریزید و کامل هم بزنید تا جوش شیرین ها حل شود. سپس یک ربع پاها را داخل این محلول بگذارید و بعد از بیرون آوردن ترک ها را با سنگ پا یا سوهان اسکراب پا انجام دهید.

ساخت اسکراب پا با بلغور جو؛ از ترکیب روغن و بلغور جو می توان به عنوان لایه برداری استفاده کرد. که ۱ قاشق پودر بلغور با ۵ قطره روغن مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این خمیر را روی ترک پا بزنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید بعد پاها را با آب خنک بشویید و کامل خشک نمایید این روش برای درمان ترک پا در منزل مفید می باشد.

درمان خانگی ترک پا با روش های ساده و کاربردی

ماسک گلیسیرین، نمک، گلاب و پای لیمو؛ برای درمان خانگی ترک پا می توانید آب گرم را درون لگن ریخته و نمک و ۱۰ قطره آبلیمو و ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین و ۱ قاشق چای خوری گلاب را با هم اضافه کنید پاها را به مدت یک ربع درون آب گذاشته سپس با سوهان یا سنگ پا ترک را بسابید. بعد از آن ۱ قاشق گلاب ، ۱ قاشق آبلیمو و ۱ قاشق گلیسیرین را کامل با هم مخلوط کرده و روی ترک پا قرار دهید و در آخر جوراب بپوشید و تا صبح ضماد بر روی پا بماند. صبح پا ها را با آب نسبتا گرم بشویید.

درمان ترک خوردگی پا در منزل

این درمان را هر دو روز انجام دهید تا کف پا نرم شود این ترکیب عالی خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد و برای ترمیم ترک پا مناسب می باشد. باید حواستان باشد که آبلیمو موجب خشکی پوست می شود پس احتمال وجود آلرژیک دارد آن را کمی روی پوست خود امتحان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *