دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان گیاهی فیبروم رحم در خانه و نکاتی برای پیشگیری از بروز این بیماری

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

فیبروم رحم یکی از بیماری های بسیار شایع در بین زنان می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و با علائمی همراه است که با کمک درمان گیاهی فیبروم رحم می توانید این مشکل را برطرف کنید.

امروزه اکثر بانوان و دختران بنا به دلایل مختلفی به فیبروم رحم گرفتار می شوند به منظور درمان این بیماری راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه  استفاده از درمان خانگی و طب سنتی می باشد، فیبروم رحم از بافت های ماهیچه ای و فیبری می باشد  که در دیواره رحم ایجاد می شود که به نام میوما نیز شناخته می شود و قادر به رشد تا اندازه یک گریپ فروت نیز می باشد و سرطانی نیست، که در بین خانم های  که در بین سن های ۳۰ تا ۵۰ سال هستند و یا دارای اضافه وزن زیاد می باشند بیشتر دیده می شود، عوامل ایجاد کننده آن عبارتند از : عوامل ژنتیکی، بارداری، چاقی، عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی نا مناسب، جمع شدن سموم در بدن و غیر طبیعی بودن شرایط رگ های خونی می باشد.

درمان خانگی به منظور رفع فیبروم رحم

آشنایی با درمان گیاهی فیبروم

این بیماری شایع در بین خانم ها همراه با علائمی مانند : خونریزی رحم شدید، ادرار شاخه، یبوست، کمر درد، پا درد، تورم در قسمت پایینی شکم و کم خونی همراه است، افراد مبتلا به فیبروم رحم به دنبال روش های گیاهی جهت برطرف کردن این مشکل می باشد که با کمک درمان خانگی و طب سنتی می توانید آن را درمان کنید در ادامه به روش های گیاهی جهت درمان فیبروم رحم می پردازیم.

درمان گیاهی فیبروم رحم و شناخت علائم آن

سیر:

سیر دارای ویتامین B6، مواد معدنی و ویتامین C می باشد  که به تنظیم هورمون های بدن خانم ها کمک می کند و به عنوان یک غذای عالی جهت کوچک کردن فیبروم رحمی می باشد، همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان سبب جلوگیری از رشد تومور فیبروم رحمی می شود و آن را درمان می کند.

روغن زیتون :

روغن زیتون به منظور یک درمان طبیعی فیبروم رحمی نیز استفاده می شود بنابراین یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را با مقداری کمی آب لیمو ترکیب کنید سپس صبح ها به صورت ناشتا میل نمایید همچنین می توانید برگ های زیتون را دم کنید و چای زیتون تهیه نمایید این چای به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

رفع فیبروم با درمان خانگی

  •  آرون گروپس

سرکه سیب :

استفاده از سرکه سیب روش خانگی دیگری می باشد که برای درمان فیبروم مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را به هشت اونس آب اضافه کنید سپس هم بزنید و بنوشید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری جوش شیرین و دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید سپس آن را بنوشید برای رسیدن به نتیجه دلخواه این روش به طور مرتب و منظم انجام دهید.

تسکین درد ناشی از فیبروم رحم

هشدار : هرگز سرکه سیب رقیق نشده مصرف نکنید.

زرد چوبه :

زرد چوبه به دلیل داشتن خواص التیام دهنده برای درمان فیبروم رحم گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین از این ادویه غافل نشوید از این رو دو قاشق غذا خوری پودر و یا ریشه زرد چوبه را به ۳۲ اونس آب اضافه کنید سپس به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه استراحت کند تا ته نشین شود و پس از خنک شدن مخلوط را بنوشید.

درمان گیاهی فیبروم رحم و شناخت علائم آن

نکته : قبل از استفاده از هر گونه مکمل دارویی غذایی باید با پزشک تان مشورت کنید.

پیاز :

پیاز نیز از آن دسته موادی می باشد که به کوچک کردن و درمان گیاهی فیبروم رحمی کمک می کند زیرا، پیاز دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشد که به تنظیم سطح هورمون های زنان کمک می کند بنابراین مصرف پیاز به صوت مداوم در رژیم غذایی سبب کوچک تر شدن فیبر رحمی و در نتیجه درمان آن می شود.

شیرین بیان :

ریشه شیرین بیان به دلیل داشتن خواص ضد التهاب و ضد حساسیت یکی از روش های درمان گیاهی  درمان این بیماری می باشد، به منظور افزایش تاثیر آن می توانید آن را با شبدر قرمز ترکیب و سپس استفاده نمایید.

تسکین فیبروم رحم با شیرین بیان

عسل :

عسل به درمان فیبروم رحم کمک می کند بنابراین یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذا خوری گرده عسل را به یک لیوان آب آشامیدنی خالص اضافه نمایید سپس مواد را مخلوط کنید و به آن آب آلوئه ورا اضافه کنید، حالا محلول به دست آمده را بنوشید.

برطرف کردن فیبروم با عسل

آلوئه ورا :

یکی از بهترین درمان خانگی جهت رفع فیبروم رحم آلوئه ورا می باشد، از این رو یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا  را به یک فنجان آب لبو اضافه کنید، خوب هم بزنید و داخل یک لیوان قرار دهید و به آن کمی آبلیمو بیفزایید سپس به آن آب اضافه نمایید ( به اندازه ای که لیوان پر شود) حالا محلول حاصل را بنوشید.

آشنایی با درمان گیاهی فیبروم

پای شیر :

 پای شیر یکی دیگر از گیاهان دارویی می باشد که علاوه بر تنظیم شدن پریود ها به عنوان درمان گیاهی فیبروم رحم نیز محسوب می شود، بنابراین سه فنجان آب را بجوشانید سپس سه چهارم فنجان به آن پای شیر اضافه کنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه دم بکشد و بعد از خنک شدن آن را بنوشید.

بابونه :

از دیگر روش های جهت رفع فیبروم رحمی استفاده از بابونه می باشد زیرا|، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشد از این رو به یک فنجان آب جوش چند گل بابونه اضافه کنید بعد از زمان سه دقیقه ک دم کشید گل ها را از داخل فنجان خارج کنید سپس به منظور طعم بهتر چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.

کمپرس آب گرم :

از بهترین روش ها به منظور تسکین دردناشی از فیبروم رحم استفاده از کمپرس آب گرم می باشد بنابراین کمی آب را بجوشانید سپس داخل یک کیسه بریزید و بر روی ناحیه پایینی شکم تان قرار دهید همچنین استفاده از دوش آب گرم نیز مناسب می باشد البته استفاده از این روش قادر به درمان و یا کوچک شدن فیبروم رحم نمی باشد تنها به کاهش درد کمک می کند.

روش های پیشگیری از فیبروم رحم

  • کنترل وزن و حفظ آن در شرایط ایده آل
  • مصرف سبزیجات و میوه
  • ورزش کردن
  • نوشیدن آب کافی
  • استفاده از یک رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر
  • دوری از شرایط استرس زا و مضطرب کننده
  • پرهیز از سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر
  • پرهیز از مصرف غذا های سرخ شده و کافئین

جهت کسب اطلاعات بـیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *