دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش حرف زدن پرنده مینا و نکاتی که باید رعایت کنید

  • مریم صبوری
  • ۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

پرنده مینا یا مرغ سخنگو جزو پرندگان با منقار نرم است که به خانواده سار تعلق دارد و معمولا به صورت جفت یا گروهی دیده می شوند. دارای نژادهای مختلفی می باشد که نژاد مینای گوشواره ای و مینای معمولی معروفتر هستند. در این مطلب با حرف زدن پرنده مینا بیشتر آشنا خواهید شد.

پرنده مینا، استعداد فراوانی در جهت تقلید صدا دارد که از جمله صداها می تواند صدای زنگ ساعت، صدای تلفن، صدای زنگ آیفون، صدای حیوانات و صدای پرندگان که داخل منزل هستند را در بیاورد و از آن ها تقلید کند. این پرنده کمی خجالتی است ولی در این واقعیت بسیار فعال و شاد به نظر می رسد. این پرنده رنگش مشکی است که در برابر نور آفتاب رنگ تبدیل رنگ های تیره سبز یا بنفش و زرد به چشم می خورد که پوست براقی دارند. ما در این مطلب برای شما حرف زدن  پرنده مینا را به اشتراک گذاشته ایم.

مرغ متقلد

آموزش حرف زدن پرنده مینا

نگهداری از پرنده مرغ مینا و سخن گفتنش یکی از با لذت ترین تفریحات و تجربه های زیبا است. پرنده مینا از قدیم در میان خانواده های وجود داشته که به دو نوع وحشی و اهلی وجود دارد. نوع وحشی آن خطرناک است و امکان دارد به شما آسیب وارد کند ولی اهلی این پرنده در ایران وجود دارد که در منازل نگهداری می شود که بسیار باهوش و زرنگ می باشد. که این مرغ مثل همه پرندگان از حشرات تغذیه می کند. این پرنده معمولا نزدیک به ۱۳ سال عمر می کند که تعداد محدودی از آن ها عمرشان به ۱۵ الی ۱۸ سال هم می رسد. در ادامه با حرف زدن پرنده مینا بیشتر آشنا خواهید شد.

درباره حرف زدن پرنده مینا

این مرغ سخنگوی زیرک و هوشیار اگر در مکانی باشد که مورد آزار و اذیت قرار بگیرد، در بالای درختی پناه می گیرد و از خود صدایی بلند به نشانه اعتراض سر می دهد. برای نگهداری مرغ مینا باید وقت و زمان کافی داشته باشیم تا نتیجه بسیار خوب از این کارمان بگیریم. در قدم نخست باید مثل بچه با او برخورد کنیم چون مرغ مینا بسیار با احساس قوی و عکس العمل سریع می تواند درک کند. برای حرف زدن مرغ مینا باید با او خیلی تکرار داشته باشید و بر روی برنامه و زمان این کار را بدون هیچ خستگی انجام دهید تا هر چه سریع تر نتیجه بگیرید. عالی ترین زمان برای یادگیری او خریدنش در زمان کودکی اش است زیرا در این زمان استعداد و هوش فراوانی در یاد گیری دارد.

آشنایی با حرف زدن پرنده مینا

  •  آرون گروپس

زمان مناسب برای خرید این پرنده مقلد در خرداد ماه و تیر است که بر اساس برنامه ریزی در هر ۲۴ ساعت می توانید ۴ بار با او سخن بگویید تا به بهترین شکل آموزش ببیند. باید از کلمات ساده و روزمرگی استفاده کنید و هر عمل خوبش را برایش پاداش در نظر بگیریم تا متوجه کار خوبش شود و این کار باید تا ۵ ماه اول به بهترین شکل تکرار شود که این دوره عالی ترین زمان برای اقدام به آموزش می باشد. حرف زدن پرنده مینا مثلا برای پاداش اولیه اش ۲ عدد انگور به پرنده مینا می دهیم و تکرار و تمرین را آغاز می کنیم.

آموزش حرف زدن پرنده مینا

همینطور زمانی را برای استراحتش می گذاریم مثلا چند ثانیه مکث می کنیم دوباره با دقت بیشتر و تن صدای یکسان نسبت به همان گونه که تکرار می شود به آن بگوییم. این پرنده مانند بچه نیاز به نوازش و محبت دارد که او را در دست بگیریم و بهش غذا بدهیم در همین هنگام با اون سخن بگوییم. اگر به همی صورت از او مراقبت کنیم خیلی برایش لذت بخش خواهد بود و بسیار سریع یاد می گیرد. این مرغ در کشور هندوستان به نام مرغ عشق است که در طول زندگی خود چند بار ازدواج می کند و به عشقش می رسد. برای خرید پرنده مینا بهتر است یک جفت بخرید تا بتوانید او را نگهداری کنید.

نکات مهم در پرورش پرنده مینا

بسیاری از مردم برای جلب توجه کردن در مقابل دیگران از این پرنده می خواهند که صدای بلبل در بیاورد که این کار اشتباهی است. زمانی که با او سخن می گویید او شروع به سوت زدن می کند که همین امر کار سختی برای پرنده می باشد.

مرغ مینا باهوش

برای نتیجه گیری بهتر این پرنده باهوش بهتر است زمانی که تازه از تخم در آمده است آن را بخرید و هر مرغ مینایی را نخرید چون همه آن ها سخن گو نیستند و آدم های اطراف این پرنده نقش مهمی را در تربیت این مرغ دارند زمان کار با این پرنده سخن گو صبح و عصر می باشد که باید در مدت ۱۵ دقیقه هر ۵ ساعت انجام بگیرد و همینطور اگر بتوانید صدای خود را در ضبط صوت ضبط نمایید و برایش پخش کنید. در اول کار به او زمانی بدهید که تا به محیط خانه عادت کند و به فردی که به او محبت می کند و غذایش را می دهد زود دوست می شود.

حرف زدن مرغ مینا حدود ۵ تا ۶ ماه طول می کشد که تا سخن بگوید پس تحمل و صبر داشته باشید و با او زیاد بازی و تکرار کنید تا افسردگی نگیرد و از میوه های مورد علاقه اش استفاده نمایید. هر ۱۰ روز یک یا دو بار به او اجازه دهید تا خودش را در ظرفی بشوید ولی مراقبش باشید سرما نخورد.

حرف زدن مرغ مینا

بهترین نژاد مرغ مینا سخنگو

مرغ مینا گوشواره ای دارای هوش بالاتری به نسبت دیگر نژاد ها هستند، نژاد های java hill و great indian hill میزان هوش بسیار بالایی دارند، از آنجا که زیرگونه ها در ایران خیلی سخت یافت می شوند، می توانید از دیگر زیرگونه ها به منظور آموزش حرف زدن این پرندگان استفاده کنند، به طور کلی پرنده مینای گوشواره ای از هوش بالاتری برخوردار بوده و بهتر و راحت تر سخنگو می شوند.

راهنمای انتخاب مرغ مینا برای سخنگو شدن

مرغ مینا در هر سنی آماده آموزش نیستند، حال برای اینکه مرغ مینای خود را سخنگو کنید و در کمترین زمان بتوانید کلمات را به او بیاموزید، توجه به یکسری نکات ضرورت دارد، در اینجا به چند ویژگی یک مرغ مینای خوب برای سخنگو شدن اشاره می کنیم :

حرف زدن مرغ مینا

سن مناسب پرنده

علاوه بر مرغ مینا، پرندگانی مثل کاسکو و ماکائویی نیز در صورتی که سن بالاتر از یک سال را داشته باشند، برای آموزش مناسب نیستند، زیرا سلولهای مغزی پرندگان تشکیل شده و خود را با محیط و شرایط وفق داده اند، از این رو هر نوع تغییری در رفتار این پرندگان  نیز در نوع آواز و صدای آنها دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود.

جنس نر

معمولا جنس نر همه پرندگان به نسبت جنس ماده دارای هوش بالاتری هستند، بنابراین سریعتر کلمات را یاد می گیرند، بنابراین در صورت سخنگو کردن پرنده خود می توانید با پرورش دهندگان حرفه ای پرنده مشورت کنید و یک جوجه مینای نر خریدار نمایید.

سخن گفتن پرنده مینا

توجه به سلامت این پرندگان

جوجه میناهای بیمار معمولا ضرر و هزینه های درمانی زیادی را برای صاحبان این پرندگان به دنبال دارند، از این رو توجه به حالات و رفتار پرنده قبل از خرید از اهمیت زیادی برخوردار است، بسیاری از افراد به ویژه آنهایی که تجربه نگهداری این پرندگان را ندارند، ممکن است بعد از خرید متوجه بیمار بودن پرنده شوند، حال ممکن است کار از کار بگذرد و هر لحظه احتمال مرگ پرنده وجود خواهد داشت.

امیدواریم در این مطلب با آموزش و حرف زدن پرنده مینا و نکاتی که باید رعایت کنید در مجله آرگا آشنا شده باشید، در صورت تمایل برای آگاهی بیشتر در زمینه تربیت حیوانات می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *