دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی کریم باقری و عکس های خانوادگی و متفاوت وی

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

کریم باقری بازیکن خوش اخلاق تیم فوتبال کشورمان با زدن ۵۰ گل برای تیم ملی ایران بعد از علی دایی، در رتبه دوم برترین گلزنان ایرانی قرار گرفته است. وی  که در پست هافک دفاعی بازی می کرد، در زمان بازیگریش به زیدان آسیا و کانمتونا و آر پی جی نیز شهره بود، در ادامه با بیوگرافی کریم باقری بیشتر آشنا می شوید.

در این مطلب بیوگرافی کریم باقری فوتبالیست مطرح کشورمان را مرور می کنیم. وی متولد ۱ اسفند ۱۳۵۲ در تبریز می باشد که سابقه بازی در تیم ملی کشورمان و نیز تیم های باشگاهی تراکتور سازی تبریز، کشاورز، آرمینیا بیله فلد، چارلتون، النصر، السد و پرسپولیس تهران را داشته است. وی هم اکنون نیز در سمت مربیگری در باشگاه پرسپولیس تهران فعالیت می کند.

آشنایی با بیوگرافی کریم باقری

کریم باقری در محله عباسی تبریز به دنیا آمده و دارای ۴ برادر و یک خواهر می باشد، او لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد میانه دارد. وی فوتبال حرفه ای خود را زمانی که ۱۷ سال داشت با تیم تراکتور سازی و برای اولین بار در هفته پنجم لیگ آزادگان، مقابل تیم استقلال اغاز کرد.

بیوگرافی کریم باقری

وی در اوایل فوتبال خود در پست دفاع بازی می کرد و بازی های درخشانی از خود به نمایش می گذاشت، به طوری که در فصل اول حضورش، موفق به انجام ۱۵ بازی و زدن یک گل شد و عملکرد خوبش موجب شد تا در دومین فصل حضورش به تیم ملی جوانان دعوت شود.

بیوگرافی کریم باقری

باقری در سال ۱۳۷۳ به عضویت تیم کشاورز تهران درآمد و از طریق همین تیم هم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد تا اینکه در بازی های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴، به دلیل بازی های ضعیفش، پست وی از دفاع به هافبک تغییر پیدا کرد و بعد از این اتفاق، بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشت، در واقع از آن زمان به بعد، فوتبال ایران شاهد ظهور یک ستاره و یک استعداد جدید بود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سرگذشت کریم باقری

کریم باقری بالاخره در زمستان ۱۳۷۴ موفق شد تا به تیم پرسپولیس تهران بپیوندد، اما فقط یک فصل برای این تیم بازی کرد. وی در آن سال به دلیل بازی های درخشانش در تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا به عنوان یکی از سه بازیکن برتر کشورمان انتخاب شد و بعد از قهرمانی تیم پرسپولیس راهی کشور آلمان شد تا به عنوان یکی از نخستین بازیکنان نسل جدید فوتبال برای آرمینیا بیله فلد آلمان بازی کند.

زندگی نوشته کریم باقری

وی در سال ۱۳۷۶ به همراه علی دایی به بوندیس لیگا رفت و در تیم آرمینیا فیلد عضویت یافت. حضور وی در این تیم با ۱۸ بازی و ۳ بار گلزنی همراه بود، اما با این وجود تیمش به دسته ۲ سقوط کرد. او به همراه این تیم در بوندیس لیگای ۲ موفق به انجام  ۲۲ بازی شد و نیز ۲ گل به ثمر رساند، اما به دلیل انجام یک تکل خشن محروم شده و ۶ بازی را از دست داد، سپس بعد از بازگشت تیم آرمینیا بیله فلد به لیگ یک، وی یک فصل دیگر نیز برای این تیم بازی کرد و دوباره به تیم پرسپولیس تهران بازگشت.

بیوگرافی کریم باقری

او بعد از پیوستنش به پرسپولیس با پیشنهادات خوبی از سوی لیگ امارات رو به رو شد، بنابراین در سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت قرضی برای یک نیم فصل به تیم النصر امارات رفت و در این مدت کوتاه، بازی های خوبی به نمایش گذاشت، در نتیجه از سوی باشگاه چارلتون انگلیس پیشنهاد عضویت در تیم آنها داده شد و وی به عنوان نخستین بازیکن آسیایی موفق به حضور در لیگ برتر جزیره و بستن قراردادی سه ساله شد. او تنها موفق به انجام یک بازی در ترکیب چارلتون شد و در نتیجه علی رغم قرارداد سه ساله اش به کشورش بازگشت و فعالیتش در فوتبال را در تیم پرسپولیس ادامه داد.

بیوگرافی متفاوت کریم باقری

در ادامه بیوگرافی کریم باقری، وی در مسابقات مقدمانی جام جهانی ۲۰۰۲، دوباره عملکرد درخشانی از خود نشان داد و در نتیجه به عنوان گران قیمت ترین بازیکن تاریخ باشگاه السد به عضویت این تیم قطری درآمد. نتیجه حضور وی در لیگ قطر، زدن ۵ گل در طی ۱۱ بازی بود. وی در جام باشگاه های عربی نیز در ۵ بازی، ۵ گل به ثمر رساند، به همین دلیل عنوان برترین بازیکن مسابقات تورنمت در آن دوره نصیب وی شد.

بیوگرافی کامل کریم باقری

او در سال ۱۳۸۱، مجددا به پرسپولیس بازگشت و تا سال ۱۳۸۹ برای این تیم بازی کرد.کریم در زمان سرمربیگری مصطفی دنیزلی دوباره درخشش خود را از سر گرفت، به طوری که وی را می توان یکی از ارکان مهم قهرمانی پرسپولیس در سال ۱۳۸۷ دانست و درنتیجه بعد از ۷ سال به تیم ملی دعوت شد. او در سال ۱۳۸۴ و بعد از خداحافظی افشین پیروانی و بهروز رهبری فرد، کاپیتان تیم پرسپولیس شد و با زدن ۲۹ گل در ردیف بهترین بازیکنان این تیم پر طرفدار پایتخت در لیگ برتر قرار گرفت.

بیوگرافی کریم باقری

کریم باقری، نهایتا در آذر ۱۳۸۹ بعد از بازی ایران با برزیل، بعد از ۱۸ سال بازی در بالاترین سطح فوتبال ایران و جهان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

بیوگرافی خواندنی کریم باقری

وی بعد از شنیدن شایعاتی مبنی بر عدم تمایلش برای بازی در مقابل تیمش تراکتور سازی تبریز، دلیل آن را در مصاحبه ای اینگونه بیان کرد:

«الان چند سالی می‌شود که هیچ وقت برابر تراکتورسازی بازی نکرده‌ام، من احترام خاصی برای مردم شهرم و هواداران تیم تراکتورسازی که خاطرات زیادی از آن دارم قایلم و دلیلم برای بازی نکردن مقابل تیم سابقم همین بوده‌ است.» باقری در بازی رفت تیم پرسپولیس در برابر تیم تراکتورسازی در تهران حضور نداشت و در بازی برگشت که در تبریز انجام می شد،  فقط یک‌ نیمه در زمین حاضر شد.

بیوگرافی درباره کریم باقری

این بازیکن مشهور ایرانی، سالهاست ازدواج کرده و صاحب دو فرزند پسر به نام های امیر و امید  می باشد، در ادامه بیوگرافی کریم باقری می توانید تعدادی از تصاویر وی را ملاحظه کنید.

بیوگرافی کریم باقریعکس کریم باقری در کنار مادرش

زندگینامه کریم باقری+عکسعکس شهاب حسینی و کریم باقری در یک مراسم زندگینامه جالب کریم باقریکریم باقری و برادرانش  زندگی نوشته و تصاویر کریم باقریفرهاد مجیدی، کریم باقری و برانکو ایوانکوویچ زندگی نامه جدید کریم باقریعکس جدید از خوش و بش علی دایی و کریم باقری    بیوگرافی کریم باقریعکسی از بازیکنان سابق پرسپولیس در کنار مربی این تیم   بیوگرافی و تصاویر کریم باقریعکس قدیمی از کریم باقری

بیوگرافی و زندگینامه کریم باقری  کریم باقری و احمدرضا عابدزاده

بیوگرافی خاص کریم باقریفاطمه معتمدآریا و کریم باقری     بیوگرافی جالب کریم باقریعکس و بیوگرافی کریم باقری

بیوگرافی جدید کریم باقریدختران فوتبالیست ایرانی در کنار کریم باقری

بیوگرافی کریم باقری

کریم باقری در آخرین بازی دربی که انجام می داد، با زدن یک گل از پشت محوطه جریمه، موجب تغییر نتایج مسابقات این دو تیم محبوب تهرانی شد که در آن دوره همواره با نتیجه مساوی همراه بود. این بازیکن مطرح و موفق پرسپولیس در سال ۱۳۸۷ از میان بهترین های فوتبال، با کسب بالاترین امتیاز توانست، مرد سال فوتبال ایران شود و نیز در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین المللی فوتبال، به عنوان بازیکن محبوب جهان برگزیده شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *