دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی جزیره هرمز و زیبایی های چشم نوازی که فقط اینجا می بینید

  • مریم صبوری
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

جزیره جادویی هرمز خوش رنگ ترین قلعه و دره و کوه جهان را دارد که به رنگ سرخ منظره ای بسیار دیدنی را به وجود آورده است. این جزیره نگینی از نقش رنگ در قلب خلیج‌فارس است که در ادامه این مطلب با مکان های دیدنی جزیره هرمز بیشتر آشنا خواهید شد.

هرمز تنها جزیره نیست بلکه سرزمینی از شگفتی های طبیعت است. جزیره ای سرخ رنگ که از دل دریا بیرون آمده و هر گوشه آن داستانی از هزار رنگ و طرح برای شنیدن و دیدن دارد. باید در هرمز زندگی کرد و خاکش را لمس کنید و طلوع و غروبش و امواج دریای بی کرانش را از بلندای صخره ها تماشا کرد اماکن  دیدنی جزیره هرمز در استان هرمزگان از جمله؛ کوه، دریا، سخره، دره، غار است که با سفری بی نظیر به این جزیره از آن دیدن کنید که در ادامه با انواع مناطق دیدنی اش آشنا می شوید.

زیباترین مکان های دیدنی جزیره هرمز

جزیره هرمز در ۸ کیلومتری شهر بندر عباس قرار دارد که با تنگه هرمز همسایه است و در میان آب های خلیج فارس قرار دارد. این جزیره موقعیت بازرگانی بی نظیری دارد که مساحت ۴۲ کیلومتری به شکل گنبد نمکی می باشد. کوه های قرمزی دارد که خوردنی است خاک این جزیره نوعی ادویه می باشد که مردم این جزیره برای تهیه غذاها به خصوص ماهی از آن استفاده می کنند. منظره های بسیار زیبایش گردشگران فراوانی را به این جزیره جذاب جذب می کند که در ادامه با اماکن گردشگری جزیره هرمز آشنا می شوید که از توابع قشم است.

دیدنی های جذاب جزیره هرمز

موزه دکتر نادعلیان

این موزه هنر کار دستان زنان و مردان جزیره است که در دل خود جای داده اند. علاقه و احترامی که دکتر نادعلیان برای تاریخ و فرهنگ جزیره هرمز قائل بوده و اهمیت معرفی صنایع دستی مردم منطقه از جمله دلایل راه اندازی این موزه بوده است که پروژه های هنری مشترکی برای زنان بومی جزیره داشته اند وجود دارد و از مکان های دیدنی جزیره هرمز محسوب می شود.

جاذبه های توریستی جزیره هرمز

غار الهه نمک فیروزه ای

غار الهه نمک فیروزه ای که مردم محلی آن به نام الهه نمکی می شناسند در جزیره هرمز قرار گرفته است و یکی از مکان های دیدنی جزیره هرمز به شمار می رود که گردشگری بکر و دیدنی که با وجود طیف های مختلف رنگ در بدنه نمکی این غار از مهم ترین ویژگی های این اثر می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مناطق گردشگری جزیره هرمز

دره رنگین کمان

دره رنگین کمان یکی از بخش های جزیره هرمز است که بیشترین رنگ ها را در خودش جا داده است در جنوب غربی جزیره واقع شده است. که این دره از بخش ها و کوه هایی به رنگ زرد، قرمز، سفید تشکیل شده است که در کنار یکدیگر صحنه ای بسیار زیبا و جذاب به خود اختصاص داده است. این دره همانند دو دست که رو به آسمان قرار دارد به شکلی که هنگام بارش باران آب از بین آن ها وارد گودال زیر سنگ می شود که از خاک های رنگی این جزیره مصرف در نقاشی و خوراکی و دارو دارد.

گردشگری هرمز در استان هرمزگان

فرش خاکی هرمز

بزرگ ترین فرش خاکی جهان بر تن یکی از ساحل های جزیره هرمز آن هم با خاک رنگی نقاشی شده است این فرش با نماد و طرحی از افسانه های محلی، قایق های ماهی گیری و حیوانات لاک پشت و آهو که با استفاده از ۱۸ رنگ مختلف توسط تیم هنرمند و افراد بومی نقاشی شده است. هر ساله در ۲۸ اسفند ماه مراسمی با شکوه به عنوان جشن سال نو برگزار می شود.

جاذبه های توریستی هرمز

دره مجسمه ها

یکی دیگر از اماکن دیدنی جزیره هرمز دره مجسمه هاست که نمایشگاهی از آثار تاریخی و هنری و طبیعی است. دره ای با دیواره های بلند که مجسمه های حیوانات سنگی را می توانید ببینید. در بالای سخره اژدهایی وجود دارد که با استفاده از قوه تخیلتان می توانید آن را ببینید. در انتهای دره مجسمه ها زیبا ترین بن بست جهان را خواهید دید که پرتگاهی ۴۰ متری با منظره ای چشم نواز خط ساحلی تماشای غروب خورشید در این گوشه از جزیره هرمز خاطره انگیز ترین لحظات را برای همه گردشگران دارد.

گردشگری جزیره هرمز

قلعه پرتقالی ها

قلعه پرتقالی ها خوش رنگ ترین قلعه جهان است که به رنگ سرخ با پس زمینه آبی آسمانی و دریا منظره ای دیدنی دارد. این قلعه با قدمتی ۵۰۰ ساله در روزگاران قدیم که جزیره تحت سلطه پرتغالی ها بوده به دستور دریانورد آلفونسو آلبرکرک ساخته شده است هر چند که بخش زیادی از این منطقه خراب شده و در زیر خاک جزیره دفن شده اما آب انبار، کلیسا و قسمتی از سربازخانه باقی مانده وجود دارد که قابل بازدید است و جزء اماکن گردشگری جزیره هرمز به شمار می رود.

مکان های جالب جزیره هرمز

امیدواریم که توانسته باشیم شما دوستان را در مطلب مکان های دیدنی جزیره هرمز آشنا کرده باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *