دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شناخت ویژگی های افراد گرم مزاج و تشخیص مزاج گرم و تر و گرم و خشک

  • مریم صبوری
  • ۲ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

ویژگی های افراد گرم مزاج که به ۲ دسته گرم و تر، گرم و خشک تقسیم می شوند افراد با مزاج گرم و تر انسان‌هایی شجاع و جسور بوده معمولا پیشرو و رهبر گروه هستند و افراد با مزاج گرم و خشک زود عصبانی شده و زود هم آرام می شوند، افرادی پرجنب و جوش، باهوش و پر حرف هستند که در این بخش بیشتر به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

هر مزاجی سبک زندگی خاص خود را دارد که همه انسان ها با هم متفاوت هستند پس سبک زندگی آن ها با هم متفاوت می باشد و مصرف غذایی افراد با هم تفاوت دارد. یکی از بهترین مزاج ها در حقیقت مزاج گرم و تر می باشد این افراد با مزاج گرم برون گرا و اجتماعی هستند و باید در مصرف برخی غذا ها مثل ماکارونی و انواع فست فود ها پرهیز کنند. که در این مطلب شما دوستان را با خصوصیات و نشانه های افراد گرم مزاج آشنا می کنیم.

گرم مزاج ها بخوانند

آشنایی با ویژگی های افراد گرم مزاج

افراد گرم مزاج دارای مشخصاتی از قبیل؛ نبض قوی، اندامهای بزرگ، عضله خیلی به مفصل، قفسه سینه پهن و بزرگ، عروق برجسته و قابل مشاهده و همچنین عضلات کلفت و بزرگ هستند. که در طب سنتی افراد گرم مزاج به دو نوع تقسیم می شوند. گروهی که دارای طبع گرم و تر هستند که در گروهی بهاری (دموی) قرار دارند و گروهی که مزاج گرم و خشک دارند در گروه تابستانی (صفرا) قرار دارند جز ویژگی های افراد گرم مزاج هستند.

خصوصیات ویژگی های افراد گرم مزاج

شناخت افراد گرم مزاج

  • افراد گرم مزاج معمولا تنومند و عضلانی هستند پوست آن ها گرم و نرم است رنگ پوستشان مایل به قرمز و صورتی است. (گرم و تر)
  • این افراد از نظر روحی افراد بشاش و اهل بگو و بخند و شاد هستند که همین شادی را به دیگران منتقل می کنند که بیشتر آن ها افراد سالم و بااستعدادی می باشند. (گرم و تر)
  • چنین افرادی بیشتر دچار بیماری می شوند و امکان فشار خون، چربی و قند بالا دارند و همچنین ممکن است دچار جوش و دمل و خارش پوستی شوند که چنین خصوصیاتی متعلق به افراد گرم مزاج است. (گرم و تر)
  • این افراد لاغر اندام بوده و رنگ چهره آن ها به زردی می زند جز ویژگی های افراد گرم مزاج است. (گرم و خشک)
  • افراد گرم مزاج تحمل گرما را ندارند افراد پر جنب و جوش و پر انرژی هستند. (گرم و خشک)
  • این افراد خواب کمتری دارند و زود عصبی می شوند و زود هم آرام می گیرند. (گرم و خشک)

ویژگی های افراد گرم مزاج و تغذیه آن ها

شناسایی افراد با مزاج گرم و تر

این افراد که همان دموی مزاج ها هستند دارای حجم خون بالا و اشتها زیاد برای غذا خوردن دارند و به همین دلیل معمولا دارای اضافه وزن می باشند. این اشخاص روحیه مهربان و برون گرا دارند و باید از غذا های با طبع لطیف برای کاهش غلظت خون خود استفاده کنند. این افراد بهتر است از خوردن غذا های نشاسته ای و مصرف فست فود و تند خودداری کنند در عوض مصرف خاکشیر، تخم ریحان، سوپ، آش جو، نان جو، برگ زردآلو، هلو، انجیر برای این افراد مناسب می باشد و همچنین مصرف چای و سیر و سرکه و بادنجان و نوشابه و آب یخ را کم کنند. کسانی که مزاج گرم دارند خیلی به خوردن شیرینی و غذا چرب و سنگین و کباب و کله پاچه و هلیم علاقه دارند که مصرف این نوع خوراکی ها اصلا برایشان خوب نیست یعنی باید از مصرف این غذا ها پرهیز نمایند و زیاده روی نکنند و اگر در مصرف گوشت قرمز، برنج، غذا های سنگین و چرب و تند و شور زیاده روی کنند دچار مشکلاتی از قبیل رویش مو زائد در بدن، چاقی، خواب آلودگی زیاد و احتمال سکته در آن ها ایجاد می شود.

  •  آرون گروپس

خصوصیات افراد گرم مزاج

شناسایی افراد با مزاج یا گرم و خشک

این افراد که همان صفرا مزاج ها نام دارند با شخصیتی لاغر و پوست سفید که معمولا دهانی خشک دارند که همینطور کم خواب بوده و به ترشی، لواشک، سرکه، خیار و کاهو علاقه دارند. این گروه افراد نباید پر خوری کنند و مصرف شیرینی برایشان قدغن است. مصرف خوراکی های سیر، پیاز، ادویه تند، گوشت قرمز، موز، خربزه، انجیر، آناناس، غذا های سرخ شده، گردو، پسته، فندق، نارگیل مضر می باشد که مصرف زیادش بدن را از حالت تعادل خارج می کند و دچار علائمی مانند: خشکی پوست، بی خوابی، اضطراب، تپش قلب می شوند که در مقابل آن مواد، خوردن سوپ جو، گوشت مرغ، آش با ماست، کدو، اسفناج، گشنیز بسیار مفید بوده و نوشیدنی های مناسب برای این افراد شربت لیمو، آلو، نارنج، سکنجبین، دوغ ترش، ماالشعیر و میوه هایی مانند: هویج، انار، زرشک، گوجه سبز، گلابی، آلبالو، سیب، شاتوت، نخود فرنگی، تمشک، زردآلو، هلو و کدو برای این افراد توصیه می شود.

 ویژگی های افراد گرم مزاج و شخصیت آن ها

خرسندیم که در این بخش با موضوع شناخت ویژگی های افراد گرم مزاج با ما همراه بودید. همچنین پیشنهاد می کنیم با مراجعه به لینک رو به رو با ویژگی های افراد سرد مزاج نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *