دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای سفر به بلغارستان و آشنایی با جاذبه های گردشگری مهم این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است پایتخت این کشور شهر زیبای سوفیا است که در سفر به بلغارستان می توانید از دیدنی های مهم این شهر بازدید کنید این کشور در حال حاضر چهاردهمین کشور بزرگ در دنیا به شمار می آید.

در کشور بلغارستان تجارت های مختلفی صورت می گیرد به همی دلیل سالانه گردشگران و تاجران زیادی برای مقاصد شغلی به این کشور سفر می کنند. یکی از تجارت های مهمی که در این کشور صورت می گیرد تجارت اسانس گل رز است و در کنار آن می توان به تجارت های دیگری همچون آهن، پوشاک، فولاد، کفش، تجهیزات سوختی و ماشین آلات اشاره کرد. سفر به لغارستان در کنار فواید کاری و تجاری می تواند به لحاظ توریستی نیز دارای اهمیت بالایی باشد و سالانه گردشگران زیادی هستند که به این کشور سفر می کنند.

سفر به بلغارستان و زیبایی های آن:

یکی از جذابیت های دیدنی که اغلب گردشگران در مسافرت خود به کشور بلغارستان می توانند از آن لذت ببرند سواحل جذاب و دیدنی آن است. سواحل این مناطق تفریحات متعددی دارد و یکی از بزرگترین این سواحل ساحل سانی بیج است که در اطراف شهر بورگاس واقع شده است. اما اغلب این سواحل در شهر زیبای وارنا قرار دارند که یکی از شهرهای دیدنی و معروف در کشور بلغارستان است.

جاذبه هایی از بلغارستان

برای گردشگرانی که می خواهند به کشور بلغارستان مسافرت کنند سه نوع ویزا وجود دارد ویزای ترانسفر فرودگاهی، ویزای اقامت بلند مدت و ویزای کوتاه مدت از جمله ویزاهای توریستی این کشور هستند. در اینجا پیشنهاد می کنیم تا مسافرت خود را در فصل تابستان انجام دهید و از آب و هوای مدیترانه ای این منطقه نهایت لذت را ببرید.

راهنمای سفر به بلغارستان

در مسافرت به بلغارستان می تواند به مراکز خرید مختلف در این کشور مراجعه کنید زیرا وجود ارزنکده های مختلف در این کشور ایرانیان زیادی را به خود جذب می کند. در فصل بهار حراج های زیادی در این منطقه صورت می گیرد همچنین چشم اندازهای ان نیز دیدنی تر خواهند شد و علاقه مندان زیادی را جذب می کنند.

چشم انداز بلغارستات

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

از غذاهای محبوبی که در رستوران های بلغارستان سرو می شود می توان موساکو، سالاد شوپسکا و سوپ تاراتور را نام برد که از غذاهای سنتی  و مدرن در این کشور هستند. رستوران های معروف و محبوبی که مشتریان زیادی دارند شامل خانه استیک کریستال صوفیه هستند که یکی از معروف ترین این رستوران ها در بلغارستان است.

بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان

با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور، شمال بلغارستان در تابستان ها گرم و زمستان هایش سرد است، جنوب شرقی آن دارای آب و هوای مدیترانه ای و معتدل می باشد، البته به طور کلی بیشتر مناطق بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و در نواحی دریای سیاه آب و هوای مرطوب و معتدل دارد.

زمان مناسب مسافرت به بلغارستان

بلغارستان کشوری اروپایی بوده که به دلیل ارزان قیمت بودن و نزدیکی به ایران، مسافرت به آنجا رواج زیادی دارد. این کشور معدن رشد گلهای رز بوده و در حال حاظر حدود ۸۵ درصد عصاره های رز دنیا را تولید می کند.

سفر به کشوری اروپایی

شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب بلغارستان موجب شده که این کشور در تابستانها گرم و در زمستان سرد باشد، حال یکی از بهترین فصول برای مسافرت به بلغارستان در بهار می باشد. البته به طور کلی فصل بهار در بسیاری از کشور های جهان جزو فصول مناسب برای مسافرت است. وجود جشنواره های مختلف در این فصل نیز می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران در فصل بهار ایجاد نماید.

هزینه اقامت در کشور بلغارستان

هیچ گونه نگرانی بابت اقامت در شهر های بلغارستان وجود ندارد، زیرا به راحتی می توانید هتل مناسبی را پیدا کنید، ضمن اینکه به هنگام اقامت در آنجا همان حسی که در خانه تان هستید را خواهید داشت، به این علت که از فضای بسیار تمیز و صمیمانه ای برخوردار است و در آنجا احساس راحتی خواهید داشت، حال برای رزرو هتل حتما با آژانس های مسافرتی معتبر مشورت کنید.

مسافرت به بلغارستان

از نظر عده ای افراد، هاستل ها گزینه مناسب تری برای اقامت در کشور های خارجی به نسبت هتل ها هستند اما به دلیل امکانات و امنیت بیشتری که هتل ها در اختیار مسافران قرار می دهند، انتخاب بهتر و مناسب تری بوده و قابل مقایسه با هاستل ها نمی باشند.

جاذبه های دیدنی در بلغارستان:

از جاذبه های دیدنی که در سفر به بلغارستان می توانید از آن ها دیدن کنید می توان به جاذبه ها و دیدنی های زیر اشاره کرد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند:

  • وارنا
  • سواحل بلغارستان
  • گلدن سنز
  • آلبنا
  • سانی بیج
  • پلودیو

امیدواریم در سفر به این کشور از مشاهده مکان های دیدنی بلغارستان نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *