دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش تهیه آب مقطر در خانه و آشنایی با کاربردهای آن

  • مینا سعادتی
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

آب مقطر در منزل کاربردهای زیادی دارد که می توانید از آن برای آبیاری گیاهان و پرکردن آب آکواریوم و همچنین پر کردن آب اتو استفاده کنید. در ادامه مطلب با روش تهیه آب مقطر همراه ما باشید.

تهیه آب مقطر در منزل کار چندان دشوار و سختی نمی باشد شما می توانید آب مقطر را از سه طریق تهیه کنید از جمله جوشاندن، دستگاه بخور و انجماد امکان پذیر می باشد همچنین آب مقطر را می توانید برای برخی از کارهای مهم مانند مصرف دارو یا آب آکواریوم مورد استفاده قرار دهید.

 روش تهیه آب مقطر

روش تهیه آب مقطر در منزل

 آب مقطر از ساده ترین و رایج ترین راه ها برای تهیه آن در منزل می باشد همچنین آب مقطر آبی می باشد که از تراکم بخار آب به دست می آید و آب مقطر مثل آب های معمولی نمی باشد و نوشیدن آن مطلوب و گوارا نیست و طعم خود را به دلیل حذف یون های موجود از دست داده است. برای تهیه آب مقطر ابتدا آن را جوشانده و بخار آب را به ظرف دیگری انتقال دهید در ادامه مطلب با سه شیوه تهیه آب مقطر آشنا می شویم.

روش و تهیه آب مقطر

جوشاندن

ابتدا یک ظرفی به بزرگی ۵ _۱۰ لیتر بردارید و در آن آب معمولی ریخته و روی شعله بگذارید سپس یک کاسه شیشه ای مقاوم در برابر حرارت که در ظرف شناور شود را قرار دهید کم کم قطرات آب در کاسه جمع می شوند توجه کنید که آب ظرف داغ و به جوش نیامده باشد همچنین شما می توانید یک مانع سرد مانند یخ را بگذارید تا روند فشرده سازی سریع تر انجام شود و هنگامی که بخار داغ با قسمت سرد آن برخورد کند سریعا به قطرات آب تبدیل می شود زیر شعله خود را زیاد کنید تا قطرات آب درون کاسه بریزد صبر کنید تا آب کافی در کاسه جمع شود بعد می توانید آب آن را تخلیه کنید و دوباره در ظرف قرار دهید هنگام تخلیه مراقب باشید زیرا هم کاسه و آب داخل آن داغ می باشد.

طرز درست کردن آب مقطر

دستگاه بخور

یکی دیگر از این روشها استفاده از دستگاه بخور می باشد که شما می توانید با تقطیر کردن از انواع دستگاه بخور استفاده کنید. همچنین برای استفاده از این دستگاه گونه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را تهیه و خریداری نمایید تا بتوانید آب معمولی را به آب مقطر تبدیل کنید.

طرز ساخت آب مقطر

  •  آرون گروپس

روش انجماد برای تهیه آب مقطر

یکی دیگر از روشهای تهیه آب مقطر شیوه انجماد می باشد که زیاد در منزل کاربرد ندارد برای به دست آوردن آب ذوب از انواع انجماد آب خالص و آب حاوی ناخالصی استفاده می شود در آزمایشگاه مشخص می شود که یخ به شدت ضایعات ناخالصی را در ابتدا و انتهای انجماد دارد بنابراین هنگامی که یخ را دارید ابتدا باید یخ شکل دهنده را دور ریخته و سپس از انجماد بخش اصلی آب، آب مقطر را به دست آورید.

مورد استفاده قرار گرفتن آب مقطر در منزل

  •  آب مقطر برای روزه داری و برخی رژیم های غذایی بسیار مفید می باشد.
  •  مصرف کردن آب مقطر برای آماده سازی برخی داروها بسیار مفید واقع شده است.
  •  آب مقطر برای پاک کردن آهن و بخار مفید است.
  •  از آب مقطر می توانید برای آبیاری گیاهان استفاده کنید و همچنین برای پر کردن آب اتو هم بسیار مفید و تاثیرگذار می باشد.

طرز تهیه آب مقطر

امیدواریم آشنایی با روش های تهیه آب مقطر در خانه برای شما جالب بوده باشد و نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید و بتوانید آب مقطر تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *