دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی جاده هراز و آشنایی با مناطق زیبایی که می توانید از آن ها بازدید کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از اصلی ترین راه هایی که در مسیر تهران شمال قرار دارد جاده زیبای هراز است این جاده دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است و جالب است بدانید که مکان های دیدنی جاده هراز بسیار متنوع و شناخته شده هستند.

بعد از جاده چالوس یکی از پرترددترین جاده ها جاده هراز است که به دلیل برخورداری از چشم اندازهای بسیار رویایی و جذب کننده شهرت یافته است. جاده هراز در مسیر تردد رودهن، جاجرود، آمل، امامزاده هاشم، آبعلی و گزنک قرار دارد در این مسیر می توانید از چشم اندازهای زیبای جاده هراز دیدن کنید که شامل آبشار، زیارتگاه، تالاب، جنگل و آب گرم است مناظری که در اطراف این جاده مشاهده می کنید مناظر سرسبزی است که پوشیده از درختان تنک است.

مناطق دیدنی هراز

مکان های دیدنی جاده هراز و دیدنی های آن

روزهای تعطیل زمان مناسبی برای گشت و گزار در نواحی هراز است به ویژه در ایام فصل تابستان و عید که با سرسبز شدن مراتع می توانید دیدنی های بیشتری را مشاهده کنید. اما یکی از تردیدهایی که اغلب گردشگران برای سفر به ایم منطقه دیدنی دارد وجود ترافیک های سنیگن است که رانندگی را دشوارتر و پر خطر خواهد کرد.

 

منطقه گل زرد:

این منطقه در حاشیه جاده قرار گرفته است چشم اندازهای این منطقه پوشیده از گل های زرد است و در فصل بهار نیز گل های سفید زیادی دیده می شود. غاری که در این منطقه واقع وجود دارد با سه ساعت پیاده روی یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی جاده هراز برای علاقه مندان است.

دشت گل زرد هراز

دشت لار:

این دشت با وسعت ۲۰ هزار هکتار نمایی از قله دماوند را به نمایش می گذارد بخش هایی از این دشت تحت محافظت است و به عنوان بزرگترین سد خاکی شناخته می شود که بخش های عظیمی از آب را تامین می کند. این دشت در روستای پلور قرار گرفته است و دارای تاسیسات عظیمی است.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی جاده هراز

روستای فیلبند:

این روستای مرتفع که بام شرقی مازندران است در بند پی غربی این استان قرار دارد بیشتر مناطق روستای فیلبند از برف پوشیده شده است و در اغلب فصل های سال این منطقه ابری و بارانی است. از دیگر دیدنی هایی که می توان در این روستا مشاهده کرد خانه های روستایی آن با چراگاه ها و چشمه های آب معدنی است.

جاذبه های دیدنی جاده هراز

دریاچه تار و هویز:

از دیگر مکان های گردشگری  جاده هراز می توان به این دریاچه اشاره کرد که بسیار پر آب است و در بیشتر فصل های سال بازدیدکنندگان خود را دارد از تفریحات این منطقه نیز می توان به قایق رانی، شنا و ماهیگیری اشاره کرد.

دیدنی های جاده هراز

دیدنی های هراز بسیار ویژه و خاص هستند و سالانه علاقهمندان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند که می توانید در سفر خود به شمال ایران از آن ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *