دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی سی سخت و جاذبه های تماشایی این منطقه

  • مریم صبوری
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

این شهر زیبا در دامنه کوه دنا قرار دارد که با سفر به این منطقه زیبا می توانید از گردشگری به آن جا لذت ببرید که در ادامه مطلب به مکان های دیدنی سی سخت اشاره کرده ایم.

استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های غنی از لحاظ جاذبه های گردشگری و طبیعی می باشد که در دریاچه سی سخت انواع جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که آن را محیطی جذاب با محیطی طبیعی و گردشگری معرفی می کند که در ادامه مطلب به اماکن گردشی سی سخت می پردازیم.

جاذبه دیدنی سی سخت

مکان های دیدنی سی سخت

سی سخت در ۳۲ کیلومتری استان شهر یاسوج که در قسمت شمال شرقی این شهر سی سخت کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. سی سخت در دامنه کوه دنا که از اکوسیستم بی نظیری برخوردار است به شمار می رود که دارای منظره بکر و چشمه جوشان که هر شخصی را مجذوب خود می کند هوای پاکیزه و دل انگیزش که در هوا آمیخته می شود فضای رویایی را برای مسافران و گردشگران رقم می زند.

فصل بهار در این ناحیه سرشار از عطر شکوفه های بهاریست که در تابستان سرسبزی گل ها و باغ ها مثال آن جا بی نظیر است. شرایط اقلیمی کوهستانی سردسیری دارد که پوشیده از برف است و همین امر موجب پرآبی جویبار ها و چشمه ها شده است و زبان مردم این شهر لری بویراحمدی می باشد.

مکان های دیدنی سی سخت چشم نواز

گردنه بیژن

این گردنه با ارتفاع ۳۲۰۰ متر در ۶ کیلومتری شمال شرقی سی سخت که جز مرتفع ترین گردنه ماشین رو است قرار دارد. این گردنه به نام پهلوان نامی لشکر کیخسرو بیژن نامیده شده است که در فصل زمستان به دلیل وجود برف نی توان به آن جا رفت. همه ساله گردشگران زیادی راهی این گردنه می شوند تا در گرمای تابستان خنک نسیمش نسیبشان شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

راهنمای گردشگری سی سخت

دشتی کوچک

این مکان زیبا در غرب فاصله ۸ کیلومتری سی سخت که در دامنه رشته کوه سر به فلک کشیده دنا قرار دارد. دشتی کوچک پر از مکان زیبا و تفریحی و درختان بلوط که به دلیل خاک حاصلخیزش نخود و گندم عدس را می کارند وجود دارد این مکان یکی از مکان های دیدنی سی سخت است.

آبشار کوه گل

این منطقه دلنشین در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. کوه گل نام قسمتی از طبیعت دنا واقع در نزدیکی شهر سی سخت که در استان کهگیلویه و بویراحمد است قرار دارد که دهانه گاز انبری کوه گل از سطح دریا نمایی چشم نواز دارد.

مکان گردشگری سی سخت

آبشار توف شاه

این آبشار یکی دیگر از مناطق دیدنی سی سخت می باشد که در ۱۰ کیلومتری ارتفاعات جنوبی منطقه حفظ شده با فاصله ۵ کیلومتری از آبشار دره نادری با موقعیت منحصر به فرد خود در ارتفاعات صعب العبور که در جنوب غربی قله مورد دنا واقع شده است.

آبشار دره نادری

یکی دیگر از مناطق گردشگری سی سخت آبشار بسیار معروف و زیبا در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد برای رفتن به این محل باید از پاسگاه خاریدون تقریبا ۳ ساعت پیاده روی کنید تا به محل مورد نظر برسید بعد از پیاده روی ۸ کیلومتری در سمت شمال غرب سی سخت به دشتی زیبا می رسیم که درختان بلوط و بنه و علف زار های زیبنده ی دلنشینی دارد.

کوه دنا

این کوه با عظمت به ارتفاع ۴۴۰۹ متری که تمام شهرت سی سخت است از نظر گردشگران و کوهنوردان نشات می گیرد با ورود در هنگام به شهر شکوهی از دور ها نمایان می شود که سی سخت در دامن دنا از رشته کوه های زاگرس واقع شده است که اطراف آن را با نمای جنگل های انبوه بلوط و پوشش طبیعی چشم نواز فرا گرفته است.

 مکان دیدنی سی سخت در استان کهگیلویه

قلم کوه

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به قلم کوه اشاره کرد که آمیخته با افسانه ها می باشد. افسانه مرگ شتری که به خاطر تنومندی اش بعد از مرگ نقشی به یاد ماندنی بر قلم کوه انداخته است.

خرسندیم که ما را در این مطلب از مجله آرگا با موضوع مکان های دیدنی سی سخت همراهی کردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *