دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های قبرس و معرفی بهترین مکان های گردشگری آن

  • مریم صبوری
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

قبرس شهرهای توریستی بسیار زیادی دارد که شما می توانید به راحتی به طور کامل چند شهر را بگردید و از دیدنی هایش بهره ببرید با وجود روستا و اماکن تاریخی و گردشگری فراوانش جزء دیدنی های قبرس محسوب می شود بهترین سفر را خواهید داشت.

قبرس جزیره ای در شمال ترکیه و دریای مدیترانه واقع شده است که آب و هوای گرم و ساحل های دوست داشتنی و چشم نواز معروفی دارد. قبرس شهر های توریستی بسیار زیادی دارد که می توانید به راحتی با آن ها را بگردید و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. با ما همراه باشید تا دیدنی های قبرس و معرفی بهترین مکان های گردشگری آن را به شما عزیزان آشنا کنیم.

جاذبه های قبرس

مکان های گردشگری و دیدنی های قبرس

اگر شما در یک مسافرت سی روزه به این جزیره باشید باز هم وقت کم می آورید به دلیل دیدنی های زیاد و روستا های تاریخی، بنا های باستانی، روستا های شگفت انگیز فراوانی دارد که بسیار فوق العاده است. در این سرزمین جذاب در دریای زیبا مدیترانه که طولانی ترین گنجینه از آثار هنری و تاریخی در طبیعت چشم نوازی می کند که در ادامه مطلب دیدنی های قبرس را به شما دوستان معرفی می کنیم.

پافوس

یکی از دیدنی های قبرس جاذبه گردشگری پافوس است که این شهرک ساحلی در جنوب غربی قبرس قرار گرفته است و گفته می شود که محل تولد (آفرودیت) الهه یونان است. ویرانه های باستانی اصلی ترین جاذبه پافوس به حساب می آید که در قرن ۱۶ میلادی مرسوم به مجلس است توسط ترک ها ساخته شد همچنین بازدید از این مقبره پادشاهان و تئاتر کلاسیک یونانی زنده نمایش داده می شود.

فاماگوستا

  •  آرون گروپس

شهری در سرق قبرس که در آن لنگرگاه کشتی هاست این بندر را پر رونق کرده است که با دیوار های سنتی که ابتدا بلند و نازک ساخته شده اند تا از شهر در برابر دشمنان محافظت نماید در طول زمان ونیزی ها بخش های دیگر این دیوار را اضافه کرده اند که بهترین نمونه معماری نظامی قرن ۱۶ در قبرس است.

مناطق دیدنی جزیره قبرس

نیکوسیا

این شهر پایتخت قبرس است. در صورتی که شباهتی به بقیه پایتخت ها ندارد، در این شهر دوازده موزه قرار دارد از جمله: موزه قبرس، موزه بیزانتین، موزه رصدخانه لدراست. برای خرید سوغاتی بهتر است به خیابان لدرا سری بزنید که اشیای سنتی بسیار زیبایی دارد.

کلیسا سنت بارناباس

این کلیسا در شهر فاماگوستا بنا شده است که به ۱۷۵۶ سال قبل بر می گردد. گنبد های سفید رنگ این کلیسا جذابیت خاصی دارد و از طرفی قبرسنت بارباروس در این کلیسا قرار دارد که یکی از زیارتگاه های یونانی های قبرس بوده است.

جاذبه گردشگری قبرس

کایرنیا

این بندر در شمال قبرس واقع شده است که تحت کنترل ترکیه می باشد. این بندر دارای قدمت ۱۳۰۰ ساله و معماری زیبایی دارد که معروف ترین موزه های بندر موزه کشتی، موزه هنر های تزئینی، قصر بیزانتین که به قرن ۷ بر می گردد است. کایرنیا منطقه ای برای زندگی لاک پشت ها حساب می شود که قدم زدن در این ساحل طولانی و بازی گلف از لذت بخش ترین قسمت دیدنی های قبرس به شمار می رود.

لارناکا

قدیمی ترین شهر در قبرس لارناکل نام دارد به طوری که تاریخچه آن به بیش از ۶۰۰ سال قبل بر می گردد. لارناکا مناطق گردشگری فراوانی دارد که ارزش توقف در این شهر کهن را دارد کلیسای باشکوه فانرومنی و لازاروس که مربوط به قرن ۹ میلادی است تاریخ دوستان را مجذوب خود می کند در این شهر دیدنی دریاچه نمک وجود دارد که محل زندگی فلامینگو های صورتی است.

منطق قبرس جذاب

آییاناپا

اگر فرد شب زنده داری هستید این مکان را به شما توصیه می کنم که بهترین گزینه است در این مکان کافی شاپ ها و باشگاه های بسیاری وجود دارد که تا صبح باز هستند و نوشیدنی و موسیقی زنده آن معرکه جوانان است و در روز هم می توانید از ساحل نیسی و ساحل ماکرونیسوس و خلیج یونانی دیدن کنید.

شهر سولی

یکی دیگر از دیدنی های قبرس، این شهر باستانی در قرن ششم میلادی تاسیس شده و یکی از شهر های تشکیل دهنده این جزیره بوده که در هنگام قدم زدن خرابه های رومیان را می بینید.

کلیسای سنت سوفیا

این کلیسا که یکی از بهترین نمونه های معماری گوئیک در قبرس است در شهر نیکوزیا قرار دارد که ساخت این کلیسا در سال های طولانی زمان برد تا کامل شود. در زمان عثمانی ها این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام باشد.

مناطق خرید قبرس

پروتاراس

اگر از آن دسته افرادی هستید که از استراحت در حمام لذت می برید حتما سری به این تفریح گاه بزنید شما می توانید در آب های مدیترانه شنا کنید و آفتاب بگیرید. این ساحل در نزدیکی کاپ گرکو ساخته شده که پارک ملی حفاظت شده ای با فضای آرام و خانوادگی است. این ساحل پر جنب و جوش تا صبح آرام ندارد.

خرسند از آنیم که در این بخش دیدنی های قبرس و معرفی بهترین مکان های گردشگری آن از مجله آرگا با ما همراه بودید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *