دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی کودک ۸ ساله و نحوه رفتار صحیح با کودکان دختر و پسر در سن هشت سالگی

  • مریم صبوری
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این بخش برای شما عزیزان روانشناسی کودک ۸ ساله را به اشتراک گذاشته ایم که نکات و شخصیت کودک ۸ ساله را توضیح داده ایم این سال ها توانایی قابل توجهی در رشد سریع و خود کفا بودنشان پی می برید با همراه باشید.

اکنون کودک شما در وسط دوران کودکی اش به سر می برد سال های جالبی که با توانایی های قابل توجه و قدرت یادگیری سریع همراه با یک شخصیت بسیار دلپذیر و خودکفا در حال رشد است. فرزند شما مانند قبل به رشد خود ادامه می دهد حدود ۵ تا ۷ سانتی متر قد و حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم به وزنش اضافه می شود اکنون شما کودکی لاغر با قدی بلند دارید که دندان هایش هم چنان در حال افتادن است و کم کم فکر او در حال تغییر و ظاهری رنگ پریده تر دارد در ادامه با روانشناسی کودک هشت ساله آشنا می شوید.

هشت سالگی کودک

روانشناسی کودک ۸ ساله

به سن ۸ سالگی خوش آمدید. در این سن بسیاری از کودکان در ۸ سالگی رشد احساسی و ذهنی و فیزیکی دارند. که اکثر آن ها پیشرفت های شناختی خود را کامل می کنند و تمایل به طرح کردن سوال دارند. آن ها به فرزندان بالغ تبدیل می شوند و سال های جالبی برای آن ها و والدینشان در پیش روست. شخصیت هر بچه به فعالیت هایی که در زندگی اوست قرار گرفته است عامل وراثت روی سایز آن ها تاثیر می گذارد و شما نمی توانید ژنیتیک را کنترل کنید اما از شیوه زندگی موثر می توانید استفاده کنید در این زمان برای فرزند دلبندتان جشن تولد بگیرید از او عکس بگیرید و برایش یک آلبوم تهیه کنید. هر کودکی بسته به شخصیت خودش یک توانایی دارد مثلا: ورزش، هنر، موسیقی، نمایش، آواز خواندن، مطالعه، رقص و اجرای پانتومیم لذت ببرد.

کودک لجباز

اگر کودک شما دچار مشکلات جدی از جمله خشم و لجاجت است و یا مهارت های اجتماعی خد در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه و مشکل او را درک و حل کنید با توجه به موضوع روانشناسی کودک ۸ ساله بچه ها در این سن دوره سختی از جمله اجتماعی و احساسی دارند که بدون حمایت معلم یا یک روانشناس و مشاوره به مشکل بر خواهند خورد. اگر شما نیاز به بحث در مورد احساسات و احترام و خواسته ها و ناامیدی ها داشته باشید آن را بیان کنید که اکثر کودکان وان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و در کارهایش یاری کنید. سعی کنید با آن ها گفتگو کنید بسیاری از والدین باور دارند که نمی توانند با کودکان مذاکره کنند و موفق شوند اما در واقعیت آن ها می توانند به آن چه که می خواهند برسند.

با کودک 8 ساله چگونه برخورد کنیم

پیروزی بر ترس

این که فرزندتان از داخل کمدش دیگر نمی ترسد دلیلش آن نیست که بر ترسش غلبه کرده این امر می تواند تا بزرگسالی با او همراه باشد. از ترس های کودکان در سن ۸ سالگی می توان به بلا های طبیعی نظیر سیل و زلزله و دزدیده شدن و زخمی شدن نام برد که می توانید به واسطه پیش بینی کردن این اتفاقات با ترس کودکتان پیروز شوید به آن ها اطلاعات اولیه ایمنی را بیاموزید. فرزند شما بسته به نیازش قادر است هر چیزی را کنار هم داشته باشد. مانند: کاغذ، کتاب، ظرف غذا، لیوان، ژاکت اضافه و خیلی چیز های دیگر به همین دلیل ممکن است او هنوز نیاز داشته باشد که شما وسایلش را چک کنید در پایان روز به فرزندتان کمک کنید تا وسایلش را از کیفش خارج کند به همین تربیت شما برگه ای که نیاز به امضا دارد را از قلم نمی اندازید و مطمئن از خوردن تغذیه فرزندتان می شوید یکی از مهم ترین شناخت در روانشناسی کودک ۸ ساله می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خصوصیات اخلاقی کودک 8 ساله

بازی با حافظه

روانشناسی کودک ۸ ساله؛ کودکان در این سن می توانند مهارت های حافظه ای را به آسانی یاد بگیرند که معلم ها دانش آموزان را به حفظ و یادگیری شعر مجبور می کنند همچنین حفظ کردن جدول ضرب هم به تقویت حافظه کمک می کند . اومی تواند نکات کلیدی را یاد بگیرد که همین امر به اعتماد به نفسش هم کمک می کند. کودکتان را وقتی موضوعی را تعریف می کند او را تشویق کنید تا با تمام جزییاتش بگوید همین طور می توانید به کمک روش های دیگر حافظه فرزندتان را تقویت کنید و با بازی های کلمات و مشاعره با آن ها به یادگیری هر چه بهتر کمک کنید. شما می توانید درباره پول هایی که دارد مثلا پول تو جیبی اش هم نظر دهید. فقط فراموش نکنید که راهنمایی های شما به هر چه بهتر شکل گیری شخصیت کودکتان موثر است و برای او درباره چیز هایی که نمی پسندید به آرامی توضیح دهید.

با کودک 8 ساله چگونه برخورد کنیم

نکات برخورد با کودک ۸ ساله

  • باید به او اجازه دهید تا رفتار های منفی اش بروز داده شود که در دراز مدت رفتارش را مدیریت کنید او اکنون فراتر از یک دوست است که مورد قبول دوستانش قرار بگیرد به روانشناسی کودک ۸ ساله کمک می کند.
  • به طور مطمئن قدرت ریسک پذیری بالایی دارد او به نقاشی کشیدن بهبود یافته و مدل سازی های واقعی تر و همراه با جزئیات بیشتری است. مهارت حرکتی ظریف او هر روز بهتر از قبل می شود و ممکن است ورزش خاصی را ترجیح دهد.
  • او در مورد آینده و جایگاهش فکر می کند و بیشتر این مسائل را درک می کند حتی ممکن است بداند وقتی بزرگ تر شد می خواهد چکاره شود شما می توانید به او فرصت دهید تا به دیگران کمک کند و او را تشویق به این کار نمایید.

روانشناسی کودک 8 ساله

امیدواریم در این مطلب از مجله آرگا با موضوع روانشناسی کودک ۸ ساله شما دوستان را آشنا کرده باشیم و به بهبود هر چه بهتر روانشناسی کودک کمک کرده باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *