دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی دوشنبه تاجیکستان و جاذبه های تماشایی این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

تاجیکستان کشوری با آداب و رسوم و سنت های خاص خود است که در شمال کشور افغانستان واقع شده است یکی از جاذبه های این کشور شهر دوشنبه است که در اینجا با مکان های دیدنی دوشنبه آشنا خواهید شد.

کوهستان های تاجیکستان و شهر دیدنی دوشنبه یکی از مناطق دیدنی این منطقه محسوب می شوند این کشور یکی از مقاصد گردشگری ارزان در دنیا است که گردشگران می توانند سفری راحت و کم هزینه داشته باشند و در طول سفر خریدهای ارزانی نیز داشته باشند. شاید در طول سفر به تاجیکستان و دوشنبه با جاذبه های لوکس مواجه نشوید ولی می توانید معماری بی نظیری از بناهای این منطقه را مشاهده کنید در اینجا با مکان های دیدنی دوشنبه در تاجیکستان بیشتر آشنا خواهید شد.

مکان های دیدنی دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان:

دوشنبه پایتخت زیبای کشور تاجیکستان است کشوری که دارای کوهستان های مختلف است و چشم اندازهای طبیعی بسیار دیدنی و جذابی را می توانید در این شهر مشاهده کنید. مکان های دیدنی واقع در دوشنبه شامل پارک های هنری و طبیعی و موزه های باستانی است که در کمتر جایی از دنیا دیده شده است.

مکان های گردشگری دوشنبه

موزه قوم شناسی تاجیکستان:

موزه ای که فرهنگ و تمدن مردمان این منطقه را به تصویر می کشد و دیار مردمان کهنی است که همچنان آداب و رسوم خود را حفظ کرده اند در این موزه نمایشگاه های مختلفی از لباس و پوشاک برگزار می شود که در خیابان رودکی دوشنبه واقع شده است این موزه یکی از مکان های دیدنی دوشنبه است.

مکان های دیدنی در دوشنبه

آبشار گوسگارف دوشنبه:

طبیعت زیبا و دیدنی این آبشار برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت است و به عنوان یک پدیده شاهکار شناخته می شود که در قلب این کشور واقع شده است ارتفاع این آبشار ۳۰ متر است و در تابستان چشم اندازهای خیره کننده و دیدنی زیادی دارد.

مکان های دیدنی طبیعی دوشنبه

بازار شاه منصور دوشنبه:

علاقه مندان به خرید و بازدید می توانند از این بازار دیدن کنند بازاری که هنوز شکل قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است و در آن می توانید پوشاک و خوراک خریداری نمایید. بازار شاه منصور مرکز خرید ادویه جات و سبزیجات است که به عنوان سوغات محلی این شهر شناخته می شود و برای استفاده در غذاهای محلی بسیار مناسب است.

مکان های دیدنی بی نظیر دوشنبه

ویکتوری پارک دوشنبه:

یکی دیگر از مکان های دیدنی دوشنبه پارک ویکتوری است این پارک بر روی تپه های سرسبز و دیدنی دوشنبه واقع شده است و یکی از مکان های تفریحی مناسب برای گردشگران است یکی از ویژگی های مهمی که در این پارک وجود دارد زندگی مردم در طول جنگ جهانی است که بخش هایی از آن در این پارک گذشته است.

مکان های دیدنی جذاب دوشنبه

جاذبه های دیدنی واقع در تاجیکستان اغلب دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بالا هستند و در کنار جاذبه های تاریخی می توان از چشم اندازهای طبیعی و بکر این منطقه نیز دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *