دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی مادلین گزینه ای عالی برای پذیرایی از مهمان ها با طعمی محبوب

  • فاطمه میرزایی
  • ۸ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

شیرینی مادلین یک کیک فرانسوی با قالب صدفی و مواد اولیه ساده می باشد که از بافتی شبیه کیک برخوردار است. بنابراین برای یادگیری طرز تهیه شیرینی مادلین در ادامه همراه ما شوید.

در این مطلب قصد داریم نحو ساخت شیرینی مادلین خوشمزه و فرانسوی را به صورت گام به گام و با دستور پخت آسان آموزش دهیم. از آنجا که این نوع شیرینی از ظاهر زیبایی برخوردار بوده و نیز دارای بافت نرمی می باشد، می توان از آن برای پذیرایی به خصوص در ایام عید مورد استفاده قرار داد. امیدواریم بعد از آموزش این نوع شیرینی خوشمزه و لذیذ، پخت آن را در منزل تجربه کرده و لذت ببرید.

در مطالب قبلی با دستور پخت انواع شیرینی خوشمزه و مجلسی از جمله شیرینی ساق عروس، شیرینی برنجی و شیرینی ونیزی  آشنا شدید، حال در این بخش از آموزش آشپزی، می خواهیم، طرز تهیه شیرینی مدلن که به آن مادلین یا مادلن نیز می گویند را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

دستور تهیه شیرینی مادلن

مواد لازم

  • کره : یک دوم پیمانه
  • آرد : یک پبمانه
  • بکینگ پودر: یک دوم قاشق چای خوری
  • نمک : یک چهارم قاشق چای خوری
  • تخم مرغ : ۳ عدد (به دمای اتاق رسیده باشد)
  • شکر سفید : یک دوم پیمانه
  • شکر قهوه ای : ۲ قاشق غذا خوری
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • پوست لیموی رنده شده : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی مادلین

برای تهیه این نوع شیرینی، در ابتدا داخل یک قابلمه کوچک، کره را ذوب کرده و از روی حرارت بردارید، توجه داشته باشید که کره ای که آب کرده اید نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم.

سپس درون یک کاسه آرد، نمک و بکینگ پودر را با همزن مخلوط کرده و الک کنید. تخم مرغ ها را شکسته و به همراه شکر قهوه ای (شکر سفید) به وسیله استند میکسر و یا همزن دستی با سرعت بالا هم بزنید تا به صورت مخلوط غلیظ و روشن در آید، ممکن است این کار ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد، البته بستگی به همزن شما دارد.

طرز تهیه شیرینی مدلن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی مادلین ، وانیل و پوست لیمو رنده شده (پوست پرتقال) را به مواد قبلی اضافه کرده و هم بزنید. سپس مخلوط آرد را در سه مرحله بر روی مخلوط تخم مرغ و شکر الک کرده و به آرامی و به صورت دورانی مواد را هم بزنید. (آرد را به آرامی داخل مواد فولد کنید)، فولد کردن زیاد و یا انجام فولد نادرست موجب می شود تا شیرینی مدلن به خوبی پف نکند.

روش طبخ شیرینی مادلین

اکنون یک پیمانه از خمیر را برداشته و داخل کره که مقداری گرم می باشد، به آرامی هم بزنید (فولد کنید)، این کار باعث می شود تا کره سبک تر شده و به راحتی با بقیه مواد مخلوط شود.

طرز تهیه شیرینی مادلین

حال به وسیله یک قاشق چوبی، در دو مرحله در داخل خمیر کیک فولد نمایید و بعد از مخلوط شدن کامل کره با دیگر مواد، روی ظرف را با سلفون پوشانده و به مدت حداقل ۲ ساعت، درون یخچال استراحت دهید تا خنک و کمی سفت شود.

دستور پخت شیرینی مادلین

آموزش شیرینی مادلین

فر را روشن کرده و بر روی حرارت ۳۷۵ درجه قرار دهید، این کار را حداقل ۵ دقیقه قبل از پختن مدلن ها انجام دهید تا فر خوب گرم شود.

دستور تهیه شیرینی مادلین

قالب شیرینی مدلن را آرد پاشی کرده، قبل از آن مقداری کره ذوب کرده و با استفاده از قلمو داخل صدف های قالب را به خوبی چرب کنید، دقت داشته باشید که صدف ها به خوبی چرب شده باشد. سپس داخل هر کدام از صدف ها را مقداری آرد ریخته و آن را تکان دهید تا آرد همه قسمت های قالب را بپوشاند.

طرز تهیه شیرینی مادلین

سپس قالب را برگردانده و به آرامی به پشت آن بزنید تا آرد های اضافی بریزد. حال قالب آرد پاشی شده را در مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

آموزش شیرینی مدلن

داخل هر کدام از صدف ها به اندازه یک قاشق غذاخوری و یا اسکوپ بستنی کوچک از خمیر را قرار دهید، همچنین می توانید با استفاده از قیف، خمیر را داخل قالب ها بریزید.

طرز تهیه شیرینی مادلین

زمانی که شیرینی مادلین پف کرد و حاشیه های آن طلایی رنگ شد، می توانید آن را از فر خارج کنید، پخت زیاد شیرینی موجب خشک شدن آن می شود.

روش تهیه شیرینی مادلین

طرز تهیه شیرینی مادلن

در صورتی که قالب ها به درستی آرد پاشی شده باشند، می توانید با برگردوندن قالب، شیرینی ها را به راحتی از آن جدا کنید، اما در صورتی که به قالب چسبیده بودند، می توانید با یک چاقو یا اسپچلا کوچک مادلین ها را جدا کنید.

طرز پخت شیرینی مادلن

اکنون شیرینی مادلین آماده شده و می توانید میل کنید. بهتر است، این شیرینی ها را تازه مصرف کنید، البته در داخل ظرف در بسته و در دمای اتاق می تواند تا چند روز نگهداری شود، شیرینی های مدلن در صورتی که چند روز بمانند، رویه بیرونی آنها کمی چسبناک خواهد شد که کاملا عادی است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *