دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص روغن جوجوبا و تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی شما

  • مهتاب علی پناه
  • ۱ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو بی شمار می باشد، این روغن یکی از انواع روغن های گیاهی می باشد که بسیار پر کاربرد است.

روغن جوجوبا یکی از انواع روغن های گیاهی می باشد که دارای فواید فوق العاده ای برای پوست و مو است، بنابراین برای داشتن پوست و موی سالم می توانید از این روغن شگفت انگیز استفاده کنید، در ادامه مطلب قصد داریم شما عزیزان را با خواص روغن جوجوبا آشنا کنیم.

فواید روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

روغن جوجوبا فواید زیادی برای پوست و مو دارد که در ادامه با خواص شگفت انگیز آن آشنا خواهید شد :

مرطوب کننده پوست

این روغن دارای مقادیر فراوانی سرامید می باشد که از پوست در مقابل از دست رفتن رطوبت، گردو غبار و مواد آلرژی زا محافظت می کند استفاده از این روغن به مرطوب کنندگی پوست کمک می کند بنابراین قبل از خواب صورت و دست هایتان را با مقداری روغن جوجوبا ماساژ دهید و صبح صورت تان را بشویید.

اثرات شگفت انگیز روغن جوجوبا

کاهش اختلالات پوستی

یکی دیگر از خواص روغن جوجوبا این است که به دلیل داشتن خواص ضد التهابی باعث کاهش قرمزی ناشی از خشکی پوست و همچنین بیماری هایی مانند روزاشیا می شود بنابراین به منظور درمان اختلالات پوستی مقداری از پنبه آغشته شده به روغن جوجوبا را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید برای رسیدن به نتیجه دلخواه این روش را دوبار در روز انجام دهید.

تنظیم کننده روغن پوست

از دیگر خواص روغن جوجوبا این است که  این روغن ضد جوش سرسیاه می باشد و منافذ پوست را مسدود نمی کند و سبب تنظیم تولید روغن در پوست می شود بنابراین صورت تان را بشویید و خشک کنید سپس چند قطره روغن جوجوبا را بر روی صورت و گردن بمالید این روغن به دلیل داشتن مواد معدنی فراوان به داشتن پوستی سالم و درخشان به شما کمک می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کمک به رفع آکنه

از دیگر خواص شگفت انگیز روغن جوجوبا این است که به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کننده و ضد چربی به درمان جوش صورت کمک می کند و همچنین به محو کردن لکه ها نیز کمک می کند بنابراین مقداری از این روغن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید در طول شب باقی بماند سپس صبح روز بعد صورت تان را با آب معمولی بشویید.

فواید شگفت انگیز روعن جوجوبا

کاهش التهاب پوستی

روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال به از بین بردن باکتری های التهاب پوست کمک می کند همچنین می توانید به منظور درمان بریدگی ها، زخم ها و عفونت های خفیف مانند زگیل و تبخال از این روغن استفاده کنید بنابراین برای درمان بریدگی و جراحت از این روغن استفاده کنید.

از بین بردن ترک پاشنه پا

از دیگر خواص روغن جوجوبا این است که باعث درمان ترک پاشنه پا می باشد بنابراین مقداری از این روغن را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید سپس جوراب بپوشید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند تا پاهایتان نرم و لطیف شود.

خاصیت روغن جوجوبا

رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب

روغن جوجوبا به دلیل داشتن ویتامین ب کامپلکس و ویتامین E باعث ترمیم پوست می شود و به عنوان یک ضد آفتاب محسوب می شود و از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند بنابراین قبل از قرار گرفتن در برابر نور خورشید چند قطره از این روغن را بر روی صورت بمالید.

بهبود و درمان تیرگی زیر چشم

یکی دیگر از خواص روغن جوجوبا این است که به رفع تیرگی زیر چشم کمک می کند بنابراین روغن جوجوبا را با اسانس بابونه به مقدار برابر با هم مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی زیر چشم ها بمالید و بعد از زمان یک تا پانزده دقیقه با آب گرم بشویید.

اثرات شگفت انگیز روغن جوجوبا

پاکسازی پوست سر

روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال به پاکسازی پوست سر کمک می کند در نتیجه سبب کاهش ریزش و شکنندگی مو می شود و سبب جلوگیری از ریزش مو می شود.

درخشان کننده مو

از دیگر فواید روغن جوجوبا این است که موهای خشک و وز را مهار می کند و آسیب های ناشی از آلاینده ها و مواد شیمیایی را کاهش می دهد و موها را براق و درخشان می کند.

فواید شگفت انگیز روغن جوجوبا

نرم کننده مو

این روغن برای افرادی که از خشکی و وز بودن مو رنج می برند گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین پوست سر را با این روغن ماساژ دهید این کار موهای شما را درخشان و نرم می کند و از شکسته شدن و وز شدن آن جلوگیری می کند. اما اگر موهای خیلی خشکی دارید به نرم کننده خود یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا اضافه نمایید و مو های خود را کاملا به آن آغشته کنید و بعد از زمان پنج دقیقه موهایتان را بشویید.

خواص بسیار زیاد جوجوبا

حفظ رنگ مو

 روغن جوجوبا برای افرادی که موهای رنگ شده دارند بسیار مناسب است بنابراین فقط کافی است قبل از شنا رفتن موهای خود را با این روغن چرب کنید این کار از مواد شیمیایی مضری که باعث شود رنگ موی شما را تغییر دهد جلوگیری می کند.

خواص روغن جوجوبا بر روی مو

پاک کردن محصولات آرایشی

یکی دیگر از خواص روغن جوجوبا این است که به عنوان یک پاک کننده آرایشی نیز محسوب می شود و به جای استفاده از پاک کننده هایی که دارای مواد شیمیایی هستند می توانید از این روغن استفاده کنید زیرا نسبت به پاک کننده های دیگر خطر کمتری دارد.

کاهش چین و چروک

روغن جوجوبا به از بین بردن چین و چروک کمک می کند بنابراین یک تا سه قطره از این روغن را بر روی چین و چروک پوست بزنید و با حرکات دایره ای شکل آن را کاملا بمالید تا جذب پوست شود.

خواص روغن جوجوبا بر روی پوست و مو

نرمی لب ها

می توانید به جای ژل های نفتی رایج از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا سبب حفظ رطوبت در لب ها می شود در نتیجه لب ها را نرم می کند بنابراین دو قاشق چای خوری روغن جوجوبا را با دو قاشق چای خوری موم زنبور عسل و سه تا چهار قطره اسانس طبیعی مورد علاقه تان (سیب، ‌توت فرنگی، رز و…) مخلوط کنید سپس بر روی لب بمالید.

ضمن سپاس از همراهیتان در این نوشتار، در این بخش از مطلب شما عزیزان را با خواص روغن جوجوبا آشنا کردیم تا با کمک این روغن شگفت انگیز پوست و مو های زیبا و سالمی داشته باشید اگر تمایل دارید در  زمینه خواص مواد غذایی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *