دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا بزرگتر بودن زن از شوهر پیامد منفی دارد؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

بزرگتر بودن زن از شوهر یکی از واقعیت های جامعه امروزی می باشد که در واقع آشنای پسر و دختر در محل کار باعث شده است که شرایط سنی را در نظر نگیرند و سن دختر بزرگتر از پسر باشد.

در گذشته اینگونه جا افتاده بود که همیشه سن پسر از دختر بزرگ تر بود اما امروزه شرایط اجتماعی باعث شده است که زوجین اختلاف سنی را در نظر نگیرند و گاهی اقات سن دختر از پسر بزرگ تر می باشد اما باید بدانید که ازدواج یکی از مهم ترین مسائل زندگی هر فرد می باشد زیرا بر روی تمام ابعاد زندگی شخص تاثیر می گذارد همچنین ازدواج موفق سبب پیشرفت هر دوی آن ها می شود، در این مقاله قصد داریم به پیامدهای بزرگتر بودن زن از شوهر بپردازیم.

بزرگ بودن زن از شوهر

پیامد های بزرگتر بودن زن از شوهر

همانطور که ازدواج یک امر مهم در زندگی می باشد در صورت ناموفق بودن مشکلات زیادی را به وجود می آورد و نباید خیلی عجولانه و با سطحی نگری تصمیم گرفت به همین دلیل در مورد اختلاف سنی خود با همسرتان تمام جواب را باید در نظر بگیرید در این مورد نمی توان با قاطعیت تمام گفت که مشکلاتی را به بار می آورد زیرا بسیاری از زنان بزرگتر از همسرانشان هستند اما سالیان سال در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کرده اند در چنین شرایطی بهتر است این تفاوت سن در چهره و اندام زن مشخص نباشد و این تفاوت بالاتر از یکی دو سال نباشد و به دلیل اینکه مرد بتواند بهتر خانواده را مدیریت کند بهتر است سن او کمی بزرگتر از زن باشد که در واقع مناسب ترین اختلاف سنی در ازدواج بین سه تا هفت سال می باشد یعنی پسر بزرگتر باشد در ادامه شما را با پیامد بزرگتر بودن زن از شوهر آشنا خواهیم کرد.

بزرگتر بودن زن از شوهر

اطاعت پذیری

زمانی که سن زن از مرد بزرگتر باشد اطاعت پذیری او از مرد به عنوان سرپرست خانواده راحت تر نخواهد بود و باید بدانید که زن همیشه دوست دارد همسرش فرد توانا و پناهگاه مطمئنی برای او باشد، زمانی که زن از شوهر بزرگتر باشد هیچ گاه چنین تصوری نمی کند اما اگر شوهر از زن چند سالی بزرگتر باشد زن تصور می کند که همسرش فردی است که توانایی لازم برای اداره منزل را دارد و در کنار او می تواند زندگی توأم با آرامش داشته باشد.

آسیب پذیری

از دیگر پیامد های بزرگتر بودن زن از شوهر این است آسیب پذیر می شود یعنی به علت اختلاف سنی بین خود و همسرش احساس عدم توانایی اداره زندگی، اطاعت پذیری محض، عدم همسر داری و احساس کوچکی می کند و از طرفی زن خود را عاقل تر می داند و اداره و مدیریت زندگی را به تنهایی انجام می دهد در نتیجه زود احساس خستگی می کند.

بزرگتر بودن دختر از پسر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نظرات خانواده و فرهنگ جامعه

 پیوند ازدواج تنها پیوند دختر و پسر نیست بلکه بین خانواده ها نیز می باشد بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که در زمان انتخاب همسر و شریک زندگی خود این موضوع را مورد ملاحظه قرار دهید زیرا نظرات خانواده و جامعه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

حس نشاط و شادابی

از دیگر پیامد های بزرگتر بودن زن از شوهر این است که زن به دلایل مختلفی از جمله زایمان، شیر دادن زودتر از مرد شکسته می شود و در نتیجه بزرگتر به نظر می رسد و حتی بعد از به دنیا آوردن چند فرزند شادابی او در حد حس نشاط و شادابی شوهرش نیست بنابراین به منظور پیشگیری از این مسئله بهتر است شوهر از زن کمی بزرگتر باشد تا مطلوبیت زن نزد شوهرش کاسته نشود.

بزرگ بودن دختر از پسر

باروری

زمانی که زن از شوهر بزرگتر باشد باید به این نکته نیز توجه کنید که مدت باروری در خانم ها محدود می باشد اما در آقایان نامحدود است همچنین قدرت باروری در خانم ها زودتر از آقایان شروع می شود.

جابه جایی نقش

زمانی که زن از شوهر بزرگتر باشد چون خود را پخته تر و عاقل تر می داند در طول زمان نقش او از همسری به مادری تغییر می کند و شروع به نصیحت، سرزنش و آموزش شوهر خود می کند.

پیامد بزرگ تر بودن دختر از پسر

مسائل جنسی

 زمانی که زن از مرد بزرگتر باشد ممکن است در مورد مسائل جنسی و زناشویی دچار مشکل با همسرش شود هر چند این موضوع به دو طرف بستگی دارد.

در صورتی که دختر و پسر به خوبی هم دیگر را درک کنند و همچنین از نظر جسمی به هم بیایند و علاوه بر اینکه سرزنش های احتمالی اطرافیان را به راحتی بتوانند تحمل کنند بزرگ تر بودن زن از شوهر قابل جبران خواهد بود به شرطی که دختر از نظر تحصیلات، خانواده، زیبایی و تحصیلات ویژگی چشمگیری داشته باشد زیرا داشتن این ویژگی ها، بزرگ بودن سن دختر را پوشش می دهد بنابراین اگر دختر دارای ویژگی برتری بود و پسر و دختر و خانواده هر دو طرف این مسئله را بپذیرند بزرگتر بودن زن از شوهر مشکل جدی به وجود نمی آورد، اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اگر ازدواج به اجبار یکی از دو طرف مخصوصا مرد باشد و خانواده رضایت نداشته باشد همچنین مرد در مورد مسائل مالی و فکری استقلال نداشته باشد و به دلیل از دست دادن حمایت های خانواده و نگاه منفی خانواده به عروس آثار منفی آن می تواند بر خانواده تا مدت ها تاثیر گذار باشد، بنابراین قبل از جواب دادن مثبت حتما از یک مشاور کمک بگیرید و اگر بلوغ ازدواج داشته باشید و عوامل دیگر نیز متناسب باشند با وجود بزرگ تر بودن دختر از پسر اگر سطح سن عقلی دختر و پسر متناسب باشد بزرگ تر بودن زن از شوهر آثار منفی پر رنگ و بزرگی نخواهد داشت.

بزرگتر بودن زن از همسر

تجربه هیجانی متفاوت

کاملا بدیهی و روشن است که افراد با سن پاییین تر هیجان بیشتری نسبت به افراد دارای سن بالاتر دارند، بنابراین در ازدواج هایی که سن زن بالاتر از مرد می باشد، نمی تواند کار ها و هیجانات وی را درک کند.

در چنین شرایطی, زن دچار خستگی، استیصال و درماندگی خواهد شد، زیرا همسر وی در حال مبارزه و حل مشکلاتی است که زن پیش تر آنها را تجربه کرده است و بعضی رفتار ها، ناپختگی ها و یا ریسک های معقول مرد برای وی جذابیتی ندارد و ممکن است حتی او را بی مسئولیت تلقی کند.

گرایش به دیگران

ازدواج مرد با زن بزرگتر از خود موجب می شود که بعد از مدتی که چهره زن شکسته و به تدریج انرژی اش کاهش پیدا می کند، قادر به تامین نیاز های روانی و جنسی همسرش نباشد، از این رو ممکن است مرد دچار انحراف شده و به سمت افراد دیگر گرایش پیدا کند.

کم رنگ شدن عشق

مرد های عاشق که به خاطر دوست داشتن و عشق با زن بزرگتر از خود ازدواج می کنند به مرور زمان و با کم رنگ تر شدن عشقشان و نیز شناخت بیشتر از هم بهتر می توانند تفاوت های بین خود و همسر شان را درک کنند.

حال در صورتی که عشق بر مبنای دوستی و عشق شکل گرفته باشد، نمی توان چندان روی آن حساب کرد، زیرا هیچگونه سیر مشخص و ثابتی نداشته و ممکن است در طول زمان نوسان پیدا کند، از این رو برای یک زندگی کافی نمی باشد.

بزرگتر بودن زنان از شوهرانشان

صرفنظر کردن از علایق

خانم هایی که همسرشان چند سال از آنها کوچکتر است به منظور تطابق افکار و رفتارشان با همسر از خود واقعی شان فاصله می گیرند این تغییر و تحول ممکن است در ابتدا برایشان جذاب باشد اما بعد از مدتی تمایل دارند مطابق شخصیت واقعی خود رفتار نمایند.

نکته : مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم؛ برای همه افراد صدق نمی کند، زیرا افراد زیادی نیز وجود دارند که علی رغم این تفاوت ها ازدواج های موفقی داشته اند، چون میزان عقل و شعور دو طرف و بسیاری از نکات دیگر می تواند تاثیرات زیادی بر موفقیت یا عدم موفقیت در زندگی مشترک داشته باشد.

در زمان ازدواج به نکات زیر توجه نمایید

۱.همسر مورد نظر شما باید تمام معیار های مورد نظر شما را داشته باشد زیرا لازمه یک زندگی همراه با آرامش و خوشبختی این است که همسر انتخابی شما معیار های اساسی و مهم را داشته باشد.

۲. فرد مورد نظرتان باید معدل قابل قبولی از معیار های مورد نظر شما کسب کند.

۳.اختلاف سنی دختر و پسر نباید به گونه ای باشد که دوره رشدی آن با هم تفاوت داشته باشد.

۴.علاوه بر سن شناسنامه باید به سن و بلوغ عقلی، فرهنگی، اجتماعی و ظاهری او نیز توجه کرد.

بالا بودن سن زن از شوهر

ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان امیدواریم توانسته باشیم شما را با پیامد بزرگتر بودن زن از شوهر آشنا کنیم اگر تمایل دارید در زمینه روانشناسی خانواده اطلاعاتی مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *