دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جریمه طرح ترافیک برای ورود غیر مجاز به آن چقدر است؟

  • مریم صبوری
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این بخش از روند جریمه خودروهای متخلفی که بدون داشتن مجوز به محدوده طرح ترافیک وارد شدند جریمه ای به عنوان جریمه طرح ترافیک برای ورود غیر مجاز دانستند که با ساعاتی از شبانه روز می توانند تردد کنند.

آغاز اجرای طرح ترافیکی جدید اما و اگر های زیادی در خصوص میزان جریمه خودروهای فاقد مجوزی که وارد این محدوده می شوند به وجود آورده است طبق محاسبات اعلامی شهرداری این جریمه نهایتا ۶۳۲۰۰ تومان ولی بر اساس محاسبه پلیس روزانه بیش از ۲۰۰هزار تومان خواهد بود. پس از کش و قوس های فراوان بسیاری که در خصوص جریمه طرح ترافیکی وجود داشت نهایتا اجرای این طرح از ساعت ۶:۳۰ صبح در معابر داخل محدوده طرح ترافیکی تهران کلید خورد و از صبح همان روز تمام خودروهایی که بدون مجوز ورود به محدوده طرح ترافیکی وارد این محدوده می شوند، پیامک اخطار دریافت می کنند و باید بلا فاصله برای ثبت نام در سایت و اخذ ورود به این محدوده اقدام کنند.

جریمه طرح ترافیک

جریمه ورود غیر مجاز به طرح ترافیک جدید چقدر است؟

جریمه طرح ترافیک، در این طرح که با تاخیری ۲ ماهه آغاز شد، عوارض تردد در محدوده طرح ترافیکی بر اساس ساعاتی که به دو دسته اوج ترافیک، عادی تعیین شده و علاوه بر آن هم خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر بوده و کمتر از دیگر خودرو ها آلایندگی داشته باشند مشمول تخفیفاتی نیز خواهند شد.

جریمه طرح ترافیک

همچنین در مقررات جدید طرح ترافیک داشتن معاینه فنی برتر در میزان تعرفه پرداختی تاثیر زیادی دارد، بهای طرح ترافیک در سال ۹۸ برای خودرو های دارای معاینه فنی برتر کمتر از ۸ درصد افزایش داشته است. گفتنی است که از سال گذشته و با تصویب طرح ترافیک جدید ساعات ورود و خروج به طرح در هزینه پرداختی توسط شهروند نیز دارای اهمیت شد. به این ترتیب که در ساعات اوج ترافیک یعنی قبل از ۱۰ و بعد از ۱۶ نرخ حضور در محدوده طرح ترافیک بیشتر از ساعات دیگر است. ملاک محاسبه جریمه طرح ترافیک حضور در ترافیک اوج یا غیر اوج اولین و آخرین مشاهده پلاک توسط دوربین هاست که در سال جدید ادامه دارد. شهروندان فرصت دارند تا یک ماه پس از حضور در محدوده طرح هزینه آن را از طریق درگاه بپرداخت نمایند. اما بیش از ان می بایست در این سایت ثبت نام کرده و اطلاعات خودروی خود را ثبت کرده و اصطلاحا دارای یک حساب شهروندی شده باشند، به این ترتیب شهروندان می توانند اطلاعات مربوط به تردد های خود را با جزییاتی مثل هزینه، تاریخ، ساعت، دقیقه و ثانیه در سامانه مشاهده کنند. قابل ذکر است داشتن یک حساب شهروندی در سامانه کاملا رایگان بوده و علاوه بر مسائل مربوط به طرح ترافیک، سایر سرویس های شهروندی دیگر مانند: خدمات املاک، شهر سازی، پرداخت هزینه پارکومتر، خرید بلیت تک سفره مترو و بلیت برج میلاد را پوشش می دهد همچنین تعداد این سرویس ها در حال افزایش است.

کنترل آلودگی هوا در محدوده تعرفه تردد و جریمه طرح ترافیک

تعرفه عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا ۵۰ درصد تعرفه محدوده طرح ترافیک می باشد و ساکنین محدوده کنترل آلودگی هوا نبز برای استفاده از تسهیلات تخفیف ۵۰ درصدی می بایست پس از بارگذاری مدارک در سامانه به دفاتر خدمات الکترونیک برای تایید نهایی مراجعه کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مبلغ جریمه طرح ترافیک

طرح ترافیک پنج شنبه های ۹۸

شهریار افندی قائم مقام معاونت حمل و نقل گفت: در سال ۹۸ جریمه طرح ترافیکی در روز های پنج شنبه اجرا نمی شود و تنها طرح زود و فرد برقرار خواهد بود و با اشاره به این که البته با اجرای محدوده حلقه دوم طرح زوج و فرد در سال جدید از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ اجرا می شود و در صورت تردد از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود.

جریمه ورود غیر مجاز

امیدواریم در این بخش از مطلب مجله آرگا در خصوص جریمه طرح ترافیکی برای ورود غیر مجاز به آن آشنا شده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *