دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لابستر سرخ شده و نحوه پاک کردن آن

  • فاطمه میرزایی
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم، طرز تهیه لابستر سرخ کردنی به همراه نکاتی برای پاک کردن و طبخ آن را در اختیار شما عزیزان علاقمند به طبخ غذا های دریایی قرار دهیم. بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

لابستر، خوراک خرچنگ یا صدف از جمله غذا های دریایی موجود در سفره فرنگی ها و مورد علاقه بسیاری از مردم جهان می باشد که کمتر مورد توجه ایرانی ها می باشد، اما با این وجود عده ای از افراد تمایل دارند، طبخ این نوع غذا را یاد بگیرند، از این رو در ادامه می توانید، طریقه ساخت لابستر سرخ شده را آموزش ببینید.

در مطالب قبلی با طرز تهیه میگو کبابی، میگو پفکی و ناگت میگو آشنا شدید، حال در این مطلب می خواهیم روش پخت یک نوع غذای دریایی دیگر به نام لابستر سرخ کردنی را آموزش دهیم، این غذا در سراسر دنیا طرفدار دارد و در کشورمان نیز عده ای به طبخ و خوردن آن علاقمند می باشند، بنابراین برای یادگیری طرز تهیه لابستر سرخ شده می توانید تا پایان این مطلب، ما را دنبال نمایید.

مواد لازم

  • لابستر : به تعداد لازم
  • کره : ۱۵۰ گرم
  • آب لیمو : یک قاشق سوپ خوری
  • جعفری و لیمو برای تزیین : به مقدار لازم

آموزش لابستر سرخ شده

طرز تهیه لابستر سرخ شده

برای تهیه لابستر سرخ کردنی، لازم است در ابتدا گوشت دم خرچنگ را جدا کرده، اما آن را از پوست جدا نکنید و پوست شکم را دور بیاندازید.

سپس کره را در داخل یک ماهی تابه آب کرده و به اندازه یک قاشق سوپ خوری آب لیمو و دو حبه سیر له شده به آن اضافه کنید، بعد اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد. سپس مخلوط آماده شده را بر روی دم های خرچک جدا کرده ریخته و بگذارید با حرارت ۳۰۰ درجه بپزد تا گوشت آن ترد شود، حال غذا ی مورد نظرتان آماده شده و می توانید بعد از تزیین با برش های نازک لیمو و جعفری، سرو نمایید.

طرز تهیه لابستر سرخ شده

نکته : در هنگام سرو لابستر و خرچنگ باید در داخل بشقاب، حتما از دورچین استفاده شود که از جمله دورچین های مناسب برای این غذای دریایی می توان تخم مرغ آپز، کاهو تازه و سیب زمینی را نام برد. همچنین استفاده از گوجه فرنگی، خیار شور، قارچ آب پز و نیز سس تند می تواند طعم بهتری به لابستر دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پاک کردن لابستر و خرچنگ و نکاتی برای سرو آن

به شیوه های مختلفی می توان خرچنگ و لابستر را پاک کرد، اما معمول ترین شیوه به این صورت است که بعد از آب پز کردن آن را به دو شقه تقسیم کرده و سرو می کنند. بخار پز کردن هم روش رایجی است، همچنین فرو بردن لابستر در کره آب شده داغ  و یا جدا کردن یکی یکی گوشت پا های کوچک آن، روش های دیگری برای پاک کردن لابستر که آن را شاه میگو نیز می نامند، است. در روش پخت زیر که به آموزش آن پرداخته ایم، بیشتر به قسمت های چنگال، دم و بند ها اشاره می کنیم.

برای جوشاندن و طبخ لابستر لازم است قابلمه ای مناسب برای جوشاندن آن انتخاب کرده و توجه کنید که اگر می خواهید چند عدد لابستر را با هم بپزید، باید آن را در چند مرحله انجام داده و یا از چند قابلمه بزرگ به طور همزمان استفاده کنید.

اکنون قابلمه را پر از آب کنید و به ازای هر لیتر آب، ۲ قاشق غذا خوری نمک لازم است، سپس آب را فورا بجوشانید.

روش تهیه لابستر سرخ شده

در مرحله بعدی طرز تهیه لابستر سرخ شده آن را از قسمت بدن گرفته و به صورت وارونه داخل آب جوش بیاندازید، بعد درب قابلمه را ببندید. از موقعی که لابستر را در قابلمه قرار می دهید، بسته به اندازه آن می توانید ۱۲ تا ۲۰ دقیقه لابستر را آب پز کنید، دقت داشته باشید که لابستر ها زمانی که می پزند، رنگ آنها به صورت قرمز روشن و براق در می آید. لابستر ها در صورتی که به اندازه کافی و به خوبی نپزند، طعم خوبی نخواهند داشت، بنابراین باید به زمان پخت آنها توجه شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *