دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی رضا عطاران و بهترین عکس های وی در گذر زمان

  • محدثه خاکشور
  • ۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

رضا عطاران بازیگر از بازیگران پر استعداد سینما و تلویزیون که در تئاتر هم فعالیت نموده است، که بی شک با او و آثارش آشنا هستید، بیوگرافی رضا عطاران موضوع مقاله امروز ما است.

رضا عطاران از بازیگران توانا و پر استعداد سینما و تلویزیون می باشد که البته شروع هنرنمایی و آشنایی او با هنر از تئاتر بوده است، عطاران متولد مشهد می باشد، و با استعدادی ذاتی همیشه توانسته در اجراهایش رضایت مردم را از آن خود کند، در این پست بیوگرافی رضا عطاران را با هم مشاهده می کنیم.

بیوگرافی رضا عطاران و زندگی شخصی اش

این بازیگر با نام رضا و نام خانوادگی عطاران دارای مدرک تحصیلی لیسانس کارگردانی می باشد، او در محله گاراژدارها، میدان ضد، خیابان کوشش مشهد متولد شد که مادرش را در کودکی در زلزله ای از دست می دهد.

عطاران فرزند سوم خانواده می باشد، که دو خواهر بزرگ تر دارد، و یک برادر کوچک تر که ناتنی می باشد، او با اینکه به رشته تحصیلی خود طراحی صنعتی علاقه مند بود اما آن را به خاطر علاقه بیشتری که به بازیگری و کارگردانی و فیلم نامه نویسی داشت رها کرد، که البته در این راه به موفقیت بیشتری رسید و توانست استعداد های ذاتی خود را شکوفا نماید.

او از مهربانی و خوبی مادرش تعریف می کند و از خصوصیت اخلاقی پدرش بی خیالی او را نام می برد، و این که پدرش بعد از فوت مادرش ازدواج مجددی انجام می دهد که آن هم فوت می کند اما برای بار سوم هم ازدواج می کند.

بیوگرافی رضا عطاران بازیگر فیلم های سینمایی

رضا عطاران در کنار خانم بازیگر فرانسوی بیوگرافی و عکس یوسف تیموری عکس دیده نشده از همسر رضا عطاران بدون حجاب بیوگرافی متفاوت جواد عزتی بیوگرافی از سیامک انصاری بیوگرافی از مجید صالحی بیوگرافی علی اوجی بیووگرافی حمید فرخ نژاد رضا عطاران و بازیگران ارمنی فیلم مصادره

بیوگرافی هنری رضا عطاران

او نخستین همکاری هنری خود در تلویزیون را با ایفای نقش در مجموعه بیداران شروع کرد، اما کار بعدی و موفق او همکاری با مهران مدیری کارگردان  مجموعه طنز پرواز ۵۷ بدست آورد که با بازی در این مجموعه توانست قدمی به جلو براند.

  •  آرون گروپس

اما او قبل از اینکه وارد تلویزیون شود به مدت نه سال از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۷۱ با مرحوم حسن حامد در تئاتر مشهد مشغول فعالیت بود که بعد از فوت مرحوم حسن حامد او به تلویزیون روی آورد، و بلافاصله مشغول به فعالیت شد، که پس از هنرنمایی در طنز پرواز در سال ۱۳۷۲، نقش جالبی در مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۳ به وی پیشنهاد شد، و او توانست کار کمدی خود در تلویزیون شروع کرد.

زندگینامه رضا عطاران و جدیدترین عکس های هنری او

او در سال ۱۳۷۵ با بازی در سریال دنیای شیرین به خوبی درخشید، که سال بعد با سرزمین سبز و مجید دلبندم به خوبی شناخته شد و بر شهرتش افزوده گشت.

مجموعه قطار ابدی را در سال ۱۳۷۹ را به نمایش گذاشت و در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ مجموعه های سیب خنده، ستاره ها، کوچه اقاقیا را مهمان خانه های مردم ساخت، که با سریال خانه به دوش و متهم گریخت، ترش و شیرین و بزنگاه که خود او به کارگردانی خود او می باشد، توانست خنده بر لبان مردم بنشاند و محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کند، که پس از بزنگاه آخرین اثر تلویزیونی او به خاطر محدودیت هایی که صدا و سیما برای به وجود می آورد، از تلویزیون خداحافظی کرد و دیگر با تلویزیون همکاری نداشته است.

بیو گرافی رضا عطاران بازیگر سریال بزنگاه

رضا عطاران و همسرش

او پس از بازی در مجموعه ساعت خوش به مدت سه سال تمام بازیگران ممنوع الکار شدند، که خود آقای عطاران هم یک سال و نیم ممنوع الکار شد، و در این مدت مشغول به فعالیت پخش مواد غذایی شد و در سال ۱۳۷۳ و در سن ۲۶ سالگی با خانم فریده فرامرزی ازدواج کند، خانم فرامرزی در فیلم های صندلی خالی و استراحت مطلق ایفای نقش نموده، که برای بازی اش در صندلی خالی توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر را کسب کند.

زندگینامه رضا عطاران هنرپیشه ی سینما و تلویزیون

فیلم های میلیاردی

در رابطه با موفقیت رضا عطاران در حرفه بازیگری همین قدر بگوییم که او بازیگری است با استعداد که توانسته همه ی نقش هایش را سربلند و محبوب پشت سر بگذارد، او علاوه بر موفقیت در تلویزیون و تئاتر، در سینما همیشه به خوبی درخشیده که می توان به چند شاهکار او اشاره کرد: نهنگ عنبر۲، هزار پا، سلکشن، مصادره، رویا و من سالوادور نیستم، که فروشی بیشتر از ده میلیارد داشته است.

فیلم سینمایی که می توان در بین تمام آثار او که با بازی با احساس و هنرمندانه او، و همکاری هانیه توسلی در نقش زن اول فیلم نام برد دهلیز است که یک شاهکار اجتماعی بود و رضا عطاران را به اوج رساند او برای این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن انجمن منتقدان سینمای در سال ۱۳۹۲ شد.

زندگینامه رضا عطاران بازیگر سریال ترش و شیرین

شخصیت رضا عطاران

آقای رضا عطاران با شخصیتی خاص و منحصر به فرد در مورد تکنولوژی چنین بیان می کند: که فقط گوشی آیفون را دوست دارم، آن هم به خاطر بازی های متنوع و خوبی که دارد.

او رک و صریح است، که با صداقت می گوید سیگار می کشد و البته فقط هم سیگار بهمن می کشد، مانند همسرش گیاه خوار شده و علاقه ای به بچه دار شدن ندارد، هر چند بچه ها را فرشته های کوچکی می داند.

بیوگرافی رضا عطاران بازیگر پر استعداد سینما و تلویزیون

نظر پدرش در رابطه با بازیگری وی

پدر رضا عطاران، اقای ذبیح الله عطاران در مصاحبه ای در مورد شوق و ذوق فرزندش نسبت به بازیگری و اینکه آیا مخالف بازیگر شدن رضا بوده است یا خیر، اینطور پاسخ داده است :

چرا دروغ بگویم اولش بله! مخالف بودم، هم درکی از این رشته نداشتم و با خودم می‌گفتم که کار خوبی نیست، هم عقلم کم بود، اما وقتی شوق رضا را نسبت به هنر و بازیگری دیدم، گفتم: خیلی خوب بابا جان به کارت برس

شرکت در کار های خیریه

این بازیگر موفق و محبوب در فعالیت های خیریه نیز مشارکت دارد و از موسسه های خیریه بازدید می کند.

زندگی نوشته متفاوت رضا عطاران

علایق رضا عطاران

وی علاوه بر مهارت در بازیگری و کارگردانی، نقاش و خطاط بسیار ماهری می باشد و صاحب یک آتلیه عکاسی در خیابانی در شمال تهران است، ضمن اینکه گاهی به مجسمه سازی می پردازد. او همچنین به فوتبال علاقه زیادی دارد و از جمله کسانی بوده که فوتبال هنرمندان را پایه ریزی کرد.

عکس های جدید رضا عطاران

در این بخش از بیوگرافی خواندنی رضا عطاران، مجموعه جدید و متنوع تری از تصاویراین بازیگر و کارگردان محبوب و موفق سینما و تلویزیون کشورمان را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه علاقمندان و دوستداران وی قرار بگیرید.

گالری تصاویر رضا عطاران سرگذشت رضا عطاران شرح حال زندگی رضا عطاران عکسهای رضا عطاران زندگی نوشته کامل رضا عطاران زندگی نوشته از رضا عطاران بیوگرافی رضا عطاران +تصاویر زندگی نوشته و عکس رضا عطاران زندگی نوشته درباره رضا عطاران عکس و بیوگرافی رضا عطاران زندگی نوشته جذاب رضا عطاران زندگی نوشته جدید رضا عطاران زندگی نوشته رضا عطاران جدیدترین بیوگرافی رضا عطاران

در این مقاله به بیوگرافی رضا عطاران هنرپیشه ی محبوب مشهدی پرداختیم، تا شما را با زندگینامه این هنرمند محبوب، و زوایای تاریک زندگی او بیشتر آشنا کنیم. او در سریال و مجموعه تلویزیونی های بسیاری جلوی دوربین حاضر شده است، که مسلما در کمد بایگانی خاطرات همه ما جایی برای خود دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *