دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی گوشی سامسونگ a6 و شناخت نکات مثبت و منفی این میان رده کره ای

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی سامسونگ a6 یکی از گوشی های میان رده با کیفیت است که دارای بدنه ای جذاب، دوربین اصلی، دوربین سلفی خوب، باتری با عمر بالا و همچنین صفحه نمایشگر قابل توجه می باشد.

گوشی سامسونگ a6 یکی از انواع گوشی های میان رده ای شرکت سامسونگ است. این گوشی با قیمتی مناسب، دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد. اگر یکی از طرفداران خرید گوشی های میان رده ای هستید در ادامه این مطلب به بررسی این گوشی می پردازیم تا شما را با خصوصیات بیشتر این گوشی آشنا سازیم.

آشنایی با گوشی سامسونگ a6

مشخصات ظاهری

اگر از طرفداران گوشی هایی با بدنه فلزی هستید اولین ویژگی قابل توجه گوشی سامسونگ a6 فلزی بودن پنل پشتی آن است. این بدنه دارای دوام خوبی است که با خاطری آسوده  می توان از آن استفاده کرد.  اندازه های این گوشی ۷.۷ × ۷۰.۸ × ۱۴۹.۹ میلی متر و وزن آن ۱۵۹ گرم است. سیستم عامل اندروید در این گوشی ۸.۰ همراه با رابط کاربری samsung experience 9.0  می باشد. دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و فلش LED در قسمت فوقانی گوشی قرار گرفته است. دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد. در سمت چپ علاوه بر کلید های تنظیم صدا، یک اسلات اختصاصی برای سیم کارت و یک اسلات دوگانه برای سیم کارت دوم  و کارت حافظه وجود دارد. همچنین گوشی دارای جک هدفون ۳.۵ میلی متری و پورت microUSB هم هست. در آخر باید به حسگر اثرانگشت که در پشت گوشی و زیر دوربین قرار دارد، اشاره کرد. این حسگر به صورت always on بوده و دارای سرعت مناسب و دقت خوبی می اشد. پروسه راه اندازی آن از دیگر گوشی ها کمی طولانی تر است اما این امر سبب می شود تا شما بتوانید در زوایای مختلف انگشت گوشی را باز کنید.

گوشی سامسونگ

صفحه نمایشگر

از مهم ترین ویژگی های گوشی سامسونگ A6، صفحه نمایشگر ۵.۶ اینچی سوپر AMOLED آن است که دارای نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل می باشد. این نمایشگر کیفیت تصویر بسیار عالی دارد که می تواند روشنایی، کنتراست و رنگ های جذابی را ارائه کند. زاویه های دید بسیار خوبی  دارد و می توان در زیر نور خورشید به راحتی از آن استفاده کرد. ویژگی دیگر این نمایشگر داشتن حالت همیشه روشن است که کاربر بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش می تواند از مواردی مانند تماس های از دست رفته، ساعت، وضعیت باتری و … اطلاع پیدا کند. دیگر این که در بخش تنظیمات می تواند حالت های مختلفی را برای نمایشگر تنظیم کند.

آشنایی با گوشی میان رده ای

کیفیت صدا

گوشی سامسونگ a6 یکی از گوشی های جالب سامسونگ است که اسپیکر آن در سمت راست گوشی قرار دارد.  کیفیت صدا در  این گوشی عالی بوده و بلندی صدا نیز بیشتر از متوسط می باشد و می تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد.

حافظه:

حافظه رم در گوشی سامسونگ a6 ۳ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگا بایت است. البته مدل دیگری از این گوشی با حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگا بایت نیز ارائه شده است. به نظر می رسد این میزان از حافظه رم کارایی کافی برای انواع کاربردها را داشته باشد.  این گوشی دارای تراشه اگزینوس ۷۸۷۰ است. اگزینوس ۷۸۷۰ یک تراشه ۱۴ نانومتری ۸ هسته ای است که می تواند فرکانس پردازشی ۱.۶ گیگاهرتز را ارائه نماید. این تراشه می تواند به خوبی انواع اپلیکیشن ها ا اجرا کند به طوری که در حین استفاده از آن ها، برای کاربر مشکلی پیش نیاید.

گوشی سامسونگ A6

دوربین:

سنسور ۱۶ مگا پیکسلی و لنز با دیافراگم ۱.۷/f از ویژگی های دوربین اصلی در گوشی سامسونگ a6 می باشد. این دوربین می تواند در موقعیت های نوری ایده آل عکس هایی با کیفیت بالا را ثبت کند. دارای فوکوس خودکار سریع و دقیق می باشد. میزان رزولوشن حداکثری در ویدیو این گوشی ۱۰۸۰p است. دوربین سلفی آن هم از نوع ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم مناسب ۱.۹/f  است. کیفیت عکس های گرفته شده با این دوربین خوب است، همچنین اگر مایلید پس زمینه را در عکس های سلفی تار کنید می توانید از حالت selfie focus استفاده کنید. نکته آخر این که دارای فلش LED تکی برای تصویربرداری در شب نیز می باشد.

  •  آرون گروپس

گوشی سامسونگ a6

باتری:

میزان ظرفیت باتری درگوشی سامسونگ a6 به اندازه ۳۰۰۰ میلی آمپر است که می تواند تا ساعت ها انرژی مورد نیاز برای گوشی را تامین کند. به طور مثال برای پخش ویدیوهای پشت سر هم باتری این گوشی حدود ۱۴ ساعت و برای جستجو در مرورگرها حدود ۱۰ ساعت دوام دارد. اما متاسفانه زمان شارژ شدن کامل باتری بیشتر از ۲ ساعت طول می کشد. اسپیکر مکالمه نیز می تواند صدای واضح و بلندی را ارائه نماید همچنین اسپیکرهای اصلی صدای نسبتا بلندتری دارند.

از آنجا که هر گوشی ویژگی های مثبت و منفی دارد در اینجا به اختصار به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

مثبت:

  • توان شارژدهی خوب
  • ساخت یا کیفیت
  • داشتن نمایشگر بزرگ
  • دارای دوربین اصلی و سلفی عالی

منفی:

  • سرعت شارژ مجدد نسبتا پایین
  • پردازشگر گرافیکی نه چندان قوی

در پایان می توان گفت گوشی سامسونگ a6 برای کاربرانی که قصد خرید گوشی میان رده ای با نمایشگر بزرگ، دوربین اصلی و سلفی قدرتمند را دارند، مناسب می باشد. پیشنهاد می کنیم نقد و بررسی گوشی سامسونگ a70، گلکسی a50 و گلکسی a30 را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *