دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک زردچوبه و تاثیر آن بر زیبایی و سلامت پوست

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

اگرشما تمایل دارید که ظاهر جوان تری نسبت به سن خود داشته باشید باید به خوبی از پوست صورت خود مراقبت کنید. یکی از بهترین راه های مقابله با چین و چروک و بیماری های پوستی ماسک زردچوبه است که در ادامه مطلب شما را با چند نوع ماسک صورت زرد چوبه و فواید آن آشنا خواهیم کرد.

زرد چوبه حاوی کورکومین است که این ماده طبیعی موجود در زرد چوبه خاصیت روشن کنندگی و ضد باکتری و ضد التهابی دارد و برای حفظ شادابی پوست بسیار موثر است. ماسک زردچوبه در درمان بیماری هایی نظیر آکنه و کک و مک و جوش و لکه بسیار مفید و تاثیر گذار است بنابراین، اگر شما نیز به دنبال چند روش موثر هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماسک زرچوبه را باید بر روی پوست تمیز خود قرار دهید و بهتر است قبل از استفاده از ماسک زرد چوبه دوش آب گرم بگیرید و یا از حمام بخار استفاده کنید. استفاده از صابون هاب غیر دارویی و گیاهی قبل از زدن این نوع ماسک طبیعی منافذ پوست را به خوبی باز می کند و بنابراین تاثیر این نوع ماسک بر روی صورت شما بیشتر خواهد بود.

معرفی ماسک زردچوبه برای رفع چربی و خشکی پوست

معرفی انواع ماسک زردچوبه با چند ترکیب متفاوت

ماسک زرد چوبه روند پیری را کندتر می کند و استفاده از این نوع ماسک چین و چروک های پوست و چروک های دور چشم را به کلی از بین می برد. در کشور هند زرد چوبه پایه و اساس انواع ماسک های طبیعی صورت است.

زردچوبه و سفیده تخم مرغ

یکی از ماسکهای تاثیر گذار تخم مرغ و زرد چوبه است که به منظور تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ را با چند قطره روغن زیتو  یا روغن بادام ترکیب کرده و به آن یک دوم قاشق چای خوری گلاب و یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو و کمی زردجوبه بیفزایید سپس ترگیب به دست آمده را بر روی پوست خشک مخصوصا صورت، آرنج و زانو اعمال نمایید و بعد از خشک شدن ماست آب را با آب گرم بشویید  به منظور دریافت نتیجه بهتر از این روش هفته ای سه تا چهار بار استفاده کنید.

آلوئه ورا و زردچوبه

به منظور تهیه این ماسک دو قاشق چای خوری خاک رس، یک قاشق چای خوری ماست، یک دوم قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا تازه و کمی پودر زرد چوبه را با هم ترکیب کنید  سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت تان قرار داده و پس از زمان بیست دقیقه با اب سرد پوست تان را بشویید و به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای چند بار از این روش استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رفع بیماری هایی نظیر جوش و آکنه با ماسک زردچوبه

ماسک زرد چوبه و صندل

اگر شما به بیماری پوستی آکنه دچار شده اید استفاده منظم و مکرر از این نوع ماسک پوست آسیب دیده شما را به مرور زمان درمان می کند و به روشن سازی پوست شما کمک می کند.

ماک زردچوبه و صندل

مواد لازم

  • پودر زردچوبه : نصف قاشق چایخوری
  • پودر چوب صندل : نصق قاشق چایخوری
  • کشک : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

مقداری پودر زردچوبه را با پودر چوب صندل و کشک به خوبی مخلوط کنید تا مایه ای خمیری شکل از مخلوط این مواد بوجود آید سپس این ماسک طبیعی را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید.

ماسک زردچوبه و چوب صندل

ماسک  زرد چوبه و آب خیار

این نوع ماسک برای رفع تیرگی پوست صورت شما بسیار مناسب است. اگر می خواهید این نوع ماسک سریع تر بر روی پوست شما تاثیر بگذارد هر روز آن را استفاده کنید.

آب خیار و زردچوبه

روش تهیه ماسک

مقداری پودر زردچوبه را با آب خیار و آبلیمو در ظرفی مناسب مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود بمالید.

معرفی انواع ماسک زردچوبه

دو نوع ماسک زرد چوبه برای رفع چربی و خشکی پوست

در ادامه مطلب دو نوع مختلف از ماسک زردچوبه را مشاهده خواهید کرد که این دو نوع ماسک برای رفع خشکی و چربی بسیار مفید هستند.

ماسک زرد چوبه برای پوست خشک

۲ قطره روغن زیتون و یک عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس مقداری آبلیمو و زردچوبه و گلاب را به مواد مخلوط شده اضافه کنید و بعد از این که همه مواد باهم به خوبی باهم مخلوط شدند ماسک را بر روی پوست خود بمالید و بعد ۲۰ دقیقه صورت خود ذا با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید بر روی پوست خشک بدن نظیر زانو و آرنج و گردن نیز بمالید.

ماسک های طبیعی زردچوبه برای پوست

ماسک زرد چوبه برای پوست چرب

۲ قاشق غذاخوری شیر و ۲ قطره آبلیمو را با ۲ قاشق غذاخوری زرد چوبه در ظرفی مناسب به خوبی مخلوط کنید و این ماسک را بر روی پوست چرب صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتان را با آب ولرم بشویید. با استفاده منظم از این ماسک چربی پوست شما کاهش پیدا خواهد کرد.

معرفی چند نوع ماسک زردچوبه

ماسک زرد چوبه و عسل و آرد

این نوع ماسک پاک کننده قوی برای پوست صورت شما است.

مواد لازم

  • آرد : ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل : ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : ۱ قاشق چایخوری

ماسک زردچوبه و عسلآرد و زردچوبه

روش تهیه ماسک

آرد را به خوبی با زردچوبه و عسل مخلوط کنید و سپس لایه ای نازک از این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

انواع ماسک طبیعی زردچوبه

خمیر زردچوبه برای حذف موهای زائد پوست

با استفاده از خمیر زردچوبه می توانید موهای زائد روی سطح پوست صورت و بدن را از بین ببرید.

روش تهیه خمیر زردچوبه

ابتدا مقداری زردچوبه را با آب و یا شیر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و آنقدر مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیر در آید سپس به خمیر زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری آرد و مقداری شکر و نمک اضافه کنید. شکر موجود در این نوع ماسک برای پاکسازی پوست بسیار مفید است و شیر هم پوست شما را صاف و نرم می کند.

روش استفاده خمیر زردچوبه برای رفع موهای زائد

مقداری آرد ذرت را بر روی قسمت هایی که می خواهید موهای زائدش از بین برود قرار دهید سپس یک لایه نازک از خمیر زردچوبه را در جهت رویش موها بر روی سطح پوست قرار دهید.

ماک زردچوبه برای رفع موهای زائد بدن

سپس روی خمیر را با پارچه ای تمیز بپوشانید و بعد از ۱۵ دقیقه پارچه را از روی پوست خود بردارید و با آب ولرم پوست خود را بشویید. برای رفع موهای زائد بدن این نوع ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

انواع ماسک زردچوبه

ماسک زرد چوبه، شیر و پودر بادام

این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید است و به مرطوب شدن پوست کمک شایانی می کند بنابراین، اگر دارای پوست خشک هستید می توانید از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم:

  • شیر : یک قاشق چای خوری
  • پودر بادام : یک قاشق چای خوری
  • پودر زردچوبه : به میزان لازم

طریقه استفاده :

ابتدا شیر، پودر بادام و مقداری زردچوبه را با هم ترکیب کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پوست تمیز بمالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با کمک یک پارچه تمیز و گرم آن را از روی پوست پاک کرده و در نهایت با آب سرد بشویید.

ماسکی از زردچوبه برای پوست خشک

نکته : در صورتی ماسک خیلی سفت بود می توانید شیر بیشتری به آن بیفزایید و حتما در پایان از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک زرد چوبه و ماست

استفاده از این ماسک برای پوست های چرب گزینه بسیار مناسبی است و همچنین برای رفع چین و چروک پوست بسیار مفید است.

مواد لازم :

  • ماست : دو قاشق غذا خوری
  • خاک رس : یک قاشق چای خوری
  • زردچوبه
  • گلاب

نحوه استفاده :

ابتدا ماست، زردچوبه، گلاب و خاک رس را با هم ترکیب کرده سپس خمیر یکنواخت حاصل را بر روی پوست تان به مدت پانزده دقیقه اعمال کنید و در نهایت با آب سرد بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای یک بار از این روش کمک بگیرید.

زردچوبه و ماست

ماسک زرد چوبه، آرد نخود چی و آب لیمو

به منظور درمان جوش و آکنه می توانید از این ماسک استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

مواد لازم :

  • آرد نخود چی : دو قاشق چای خوری
  • زردچوبه : یک دوم قاشق چای خوری
  • آب لیمو : یک دوم قاشق چای خوری

مراحل تهیه :

زردچوبه، آرد نخودچی و آب لیمو را با هم ترکیب کرده سپس به آن آب بیفزایید و خمیر به دست آمده را بر روی پوست تان اعمال کنید و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه صورت تان را بشویید و پس از خشک شدن حتما از مرطوب کننده استفاده کنید، جهت دریافت بهترین نتیجه برای یک ماه هفته ای چند بار از این روش استفاده کنید.

معرفی چند ماسک زردچوبه

همانطور که مشاهده کردید ماسک زردچوبه برای سلامت پوست و حذف موهای زائد سطح پوست بسیار مفید و تاثیر گذار است. امیدواریم با طرز تهیه انواع ماسکهای زردچوبه ذکر شده در این مطلب مشکلات پوستی شما عزیزان رفع شود. برای مشاهده آموزش تهیه انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *