دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش بافت موی دردلاک در چند مرحله ساده و نحوه باز کردن این بافت مو

  • ندا خوشرو
  • ۹ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب آموزش بافت موی دردلاک را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید تبحر لازم را در زمینه این بافت موی جذاب بدست آورید.

بافت مو دردلاک به معنی بافتن مو به کمک نخ است که به اسم پیچیدن مو نیز معروف می باشد و شما می توانید به کمک این بافت تزیینات ساده و موقتی را روی موهای خود ایجاد نمایید.

آموزش بافت موی دردلاک به صورت مرحله به مرحله

بافت موهای زنانه و دخترانه در انواع مدل های مختلف نظیر بافت مو فرانسوی و بافت مو تیغ ماهی و بافت مو دردلاک موجود هستند و شما می توانید به کمک این بافت موهای تزیینی و مجلسی تغییرات مثبتی را روی موهایتان ایجاد نمایید.

بافت موی دردلاک تزیینی

مراحل بافت مو دردلاک

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا وسایل لازم برای بافتن موها را تهیه کنید سپس موهایتان را طبق مراحلی که در ادامه مطلب ذکر می شود ببافید. توجه داشته باشید که بافت مو دردلاک مانند بافت مو آفریقایی جزء بافت موهای دائمی است و شما می توانید این مدل بافت را چند ماه روی موهایتان نگه دارد همچنین این مدل بافت مو برای موهای بلند انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شود.

بافت مو دردلاک

وسایل لازم برای بافت مو دردلاک 

  • رشته نخی تزیینی
  • کش پلاستیکی

مرحله ۱ 

  •  آرون گروپس

۱-۱. ابتدا موهایتان را به صورت کامل شانه بزنید. مشخص کنید که کدام قسمت موها را تمایل دارید ببافید سپس به کمک شانه موهایتان را به اندازه یک تا دو سانت بخش بندی کنید بهتر است بافت مو دردلاک را چند سانت دورتر از بخش بندی آغاز کنید تا قسمت بالای سر قابل مشاهده نباشد.

بافت مو دردلاک
۱-۲. باقی مانده موها را به کمک کش پلاستیکی ببندید تا در زمان بافتن موها تمرکز بیشتری روی بافت داشته باشید و بهتر است هر گونه موی اضافه ای که در اطراف موهای بخش بندی وجود دارد به کمک کش یا سنجاق سر به خوبی ببندید.

بستن موها با سنجاق سر
۱-۳. موهایتان را به سه بخش مساوی تقسیم بندی نمایید و بخش راست را روی بخش میانی بیاورید و بخش چپ را هم روی بخش میانی بیاورید و این کار را تا انتهای مو تکرار کنید سپس موهای بافته شده را به کمک ژل مو محکم کنید.

بافت مو دردلاک

قسمت پایینی موها را به کمک کش پلاستیکی ببندید.

بستن قمست پایینی مو با کش
۱-۴. اگر تمایل دارید بافت مو روی موهایتان به مدت چند ماه دوام داشته باشد می توانید به کمک کش پلاستیکی قسمت بالایی موها را محکم کنید و اگر تمایل دارید بافت تنها چند ساعت روی موها دوام داشته باشد نیاز به استفاده از کش پلاستیکی نخواهید داشت.

بستن قسمت بالایی موها

مرحله ۲ 

۲-۱. از انتهای سه رشته نخ تزیینی بگیرید و انتهای نخ را از بالای کش یا قسمت بالایی موهای بافته شده عبور دهید و نخ ها را از داخل موها عبور دهید توجه داشته باشید که طول نخ در هر بخش باید یکسان باشد همچنین طول رشته نخ های تزیینی به طول موهای شما بستگی دارد و باید از نخ با طول مناسبی استفاده نمایید تا همه بخش های بافت موهایتان پوشانده شود.

مراحل بافت مو دردلاک
۲-۲. در این مرحله از بافت موی دردلاک باید ۶ رشته از نخ کنار مو بافته شده را داشته باشید. دو مورد از رشته نخ ها را انتخاب نمایید و از رنگ های مختلف استفاده کنید سپس آن ها را به سمت چپ بافت مویتان بکشید و ۴ مورد از رشته نخ ها را در کنار آن قرار دهید.

مدل بافت مو ساده دردلاک
۲-۳. مانند شکل شروع به بافت نخ ها کنید. رشته نخ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید به صورتی که رشته A در سمت چپ باشد و رشته B نیز در قسمت میانی و موی بافته شده را هم با باقی مانده رشته ها در سمت راست قرار دهید. رشته B را از قسمت بالایی موی بافته شده خود عبور دهید سپس آن را دوباره به سمت میانه موها بیاورید و رشته A را از زیر رشته B عبور دهید و آن را از روی مو بافته شده عبور دهید و در قسمت میانی قرار دهید سپس رشته B را از قسمت زیری رشته A و قسمت بالایی موهای بافته شده و قسمت داخلی عبور دهید و این مراحل تکرار نمایید تا به انتهای موهایتان برسید.
توجه داشته باشید که نخ ها را تا جایی که امکان دارد باید محکم ببندید و آن ها را به صورت افقی روی موهای بافته شده خود قرار دهید.

مدل بافت مو

۲-۴. اگر تمایل دارید می توانید مهره هایی را به انتهای موی خود بیفزایید سپس در انتهای قسمت بافته شده موها گره ای را ایجاد کنید و مطمئن شوید که گره به اندازه کافی بزرگ است و مهره از روی موها سر نمی خورد.

قرار دادن مهره در انتهای بافت مو
۲-۵. به کمک قیچی نخ های اضافه را ببرید.

باز کردن بافت مو

روش باز کردن بافت مو دردلاک

۱. برای باز کردن بافت موی دردلاک به کمک قیچی گره انتهایی نخ و کش پلاستیکی را باز کنید و نخ را از قسمت بالایی موها به سمت بالا بکشید تا از روی بافت خارج شود.

بریدن نخ های اضافی با قیچی

۲. توجه داشته باشید که در زمان باز کردن موها باید رشته های مختلف نخ را از یکدیگر جدا نمایید تا موهایتان به راحتی باز شوند و گره هایی در طول بافت مو ایجاد نشود.

بافت مو دردلاک
۳. توجه داشته باشید که این مرحله از باز کردن بافت موی دردلاک از اهمیت زیادی برخوردار است و به دلیل اینکه موها مدت زیادی زیر نخ بوده باید آن را شانه کنید و گره ها را باز نمایید سپس موهایتان را به خوبی و با کمک نرم کننده بشویید و خشک کنید.

باز کردن بافت موی دردلاک

در این مطلب با مراحل بافت موی دردلاک و چگونگی باز کردن این بافت مو تزیینی آشنا شدید که امیدواریم این مدل بافت مو مورد توجه شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار گرفته باشد و بتوانید به کمک مراحل ذکر شده موهایتان را به راحتی ببافید و تغییرات مثبتی را در موهای خود ایجاد نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *