دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای اخذ ویزای یونان و مدارکی که برای دریافت ویزای این کشور نیاز دارید

  • بهار خوشرو
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

این مطلب راهنمای شما در اخذ ویزای یونان می باشد و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما دوستان گرامی قرار خواهد داد.

کشور یونان در قاره اروپا واقع شده است و در پیمان شینگن عضویت دارد. برای مسافرت به یونان لازم است که به سفارت این کشور مراجعه کنید و اقدامات لازم برای اخذ روادید را انجام دهید. دریافت ویزای یونان مستلزم شرایط خاصی می باشد.

می توان گفت کشور یونان یکی از پرطرفدارترین قطب های گردشگری و مهاجرتی در جهان به شمار می آید. اگر برای سفر و یا اقامت قصد ورود به این کشور را دارید باید در مورد شرایط مهاجرت به یونان و چگونگی اخذ ویزای یونان اطلاعات لازم را کسب نمایید. اغلب افراد برای اینکه از سواحل آفتابی لذت ببرند و همچنین سفری به تاریخ داشته باشند از سراسر جهان به یونان می آیند و قابل ذکر است که تورهای مسافرتی یونان از جمله تورهای خارجی محبوب به شمار می آید ، این تورها بهترین مکان های دیدنی یونان را برای گردشگران خود انتخاب می کنند تا بتوانند سفری پرخاطره را برای برای آنها رقم بزنند.

مکان های دیدنی یونان

انواع ویزای شینگن به صورت کوتاه مدت

ویزای یونان انواع مختلفی دارد به این صورت که دولت این کشور با در نظر گرفتن هدف سفر برای متقاضیان ویزاهای متعددی را صادر می کند که به شرح زیر است :

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای تجاری
  • ویزای کودکان زیر ۱۸ سال
  • ویزای مخصوص شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا هستند.
  • ویزای ویژه جهت ملاقات اقوام و خانواده
  • ویزای توریستی

اخذ ویزای یونان

شرایط و مراحل اخذ ویزای یونان

برای گرفتن ویزای این کشور فرد متقاضی باید در ابتدا نوع سفر خود را به یونان در نظر گرفته و همچنین نوع ویزایی را می خواهد در خواست نماید تعیین کند ، سپس فرم مربوط به درخواست ویزا را دریافت نموده و با دقت آن را کامل نماید. فرد متقاضی از طریق ارسال ایمیل برای مصاحبه درخواست وقت می کند که متقابلا توسط ایمیل یک نامه و تاریخی برای مصاحبه به وی اعلام می شود که در این روز فرم مذکور و مدارک لازم دیگر باید ارائه گردد. قابل ذکر است پاسخ های ارسالی به ایمیل های درخواستی به مدت ۲ روز کاری زمان می برد. در پایان فرد متقاضی باید در تاریخ مشخص شده با به همراه داشتن مدارک لازم جهت انجام مصاحبه مراجعه نماید و اطلاعات بیومتریک را ثبت کند.

مراحل اخذ ویزا

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

  1. شناسنامه فرد متقاضی
  2. نامه رسمی بانک که شامل وضعیت حساب بانکی فرد متقاضی طی ۳ ماه گذشته می باشد و به زبان انگلیسی است.
  3. روادید دارای اعتبار به اضافه روادید قبلی ، قابل ذکر است ارائه فتوکپی صفحه هایی از روادید که گذرنامه شینگن در آن ثبت شده الزامی می باشد.
  4. عکس رنگی جدید به ابعاد ۳.۵*۴.۵ سانتی متر
  5. لیست بیمه کارمندی
  6. گواهی مبنی بر اشتغال به کار برای افراد کارمند
  7. حکم بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  8. گواهی مبنی بر تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
  9. بیمه نامه مسافرتی دارای اعتبار به میزان ۳۰۰۰۰ یورو
  10. رزرو هتل برای اقامت
  11. رزرو بلیط هواپیما

مدارک لازم برای اخذ ویزا

مدت زمان صدور ویزا

افراد متقاضی می توانند به مدت ۳ ماه قبل از تاریخ سفرشان جهت اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهند و حداقل مدت زمانی که برای صدور ویزا و بررسی نمودن مدارک لازم است ۲ هفته می باشد.

  •  آرون گروپس

نکات

  • تمام افراد متقاضی باید شخصا جهت انجام نمودن مراحل مربوط به درخواست ویزا به سفارت مورد نظر مراجعه نمایند. قابل ذکر است کودکانی که به سن قانونی نرسیده اند باید همراه با والدین شان به سفارت بروند.
  • حضور داشتن فرد متقاضی در روز مصاحبه لازم می باشد.

در این مطلب چگونگی اخذ ویزای یونان را مورد بررسی قرار دادیم ، انواع ویزا و مراحل دریافت آن را نیز بیان نمودیم. شما دوستان با مطالعه این مطلب می توانید برای سفر به این کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *