دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیزر لک صورت چه مزایا و چه معایبی دارد؟

  • سمانه فکور
  • ۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

 بیشتر خانم ها از لیزر لک صورت برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند. لیزر یک روش عالی برای درمان لک های بر روی پوست و صورت است. این روش به عنوان یک روش سریع و بی ضرر برای از بین بردن لک و همچنین خال شناخته شده است.
وجود لک هایی بر روی صورت و پوست باعث از بین رفتن زیبایی افراد می شود. زمانی که افراد دارای پوستی صاف و بدون هیچ لکی باشند، به طور حتم باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها نیز می شود. لیزر یکی از روش های درمانی است که می توان از آن استفاده کرد. بیشتر متخصصان بر این عقیده اند که ابتدا باید با دارو لک ها را برطرف کنید، اگر نتیجه بخش نبود می توان از لیزر استفاده کرد. برای اینکه بهتر بدانید چگونه با لک های صورت برخورد کنید باید چگونگی به وجود آمدن آن را بررسی کنید، سپس به درمان آن بپردازید.

  لک صورت و درمان آن

چگونگی به وجود آمدن لک های صورت

لک صورت به قسمتی از پوست گفته می شود که، رنگدانه های ملانین آن با دیگر قسمت های پوست متفاوت باشد. مقدار ملانین پوست باعث تغییر رنگ در پوشت می شود، به این صورت که هر چه ملانین موجود در پوست بیشتر باشد، رنگ پوست تیره تر می شود. با دانستن این موضوع به هیچ عنوان نباید نگران لک های روی صورت باشید، زیرا با دارو و یا لیزر لک صورت می توانید آن ها را رفع کنید. مهم ترین نکته این است که لک ها هیچ ضرری برای شما ندارد، بلکه بر روی زیبایی تاثیر می گذارد.

فواید لیزر لک صورت

آشنایی با لیزر لک صورت

همانطور که قبلا گفتیم ملانین موجود در پوست باعث ایجاد لک بر روی پوست می شود. عواملی از جمله، ژنتیک، اشعه UV ، سن، نژاد، نور خورشید، مصرف برخی از داروها، مبتلا شدن به برخی بیماری ها، سوختگی و… می تواند بر میزان ملانین پوست تاثیر بگذارد. هیچ کدام از این لک ها ضرری برای سلامتی فرد ندارد، بلکه تنها تاثیر منفی آن کاهش زیبایی است. بنابراین بیشتر زنان برای داشتن پوستی صاف و بدون لک به لیزر و انواع داروها روی می آورند.

لیزر درمانی صورت

لیزر درمانی صورت به عنوان یکی از روش های موثر و تاثیر گذار در زیبایی افراد شناخته شده است. لیزر لک صورت باعث زیبایی دو چندان فرد می شود. با از بین بردن لک های صورت اعتماد به نفس فرد نیز بالا می رود. با استفاده از لیزر می توان لک های آفتاب سوختگی، لک های قهوه ای، خال های صورت، لک های پیری و … را درمان کرد. در بعضی مواقع رنگدانه هایی وجود دارد که نسبت به لیزر نیز مقاومت بالایی دارند که هیچ راه درمانی ندارد، ولی این مورد کمیاب است.

عوارض لیزر لک صورت

  •  آرون گروپس

عوارض لیزر لک های صورت

برای درمان لک صورت می توانید از روش های کم ضررتر دیگری مثل خوردن دارو استفاده کنید. بر اساس نظر متحصصان بعد از اینکه با دارو به جواب نرسید می توانید از لیزر استفاده کنید. لیزر نسبت به خوردن داروها تاثیر بیشتری دارد و حتی طول درمان آن کوتاه تر است، ولی همانگونه ضرر آن نیز بیشتر می باشد. برای اینکه لک های صورت بازنگردد باید به خوبی از پوست خود محافظت کنید، در غیر اینصورت دوباره باز می گردد ولی از روز اول بیشتر می شود. عوارض لیزر لک صورت شامل التهاب پوست، قرمزی پوست، زخم هایی که در دو هفته از بین می روند و… است. یکی از عوارض مهم لیزر این است که اگر مراقبت های لازم را انجام ندهید لک های صورت از قبل پر رنگ تر می شوند، حتی ممکن است لک های جدیدی نیز ایجاد شود.

لیزر لک صورت

مزایای لیزر صورت

لیزر یکی از روش های درمانی لک و درمان تبخال و خال های صورت است. این روش دارای فواید بی شماری است که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم. طول درمان لیزر لک صورت کوتاه است و در کمترین زمان می توانید از لک های صورت خلاص شوید. از این روش می تواند برای تمامی قسمت های صورت استفاده کنید. بعد از انجام لیزر می توانید صورتی صاف و یکدست و بدون هیچ لکی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *