دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم و ضروری برای سفر به آنتالیا برگرفته از تجربه مسافران آنتالیا

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

احتمالا شما هم مثل اکثر ایرانیان تا به حال در مورد سفر به آنتالیا فکر کرده اید و احتمالا شما هم دوست دارید که اقامت در این شهر زیبا و لوکس ساحلی را تجربه کنید.

مطمئنا سفر به آنتالیا یکی از جذاب ترین سفرهایی است که می توانید در طول زندگیتان تجربه کنید و مطمئنا این شهر جذاب قلب شما را هم تسخیر خواهد کرد. اما گذشته از همه زیبایی هایی که این شهر دارد، توصیه ما به شما این است که از تجربه های دیگر توریستان برای سفر به آنتالیا بهره مند شوید و اشتباهات توریستان دیگر را در مدت زمان اقامتتان در تور ارزان آنتالیا تکرار نکنید. برای اینکه تجربه بهتری از سفر به آنتالیا داشته باشید، ما برایتان این مقاله را آماده کرده ایم تا از یک سری از مهمترین تجربه های توریستان از سفر به آنتالیا مطلع شوید و با دید بازتری به آنتالیا سفر کنید.

تجربه های سفر به آنتالیا

اگر از اماکن تاریخی خوشتان نمی آید، زمانی را به بازدید از آبشارهای دودن اختصاص دهید

در آنتالیا اماکن تاریخی متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید داشته باشید که از جمله آن ها می توان به شهر باستانی ترمسوس، شهر باستانی آسپندوس و شهر باستانی پرگ اشاره کرد. بی شک این اماکن دیدنی در آنتالیا ارزش تاریخی بسیار زیادی دارند و بازدید از آن ها برای تاریخ دوستان بسیار جالب است. اما اگر شما اهل تاریخی و تاریخ شناسی نیستید و قصدتان از سفر به آنتالیا کسب آرامش است، می توانید برنامه سفرتان به آنتالیا را به گونه ای دیگر طرح ریزی کنید و زمانتان را به جای بازدید از اماکن تاریخی،به بازدید از جاذبه های طبیعی آنتالیا اختصاص دهید. آبشارهای دودن نمونه ای کوچک از آبشارهای نیاگارا هستند و با اینکه خیلی کوچکتر از آن هستند، اما جذابیتشان بسیار زیاد است و مانند نگینی در فضای سرسبز اطرافشان می درخشند. به هر حال واقعیت این است که اگر بحث از اماکن تاریخی باشد، اماکن دیدنی شهرهایی مثل آتن یا رم شگفت انگیزتر از اماکن تاریخی آنتالیا هستند و در صورت تمایل به بازدید از چنین جاذبه های گردشگری، بهتر است که به آن شهرها سفر کنید و در تور لحظه آخری آنتالیا  زمانتان را با تفریحات آرامش بخش سپری کنید تا رسالت سفرتان به آنتالیا فراموش نشود.

تجربه های سفر به آنتالیا

تا جای ممکن سعی کنید که در یک هتل لاکچری در آنتالیا اقامت کنید

یکی از جذابیت های آنتالیا به خاطر وجود هتل های بی نظیر و لوکس در آن است. هتل های آنتالیا به معنی واقعی کلمه شگفت انگیز هستند و حیف است که شما با اقامت در یک هتل معمولی، فرصت اقامت در چنین هتل هایی را از دست بدهید. هتل های لوکس آنتالیا  به گونه ای طراحی شده اند و چنان امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جای داده اند که شما بتوانید آرامش بخش ترین سفر زندگیتان را در تور آنتالیا تجربه کنید. هتل های لوکس متعدد در جای جای آنتالیا وجود دارد که شما می توانید از بین آن ها یکی را برای اقامت خود انتخاب و رزرو کنید. هرچند اگر بودجه تان محدود است و امکان اقامت در هتل های لاکچری آنتالیا را ندارید، باز هم نیازی به نگرانی وجود ندارد. چراکه در آنتالیا اماکن تفریحی متعددی وجود دارد که شما می توانید به صورت مجزا از آن ها استفاده کنید و به این صورت رنگ و لعاب بیشتری به سفر خود به آنتالیا بدهید.

تجربه های سفر به آنتالیاتجربه های سفر به آنتالیا

بهتر است که در هتل های آل اینکلوسیو (All-inclusive) در آنتالیا اقامت داشته باشید

هتل های آل اینکلوسیو هتل هایی هستند که شما با رزرو آن ها می توانید سه وعده صبحانه، ناهار، شام و همین طور انواع میان وعده ها و نوشیدنی را به رایگان در آن ها میل کنید. اگرچه هزینه رزرو این هتل ها در آنتالیا به نسبت هتل های معمولی بیشتر است. اما اگر به صورت کلی به سفرتان نگاه کنید، می بینید که اقامت در چنین هتل هایی برایتان به صرفه تر تمام می شود و به نسبت اینکه یک به یک غذاهایتان را به صورت مجزا خریداری کنید، هزینه هایتان کاهش پیدا می کند. اما یک نکته مهم در مورد سرو غذا در هتل های آل اینکلوسیو وجود دارد که بهتر است از آن اطلاع داشته باشید! یادتان باشد که باید در هتل های آل اینکلوسیو برای خوردن غذاها به موقع در رستوران های هتل حاضر شوید،وگرنه با سیل عظیمی از مهمانان هتل رو به رو می شوید و درست با صحنه ای رو به رو می شوید که در مراسم های عروسی تا به حال دیده اید! در واقع اگر دیر برای خوردن غذا به رستوران های هتل های آل اینکلوسیو مراجعه کنید، می بینید که مهمانان دیگر سریعا صندلی ها را گرفته اند و به گونه ای غذا برای خودشان بر می دارند که انگار غذای آخری است که در زندگیشان میل می کنند!

اگر زمانتان برای اقامت در آنتالیا زیاد است، در هتل های متفاوتی در سواحل متفاوت آنتالیا اقامت کنید

همان طور که گفته شد هتل های آنتالیا جزء اصلی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا  به حساب می آیند و به همین دلیل تا جایی که می توانید باید از آن ها استفاده کنید!منظور ما این است که اگر قصد اقامت طولانی در آفر تور آنتالیا را دارید و برای مثال می خواهید بیشتر از ۱ هفته در آنتالیا اقامت داشته باشید، در دو هتل مختلف اقامت کنید تا بتوانید روزهای متفاوتی را در آفر آنتالیا سپری کنید.

تجربه های سفر به آنتالیا

حتما در قالب تور یک روزه از شهر قدیمی آنتالیا دیدن کنید

اگر شما هم عاشق ساحل و تفریحات ساحلی هستید، می توانید هتلتان را در مناطق ساحلی آنتالیا انتخاب کنید. در این صورت ایده خوبی است که به جای اقامت در هتل های موجود در شهر قدیمی آنتالیا، در مناطق دیگری آنتالیا مثل کمر و بلک اقامت داشته باشید. اما توصیه ما به شما این است که حتما در قالب یک تور یک روزه سری به اماکن دیدنی آنتالیا در شهر قدیمی آنتالیا بزنید و بازدید از آن ها را از دست ندهید.

تجربه های سفر به آنتالیا

از وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا استفاده کنید

سیستم حمل و نقل شهری آنتالیا در سطح خوبی قرار دارد و احتمالا شما برای تردد در آنتالیا به مشکل بر نخواهید خورد. البته شما می توانید برای تردد در آنتالیا تاکسی هم بگیرید. خوشبختانه راننده های تاکسی های آنتالیا در مجموع بهتر از راننده های تاکسی های استانبول هستند و به نسبت راننده های استانبول عملکرد بهتری دارند. اما با این حال کرایه تاکسی های آنتالیا هم مثل کرایه تاکسی های استانبول بالا است و بهتر است که حواستان به این مسئله باشد و بی خود و بی جهت مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تردد در شهر نشوید و تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یک مسئله دیگر اینکه اهالی آنتالیا آن چنان با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و به همین دلیل شاید از نظر ارتباط برقرار کردن با آن ها نیز کمی با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل بهتر است که یک اپلیکیشن مناسب ترجمه در تلفن همراهتان داشته باشید.

تجربه های سفر به آنتالیا

امیدواریم که نکات کاربردی این مقاله برای سفر به آنتالیا به کارتان بیاید و با اطلاع از آن ها بتوانید اقامت جذاب تری را در آنتالیا تور ارزان آنتالیا  می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی زیما  سفر تماس بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *