دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه گوجه پلو خوشمزه و لذیذ در آشپزخانه های ایرانی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

طرز تهیه گوجه پلو که آموزش می دهیم، از ترکیبات مقوی و خوش طعمی که در منزل وجود دارد به راحتی تهیه، و به سرعت طبخ نموده و نتیجه غذایی لذیذ و دلخواه، میل کنید.

دمی گوجه، دمپخت گوجه، یا گوجه پلو عناوینی است که برای این غذای خوش مزه استفاده می گردد، نوعی استانبولی به حساب می آید، که آسان و سریع طبخ و آماده ی خوردن می شود، ما در ادامه ی مطلب به دستور تهیه  این غذای خوشمزه اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

طرز تهیه گوجه پلو آسان و غذایی خوش طعم می باشد که با ذایقه و طبع اکثر افراد سازگار است، و به خاطر ترکیبات ساده اما مقوی آن، در پختی آسان و سریع دارد، و با استفاده از مواد داخل خانه می توان آن را فراهم نمود.

این غذا علاوه بر طعم فوق العاده دارای خواص فراوانی می باشد که در زیر ذکر می کنیم:

گوجه فرنگی که از ترکیبات اصلی گوجه پلو می باشد، دارای مقدار بسیار زیادی آهن و ویتامین C بوده که در تقویت سیستم ایمنی بدن، و آهن آن برای درمان کم خونی مفید می باشد.

همچنین این غذا به خاطر دارا بودن مواد سالم و مفید زیاد برای جلوگیری از پوکی استخوان و دندان

مناسب بوده و از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

مواد مورد نیاز

  • کره سی گرم
  • برنج دو پیمانه
  • گوجه متوسط شش عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
  • پیاز دو عدد
  • به اندازه کافی فلفل و نمک و زرد چوبه

دستور پخت غذای ایرانی خوش مزه و جالب گوجه پلو

  •  آرون گروپس

طرز تهیه گوجه پلو خوش مزه

در اولین اقدام در طرز تهیه گوجه پلو، کمی روغن در ماهیتابه ای ریخته و روی حرارت پایین قرار می دهید، سپس پیاز ها را خرد کرده و درون ماهیتابه تفت می دهید تا کمی تغییر پیدا کنند، حالا زرد چوبه و فلفل را هم به آن ها اضافه کرده و به همراه پیاز تفت می دهیم.

لازم به یاد آوری است که این این غذا معمولا به صورت کته پخته می شود، چون آبکش کردن برنج زمان زیادی را در بر می گیرد و هم باعث از دست رفتن مو اد مغذی برنج می گردد.

برنج را ساعاتی قبل، در آب خیسانده و کمی نمک به آن اضافه کنید، نبایـد آب روی برنج زیاد باشد و فقط در حدی که روی آن را بپوشاند.

اکنون وقت اضافه کردن رب است، رب را اضافه کرده و دوباره چند دقیقه همه را با هم تفت می دهید زمانی که رب خوب پخته شده و طعم و مزه خامی ندهد.

طرز تهیه گوجه پلو غذای ایرانی خوش مزه

گوجه ها را تمیز شسته و در ظرفی خرد کنید، حالا پس از سرخ شدن رب آن را بیفزایید.(از گوجه های نرم و کاملا پخته ی قرمز استفاده کنید)

هم زمان با افزودن گوجه به غذا نمک و کره را هم اضافه کنید، اجازه دهید تا کمی بجوشد و آب گوجه کم شود، و اگر مایلید تا برنج نرم تر و کته ای تر باشد باید آب گوجه بیشتر را خشک نکنید، این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

برنج را همراه با آب آن افزوده و درب قابلمه را هم گذاشته صبر کنید تا آب برنج کشیده شود، و برنج حجم بگیره، اما توجه داشته باشین نباید آب برنج کاملا کشیده شود و برنج ها به هم بچسبند.

حالا در آخرین مرحله از طرز تهیه گوجه پلو مایه دمی گوجه یا همان گوجه پلو را با برنج خوب مخلوط کرده و برنج را دم می گذاریم.

هنگامی که برنج را می خواهید دم بگذارید، برنج را تست کنید، اگر هنوز سفت بود یا به قولی زنده بود به آن مقداری آب اضافه کنید.

بعد از دم کشیدن که حدودا به مدت سی تا چهل دقیقه می باشد، برنج آماده میل کردن است.

روش تهیه گوجه پلو آسان و سریع

نکاتی در تهیه گوجه پلو

  • اگر مایل بودید می توانید از سیب زمینی نگینی یا سیب زمینی استامبولی استفاده نمایید.
  • بهتر است گوجه پلو یا همان دمی گوجه چرب باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *