دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص روغن قهوه و مزیت های متفاوت و خاص آن

  • سحر بهرامی
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

شاید خیلی از افراد با خواص روغن قهوه آشنایی نداشته باشند، اما باید گفت که این روغن شگفت انگیز از خود دانه قهوه گرفته می شود، این روغن دارای خواص متعددی است که با آشنا شدن با این خواص قطعا به مصرف آن روی خواهید آورد.

علاوه بر اینکه خواص قهوه بی شمار است روغن آن هم دارای مزیت های بسیار زیاد و مطلوبی است، از خواص روغن قهوه می توان به استفاده متعدد آن در مصارف خانگی و تاثیرات آن بر روی سلامتی و زیبایی اشاره کرد. عطر و بوی این روغن آنقدر زیاد است که باعث آرامش روح انسان می شود که همچنین با فواید بی نظیرش سلامتی را برای ما به ارمغان می آورد.

خاصیت روغن قهوه

همانگونه گفتیم روغن قهوه از دانه های قهوه و از طریق پرس سرد آن ها تهیه می شود که به روش های گوناگون می توان از دانه های قهوه عصاره گیری کرد.

آشنایی با خواص روغن قهوه

قهوه یکی از پرطرفدار ترین و مشهور ترین نوشیدنی های دنیا محسوب می شود از این رو روغن قهوه ها به سرعت در حال محبوبیت در بین مردم است، البته باید گفت که بیشترین محبوبیت روغن قهوه به دلیل خاصیت روغن قهوه بر روی سلامتی است، این خاصیت از بالا بودن میزان آنتی اکسیدان نشات می گیرد.

مقوی مزاج و خلق و خو

از فواید روغن قهوه می توان به تاثیرات آن بر روی سیستم عصبی اشاره کرد. مصرف این روغن برای کسانی که دچار استرس، اضطراب و همچنین افسردگی هستند بسیار سودمند است. برای اینکه از مزایای روغن قهوه بهره مند شوید نباید مقداری از یک پنبه را به روغن قهوه آغشته کنید و هنگام خواب آن را در کنار تخت قرار دهید. این رایحه آنقدر قدرت مند است که با استشمام بوی آن تمام نگرانی ها و استرس ها را از یادتان می برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بالا بودن میزان آنتی اکسیدان در روغن قهوه بدن ما را در مقابل ابتلا به هر گونه بیماری مصون نگه می دارد و قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد، از این رو رادیکال های آزاد که منشاء سرطان و بیماری هستند را نابود می سازد. ویژگی دیگری این روغن محافظت از کبد و تقویت آن است.

آشنایی با خواص روغن قهوه

  •  آرون گروپس

بهبود عملکرد سیستم تنفسی

استفاده از اسانس روغن قهوه برای بخور می تواند به باز کردن مجاری تنفسی کمک زیادی کند. استفاده از این بخور باعث می شود گرفتگی هایی که در قسمت بینی و راه تنفسی و همچنین سینه مشکل ایجاد کرده را از بین ببرد. شما هم می توانید از بخور آن استفاده کنید و هم می توانید به طور مستقیم ۲ الی ۳ قطره برای باز کردن راه تنفسی در بینی خود بچکانید.

کند شدن روند پیری

روغن قهوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، اسید های چرب و ویتامین E برای پوست به عنوان یک ضد آفتاب بسیار قوی عمل می کند و همچنین با رادیکال های آزاد موجود در هوا که یک عامل پیری هستند مبارزه می کند. شما برای اینکه به خواص روغن قهوه دست یابید باید آن را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده کنید. این کار پوستی نرم، لطیف و عاری از چین و چروک را برای شما به ارمغان می آورد.

معجزات روغن قهوه

از بین برنده حالت تهوع

زمانهایی که احساس تهوع به شما دست می دهد کافیست مقداری از این روغن را استشمام کنید تا حالت تهوع شما رفع شود، این کار باعث می شود تا تمام علائم و نشانه های تهوع برطرف شود.

برطرف کردن گرفتگی های ماهیچه

استفاده موضعی از روغن قهوه می تواند در جهت نرم کردن و باز کردن گرفتگی های عضلات کمک فراوانی کند، علاوه بر این شما می توانید چند قطره از این روغن را به آب حمام خود اضافه کنید و عضلات خود را به آرامی در آب ماساژ دهید.

رایحه درمانی

استفاده ار بوی دلنشین و تاثیر گذار روغن قهوه باعث شده تا به عنوان یک شیوه درمانی از آن استفاده شود. زمانی که این بو استشمام می شود موجب می شود تا قدرت تمرکز و هوشیاری فرد افزایش پیدا کند، از این رو با باز شدن ذهن و روح حسی بسیار خوشایندی را در فرد ایجاد می کند.

خواص اسرار آمیز روغن قهوه

تقویت مو

استفاده از روغن قهوه رواج زیادی در بین خانم ها دارد که بیشترین استفاده از این روغن را جهت تقویت کردن موها استفاده می کنند، ماساژ این بر روی موها باعث می شود تا ما موهایی ضخیم و محکمی داشته باشیم.

درمان نیش حشرات

برای درمان جای نیش گزیدگی حشرات استفاده موضعی از روغن قهوه بسیار مفید است کافیست مقدار کمی از روغن را روی قسمت گزیده شده بریزید و به خوبی آن را روی پوست ماساژ دهید، این کار از تورم و سوزش محل گزیدگی می کاهد.

روغن قهوه

افزایش اشتها

کسانی که در غذا خوردن مشکل دارند و هیچگونه میلی به مصرف غذا ندارند با می توانند با استشمام روغن قهوه مزاج خود را تقویت کنند و اشتهای خود را افزایش دهند.

برای مراقبت پوست

قهوه می تواند به عنوان یک پاک کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد، مطالعات انجام گرفته در این زمینه نشان داده است که استفاده از قهوه به همراه یک حامل می تواند به عنوان یک ضماد برای یپیشگیری از علائم پیری مورد استفاده قرار گیرد، این علائم به دلیل آسیب دیدن سلول ها به وسیله رادیکال های آزاد در محیط ایجاد شده اند، برای این منظور می توانید مقداری روغن قهوه را به روغن فندق بیفزایید و به پوست خود بمالید تا جذب پوست شده و از آن در برابر آسیب ها محافظت نماید.

خاصیت روغن قهوه

کاهش سلولیت

امروزه با تغییر رژیم غذایی افراد و عدم ورزش، سلولیت در بسیاری از افراد یک مشکل پایدار و جدی است، بدن سنگینی خود را بر روی باسن و ران ها می اندازد. مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده است که استفاده از روغن قهوه به منظور درمان سلولیت موجب تغییراتی در ظاهر سلولیت های بدن خواهد شد.

از این رو روغن قهوه را با یک روغن حامل ترکیب کرده و آن را در هر نقطه از بدن که سلولیت دارد، استفاده نمایید، از این رو پوست شما همه مواد شیمیایی مفید را جذب کرده و موجب ایجاد تغییراتی در سلولیت می شود.

فواید روغن قهوه

ضدعفونی کننده

معمولا در فصل سرما برای پیشگیری از انتشار ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی و مقابله با میکروب ها، افراد به دنبال مواد ضدعفونی کننده در منزل می باشند، اگرچه انواع جدیدی از بیماری ها در برابر مداخلات پزشکی مقاومت می کنند، اما هنوز هم می توانند به مواد طبیعی پاسخ نشان دهند؛ روغن قهوه از جمله مواد طبیعی بوده که دارای خواص بیشماری از جمله خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی کننده می باشد.

حال برای تهیه یک اسپری ضدعفونی کننده می توانید چند قطره از روغن قهوه را به سرکه بیفزایید و از این طریق موجب از بین بردن میکروب های هوا در منزل شوید.

علاوه بر تمامی موارد درمانی که روغن قهوه دارد استفاده از آن جهت تهیه انواع شیرینی جات و دیگر مصارف خوراکی کاربرد فراوانی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *