دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

  • سحر بهرامی
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر قصد دارد که برگ های مو را برای مدت طولانی نگه دارید و هر زمان که به آن احتیاج دارید در دست رستان باشد باید با روش نگهداری برگ مو آشنا باشید تا بتوانید بدون تغییر رنگ و خراب شدن از آن استفاده کنید.

برگ مو را برای تهیه لذیذ ترین غذا یعنی دلمه استفاده می کنند و از آنجایی که برگ های مو فقط در فصل خاصی رشد می کنند دسترسی همیشگی به آنها به صورت تازه وجود ندارد به همین دلیل ما در این مطلب شما را با نحوه نگهداری برگ مو در فریز برای مدتی طولانی آشنا می کنیم تا هر زمان که دوست داشتید غذای مورد علاقه تان را بسازید.  آموزش نگهداری برگ مو برای طولانی مدت

دلمه از پرطرفدار ترین غذاهای است که ترکیب آن از گوشت، لپه، برنج و ادویه جات است، برای دسترسی به این غذای خوش مزه در تمام ماه های سال باید برگ های آن در دسترستان باشد.

روش های متداولی برای نگه داری برگ مو وجود دارد همچنین کنسرو های برگ مو هم که در بازار هستند نمونه از روش نگهداری از برگ مو برای مدت طولانی است، اما اگر شما می خواهید از روش های مطمئن تر و سالم تری برای نگهداری برگ مو داشته باشید استفاده از روش پیشنهادی زیر می تواند بسیار موثر واقع شود.

روش نگهداری برگ مو

نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

بیشتر مردم از روش فریز کردن برگ مو برای نگه داری برگ های خود می پردازند کافیست برای ماندگاری بیشتر از نکات زیر استفاده کنید.

۱.ابتدا باید برگ های جوان و نازک را جمع آوری کنید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر برگ ها نازک تر باشند دلمه هایی که می سازید خوشمزه تر و لذیذ تر می شوند. سعی کنید برای چیدن برگ های همان ابتدای بهار اقدام کنید. برگ هایی را بچینید که عرض بیشتری دارند.

۲.بعد از جمع آوری برگ ها باید از یک تکنیک بسیار ساده برای محافظت از طعم و رنگ آن در مدت طولانی بپردازیم، چرا که بدون استفاده از این روش برگ ها تغییر رنگ داده و خاصیت خود را از دست می دهند.

  •  آرون گروپس

نکات مهم نگهداری برگ مو

به این کار بلانچ کردن برگ مو می گویند، که باید با استفاده از آب جوش و نمک این کار انجام شود، زمانی که آب به جوش آمد باید به مدت ۲ دقیقه نه بیشتر برگ ها را داخل آب جوش قرار داده سپس برگ ها را درون یک سبد آب کش می ریزیم بعد از آن به سرعت برگ ها درون آب سرد و یخ قرار می دهیم و سپس در آخر می گذاریم تا به خوبی آب آن خارج شود. با انجام این کار برگ های تازه ای در اختیار خواهید داشت.

۳.بعد از خشک شدن کامل برگ های مو را به طور مرتب بر روی هم بچینید و در کیسه های پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و هوای داخل پلاستیک را با فشار دادن خالی کنید تا هیچ هوایی درون کیسه باقی نماند. با استفاده از این روش می تواند برای مدتی بین ۶ الی ۸ ماه از آن نگهداری کنید.

روش آسانی نگهداری برگ مو

سپس برای استفاده از برگ مو نگه داری شده باید به مقدار لازم از آن جدا کنید و بگذارید تا از حالت انجماد خارج شود سپس می توانید دلمه های خوشمزه تهیه کنید.

روشهای دیگر برای نگه داری برگ مو

روشهای زیادی برای نگه داری برگ مو در منزل وجود دارد که در زیر به معرفی دو مورد دیگر می پردازیم، البته استفاده از این روشها برای افرادی که محدودیت رژیمی در مصرف نمک ندارند، توصیه می شود :

 نگه داشتن برگ مو در ظرف شیشه ای

برای این منظور به دو قاشق مرباخوری نمک دریا، آب جوش و نایلون نیاز است. حال در این روش نیازی به شست و شوی برگ ها نیست، برگ های کاملا خشک را تا کنید و برگ ها  در این روش نیاز به هیچگونه مواد افزودنی ندارد، سپس آنها را داخل ظرف شیشه ای درب دار بگذارید، برگ ها را روی هم بفشارید تا هوا بین آنها درز نکند، برای این منظور می توانید از یک گوشت کوب استفاده کنید، سپس درب ظرف را بسته و یک شب تا صبح آن را وارونه قرار دهید تا هوای داخل آن خارج شده و درب شیشه قفل شود، با این روش می توانید برگها را به مدت یک سال نگهدارید.

نگهداری برگهای مو

نگهداشتن برگ مو در بطری نوشابه

در ابتدا برگ های مو را خوب شست و شو داده و آنها را داخل سبد بریزید تا به طور کامل آب آنها کشیده شود، اکنون یک بطری نوشابه خانواده که خالی است را بشویید و داخل آن را خشک کنید.

سپس چند برگ مو را بر روی هم بگذارید و به شکل باریک لول کنید و آن را به آهستگی داخل بطری بیندازید

این کار را باید تا پر شدن بطری تکرار کنید، سپس درب آن را محکم بسته و بطری را داخل فریزر قرار دهید.

به این شیوه می توانید برگ مو را بدون اینکه تغییر رنگ دهند به مدت یکسال نگهدارید و در هر زمان که به برگ مو نیاز داشتید، ابتدا اجازه دهید از حالت یخ زدگی خارج شده و سپس بطری را با چاقو برش بزنید تا درب آن گشادتر شود و راحت تر بتوانید برگ ها را از آن خارج کنید.

نگهداشتن برگ مو

نکته: بهترین برگ های مو برای تهیه دلمه برگ های انگور کشمشی با رنگ سبز بسیار است که از مرغوبیت بالایی هم برخوردار است. همچنین می توانید با مراجعه به لینک با خواص برگ مو آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *