دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی همایون شجریان خواننده خوش صدایی که جا پای پدر گذاشت

  • فاطمه میرزایی
  • ۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی و فرزند محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی می باشد، برای خواندن بیوگرافی همایون شجریان و آشنایی با آثار وی در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

در این مطلب بیوگرافی همایون شجریان خواننده موسیقی اصیل ایرانی را مرور می کنیم. وی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران متولد شد و موسیقی و آواز ایرانی را نزد استادانی چون محمدرضا شجریان، محسن کرامتی، حمیدرضا نوربخش، جمشید محبی، اردشیر کامکار و ناصر فرهنگ جو آموزش دیده است.

بیوگرافی همایون شجریان به همراه معرفی آثار وی

همایون شجریان خواننده و نوازنده تنبک و کمانچه ایرانی فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی و دارای یک خواهر به نام مژگان و یک برادر به نام رایان می باشد. وی در خانواده ای هنرمند در عرصه موسیقی و آواز به دنیا آمد و از کودکی به موسیقی و ریتم علاقمند بود، بنابراین با تشخیص پدرش، محمدرضا شجریان در نزد ناصر فرهنگ فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتیم که در موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است، پرداخت و چند سالی هم نزد جمشید محبی آموزش دید.

بیوگرافی همایون شجریان

همایون از سن ده سالگی و به همراه خواهرش مژگان شجریان در نزد پدرش شروع به آواز خواندن کرد و در نوجوانی به صورت روزانه، تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت، سپس به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. وی جدا از هنرستان تحت آموزش های اردشیر کامکار قرار گرفت و در نزد وی با تار و سنتور به صورت گوشی آشنا شد.

بیوگرافی همایون شجریان

همایون شجریان از سال ۱۳۷۰ به همراه پدرش در کنسرت های متعددی که در آمریکا، اروپا و در ایران برگزار می شد، شرکت کرد و از سال ۱۳۷۸ به بعد به همخوانی با پدرش می پرداخت.

  •  آرون گروپس

بیوگرافی همایون شجریان

یاد ایام اولین اثر همایون شجریان می باشد که در آن نوازندگی تنبک را  بر عهده داشت. او تا کنون کنسرت های زیادی را با بزرگان عرصه موسیقی اجرا کرده و آثار فراوانی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده که از میان آنها آلبوم کنسرت «بی تو به سر نمی شود» و «فریاد» را می توان نام برد که هر دو این آثار در جشنواره های موسیقی که در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ برگزار گردید، نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

بیوگرافی متفاوت همایون شجریان

تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» برای علیرضا افتخاری در آلبوم «قصه شمع» از جمله آثاری است که وی برای خوانندگان دیگر آهنگسازی کرده است.

بیوگرافی کامل همایون شجریان

«نسیم وصل» اولین آلبوم همایون است که که وی به تنهایی همه قطعات آن را خوانندگی کرده است و آهنگسازی این آلبوم بر عهده محمد جواد ضرابیان بوده که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.

بیوگرافی و زندگینامه همایون شجریان

او بعد از انتشار اولین آلبوم خود، به اجرای کنسرت های مختلف پرداخت و آلبوم های مستقل دیگری را منتشر کرد؛ در سال ۱۳۸۳ آلبوم های «شوق دوست» و «ناشکیبا» انتشار یافت و سال بعد آلبوم «نقش خیال» با صدای وی و آهنگسازی علی قمصری روانه بازار شد که این آلبوم با استقبال فراوانی مواجه شد.

بیوگرافی همایون شجریان

در سال ۱۳۸۵، آلبوم «با ستاره ها» را با همکاری محمد جواد ضرابیان  و در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم «قیژک کولی» و «خورشید آرزو» را با همکاری گروه دستان به بازار عرضه کرد. آلبوم «آب، نان، آواز» با آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم «شب جدایی» در سال ۱۳۸۹ از وی منتشر گردید و آلبوم «شوق نامه» و «ای جان بی من مرو» نیز در سال ۱۳۹۰ عرضه شد. او تا سال ۱۳۸۸ در کنار انتشار آلبوم هایش در اجراهای زنده، پدرش را همراهی می کرد، آنها مدتی را در گروه آوا عضویت داشتند و در همان زمان نیز دو آلبوم «غوغای عشق بازان» ، کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه گردید.

بیوگرافی همایون شجریان

همایون در سال ۱۳۸۸ ترانه «وطن» را منتشر کرد و در اسفند ماه ۱۳۹۷، گواهینامه درجه یک هنری در رشته آواز که معادل مدرک تحصیلی دکتری می باشد را دریافت نمود.

زندگی نامه و عکس همایون شجریان

آلبوم «خداوندان اسرار» هجدهمین اثر وی می باشد که قطعه «مستور و مست» از این آلبوم موفقیت جهانی کسب نموده تا جایی که این آلبوم به صورت صوتی و تصویری منتشر خواهد شد و نیز یک مستند به نام «آن سوی آیینه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد عرضه می شود؛ خداوندان اسرار شامل دو بخش است که بخش اول آن ساز و آوازی بداهه در مقام اصفهان و با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی به نام رهایی در سه پرده مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه بر روی اشعاری از مولوی، خیام و حافظ می باشد.

بیوگرافی جذاب همایون شجریان

آلبوم موسیقی «ایران من» با آهنگسازی سهراب پورناظری آخرین اثر منتشر شده همایون شجریان، تا به الان می باشد که شامل ۱۲ قطعه آواز و تصنیف است و در این آلبوم دلینا آرام به عنوان خواننده سوپرانو همکاری داشته است.

زندگی نامه جدید همایون شجریان

همایون شجریان متاهل است . وی مدتهاست، ازدواج کرده و دارای یک فرزند دختر به نام یاسمین می باشد. اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی همایون شجریان می توانید عکس های وی را مشاهده نمایید.

زندگی نامه درباره همایون شجریانمحمد اصفهانی و خانواده اش در کنسرت همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریانعکس همایون شجریان بازیکن تیم فوتبال هنرمندان

بیوگرافی جدید همایون شجریانهمایون شجریان در کنار پدرش

بیوگرافی جالب همایون شجریانهمایون و رایان شجریان

بیوگرافی درباره همایون شجریانعکس و بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی خواندنی همایون شجریانبهرام رادان در کنار همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریانهمایون شجریان و خواهرزاده اش

بیوگرافی از همایون شجریانهمایون شجریان و دخترش یاسمین

بیوگرافی در مورد همایون شجریانعلی زند وکیلی و همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان+عکس

آثار همایون شجریان

قاصدک (۱۳۷۳)، یاد ایام (۱۳۷۴)، شب وصل( ۱۳۷۶)، معمای هستی (۱۳۷۶)، آهنگ وفا (۱۳۷۸)، زمستان است (۱۳۷۹)، بی تو به سر نمی شود (۱۳۸۱)، فریاد (۱۳۸۱)، نسیم وصل (۱۳۸۲)، نا شکیبا (۱۳۸۳)، شوق دوست (۱۳۸۳)، نقش خیال (۱۳۸۴)، با ستاره ها (۱۳۸۵)، ساز خاموش (۱۳۸۶)، سرود مهر (۱۳۸۶)، غوغای عشق بازان (۱۳۸۶)، قیژک کولی (۱۳۸۷)، خورشید آرزو (۱۳۸۷)، آه باران (۱۳۸۸)، آب نان آواز (۱۳۸۸)، شب جدایی (۱۳۸۹)، آسمانی (۱۳۹۰)، شوق نامه (۱۳۹۰)، ای جان بی من مرو (۱۳۹۰)، سیمرغ (۱۳۹۱)، کنسرت سیمرغ (۱۳۹۴۱)، چه آتش ها (۱۳۹۲)، نه فرشته ام نه شیطان (۱۳۹۲)، آلبوم مشترک با علیرضا قربانی (۱۳۹۳)، آرایش غلیظ (۱۳۹۳)، مستور و مست (۱۳۹۳)، خداوندان اسرار (۱۳۹۳)، خداوندان اسرار (تصویری، ۱۳۹۵)، رگ خوب (۱۳۹۵)، موسیقی نمایش سی (۱۳۹۶)، امشب کنار غزل های من بخواب (۱۳۹۶)، افسانه چشمهایت (۱۳۹۸)

تک آهنگ ها

  • تصنیف صدای تو را دوست دارم
  • موسیقی سریال «شهر آشوب»
  • موسیقی فیلم «آتش سبز»
  • اپرای عروسکی مولوی
  • تصنیف خلیج پارس، تصنیف ایران
  • موسیقی سریال «رسم عاشقی»
  • بازخوانی تصنیف دلشدگان
  • قطعه بار دگر فراموشی
  • موسیقی فیلم سینمایی «شعله ور»

زندگی نوشته همایون شجریان

علاقمند به بازیگری

این خواننده سرشناس و محبوب در رابطه با سوال خبرنگار در مورد علاقه اش به سینما و بازیگر شدنش می گوید، به شخصه به بازیگری علاقه دارد اما هیچگاه جرات این کار را پیدا نکرده است. وی معتقد است در هر حرفه ای باید یا واقعا دست پر بود یا اینکه اصلا وارد این حرفه نشد، از این رو وی هیچوقت این توانایی را در خود ندیده است.

او همچنین در رابطه با علایقش بعد از موسیقی و سینما، می گوید تئاتر را خیلی دوست دارد، از این رو هر گاه فرصتی پیش آید حتما برای دیدن نمایش ها می رود و آن را جزو برنامه هایش می داند.

زندگی نوشته متفاوت همایون شجریان

حواشی پیرامون ازدواج مجدد شجریان

سحر دولتشاهی و همایون شجریان بعد از همکاری های مشترک خود در چند پروژه سینمایی در مقام بازیگر و موسیقی فیلم گویا رابطه دوستانه ای بین آنها شکل گرفت و بعد از انتشار عکس های این دو نفر در کنار هم به ویژه در حاشیه مراسم درگذشت محمدرضا شجریان، حواشی زیادی پیرامون ازدواج این دو نفر به وجود آمد، البته تاکنون هیچگونه تایید یا تکذیبی از سوی این دو نفر صورت نگرفته است.

گالری عکسهای همایون شجریان

تصاویر جدید همایون شجریان

در ادامه بیوگرافی خواندنی همایون شجریان، مجموعه جدیدی از عکس های این خواننده مشهور و توانای کشورمان را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه علاقمندان و دوستداران وی قرار گیرد.

سرگذشت همایون شجریان زندگی نوشته خواندنی همایون شجریان بیوگرافی همایون شجریان +تصاویر زندگی نوشته زیبای همایون شجریان زندگی نوشته جدید همایون شجریان زندگی نوشته همایون شجریان عکس و بیوگرافی همایون شجریانگالری از عکسهای همایون شجریان زندگی نوشته درمورد همایون شجریان زندگی نوشته درباره همایون شجریان زندگی نامه از همایون شجریان زندگی نوشته متفاوت همایون شجریان بیوگرافی همایون شجریان خواننده مشهور

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی همایون شجریان خواننده توانمند و خوش صدای کشورمان لذت برده باشید. در صورت تمایل برای آگاهی از جدیدترین اخبار و تصاویر هنرمندان مورد علاقه خود می توانید به قسمت عکس بازیگران مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *