دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی شیائومی mi a2 و شناخت نکات مثبت و منفی آن

  • محسن محمدی
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در بررسی گوشی شیائومی mi a2 می توان گفت که به جرئت یکی از بهترین گوشی های میان رده این شرکت به حساب می آید. و در مدت زمان کمی که عرضه شده است توانسته است جایگاه مناسبی را پیدا کند.

شرکت شیائومی یکی از برند های معتبر چینی است که در زمینه ساخت انواع گوشی موبایل فعالیت می کند. و به تازگی گوشی شیائومی mi a2 را به بازار عرضه کرده است. این گوشی با توجه به قابلیت های که دارد توانسته است در مدت زمان اندک در بین طرفداران مد در زمینه گوشی موبایل جایگاه خاصی برای خود باز کند. همانگونه که متوجه شده اید ما در این مقاله سعی داریم به بررسی مشخصات گوشی جدید شیائومی می a2 بپردازیم تا افرادی که قصد خرید این مدل از گوشی های چینی را دارند بتوانند با آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام کنند. پس از شما دعوت می کنیم تا با دیگر خوانندگان این مقاله همراه ما باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi a2 نقاط ضعف و قوت آن

گوشی شیائومی mi a2

این مدل از گوشی در بازار های چین و برخی کشور های آسیایی دیگر با نام Xiaomi Mi 6X نیز شناخته شده است اما در ایران با نام mi a2 شناخته می شود.

طراحی ظاهر گوشی شیائومی mi a2

با توجه به سعی شرکت شیائومی در ساخت گوشی با طراحی کیفیت بالا باید این موضوع را متذکر شویم که در این کار بسیار موفق عمل کرده است. این مدل از گوشی های شیائومی که از آلومینیوم ساخته شده است دارای پنل جلویی شیشه ای می باشد و براق است. با توجه به این که شیشه جلوی این گوشی از پوشش گوریلاگلس بی بهره است برای جلوگیری از خط و خش بر روی صفحه آن باید حتما از محافظ صفحه استفاده شود. در رابطه با ابعاد آن باید بگوییم که دارای ابعادی به اندازه ۷.۳ در ۷۵.۴ در ۱۵۸.۷ میلیمتر است و وزنی حدود ۱۶۶ گرم می باشد. در قاب پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه قرار گرفته است که در وسط آنها از چراغ ال ای دی استفاده شده است.

شرکت شیائومی

سنسور اثر انگشت این مدل از گوشی درست در وسط قاب پشتی آن نصب شده است که عملکرد قابل قبولی نیز دارد. توجه داشته باشید که این مدل از گوشی های شیائومی از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. با در دست گرفتن گوشی شیائومی mi a2 احساس خوبی به شما دست خواهد داد که باید در حالت کلی به طراحی ظاهر این گوشی نمره قابل قبولی داد.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی mi a2

  •  آرون گروپس

صفحه نمایش این مدل از گوشی از نوع LTPS IPS LCD می باشد. که دارای اندازه ۵.۹۹ اینچ است پس با توجه به بزرگی آن می توان نتیجه گرفت که این گوشی از صفحه نمایشی با اندازه مناسب برخوردار است. در رابطه با کیفیت نمایش محتوا در نمایشگر گوشی شیائومی mi a2 باید بگوییم که با توجه به رزولوشن و تراکم پیکسل خوب این صفحه نمایش توانسته است به خوبی عمل کند. از نظر تفکیک پذیری رنگها و کنتراست تصاویر نیز به خوبی کار می کند. اما در بخش مشاهده صفحه نمایش آن در زیر نور خورشید باید متذکر شویم که نسبت نور صفحه نمایش باید در حالت ۱۰۰ درصد قرار بگیرد تا بتوان محتویات آن را دید. اما در حالت کلی می توان نمره قابل قبولی به این گوشی از لحاظ صفحه نمایش داد.

دوربین گوشی شیائومی mi a2

گوشی شیائومی mi a2

دوربین دوگانه این مدل از گوشی از دو لنز به کیفیت های ۲۰ و ۱۲ مگا پیکسل ساخته شده است. که مابین این دو یک چراغ فلکش ای ای دی قرار گرفته است. در بررسی دوربین گوشی شیائومی mi a2 این نتیجه حاصل شد که از لحاظ کیفی عملکرد مناسبی را ایفا می کند. هر چند در محیط های کم نور افت کیفیت در عکس برداری را شاهد می باشیم ولی این افت به اندازه ای نیست که موجب آزار شما شود. ضمنا شما می توانید برای رفع مشکل کم نوری از فلش ای ای دی موجود در آن استفاده کنید.

گوشی های شرکت شیائومی

همچنین این گوشی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگا پیکسل نیز بهره می برد که در این قسمت نیز یک چراغ LED قرار داده شده است تا بتوان در محیط های کم نور نیز عکس های سلفی خوبی را انداخت. بنابراین اگر شما از جمله افرادی هستید که به کیفیت دوربین گوشی خود اهمیت می دهید می توانید روی گوشی شیائومی mi a2 حساب ویژه ای باز کنید.

باتری

بهترین مدل های گوشی شیائومی

این مدل از گوشی که از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی و جدا نشدنی بهره می برد که می تواند به اندازه خود کارایی مثبت را داشته باشد. البته ذکر این نکته را باید متذکر شویم که با توجه به اندازه صفحه نمایش امکان دارد این باتری چندان جواب گوی آن نباشد. در بررسی های به عمل آمده این گونه مشخص شد که با یک بار شارژ گوشی می توان برای کار های عادی به مدت یک روز از آن استفاده نمود. همچنین این باتری از تکنولوژی شارژ سریع نیز بهره می برد که برای شارژ شدن آن زمانی به اندازه ۱۱۵ دقیقه کافی می باشد. تا بتوان آن را به طور کامل شارژ نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *