دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت عایق صدا در خانه

  • محسن محمدی
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

امروزه با توجه به آپارتمان نشینی و عبور صدا از منازل به دیگر خانه ها همواره صاحبان به فکر ساخت عایق صدا برای خانه های خود بوده اند. اما چگونه می توان با راه کارهای ساده ساخت عایق صدا را انجام داد.

امروزه با توجه به این که سر و صدا های زیادی به منازل ورود می کند امکان داشتن آرامش نیز در منزل از بسیاری افراد سلب می شود. برای این که بتوانید از شر این صدا های اضافه رهایی پیدا کنید باید تدابیری اتخاذ کنید تا بتوانید منافذی که صدا از آنها به محل زندگی شما ورود می کنند را بسته و از شر صدا های اضافی رهایی یابید. ما قصد داریم در این مقاله به نحوه ساختن عایق صدا برای منازل با روش های ساده تجربه شده بپردازیم تا افراد علاقه مند بتوانند از این طریق محل زندگی خود را به مکانی امن به دور از هر گونه سر و صدای اضافه تبدیل کنند. پس برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

ساخت عایق صدا و راه های ساده آن

جلوگیری از ورود و خروج صدا

برای ساختن عایق صدا برای منازل خود از راه کار های زیر استفاده کنید باشد که نتیجه بگیرید.

استفاده از قاب های وینیلی و فلزی برای حاشیه ها

ساخت عایق صدا

هر چند استفاده از قاب های حاشیه ای فلزی نسبت به وینیلی گرانتر می باشند اما طول عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین روش نصب قاب های وینیلی با استفاده از چست به راحتی انجام می شود در حالی که برای قاب های فلزی می باید از انواع پیچ و مهره استفاده شود. به هر حال شما می توانید بسته به سلیقه خود از انواع قابها برای حاشیه در های منازل خود استفاده کنید.

استفاده از درب های تو پر یکی دیگر از راه های ساخت عایق صدا

عایق های صدا چه ویژگی های دارند؟

  •  آرون گروپس

اکثر درب های که برای منازل ساخته می شود از جنس چوب بوده و عمدتا به صورت تو خالی تهیه می شوند. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری را برای ساختن درب های منزل خود متحمل شوید می توانید از درب های تو پر استفاده کنید که عایق های خوبی برای صدا می باشند و از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند.

از فرش برای ورودی ساختمان خود استفاده کنید

با توجه به این که فرشها نسبت به سرامیک و چوب خاصیت بازتاب کنندگی را ندارند می توانند از ورود و خروج انواع صداها به منزل جلوگیری کنند. پس یکی از راه کار های ساده برای عایق کردن منزل برای صدا استفاده از فرش در بخش ورودی منزل می باشد هم چنین شما از لینک مقابل می توانید با تعدادی از مدل فرش اتاق خواب آشنا شوید.

شکافها را با چسب چوب پر کنید برای ساخت عایق صدا

ساخت عایق صدا

شما برای پر کردن انواع شکاف های کنار درب منازل می توانید از چسب چوب استفاده کنید تا از انواع صدا های مختلف در امان بمانید. برای این کار می باید از چسب تفنگی استفاده کنید تا بتوانید منافذ ریز را نیز پوشش کافی بدهید.

از وینیل استفاده کنید

این محصول یکی از بهترین عایق های صدا برای منازل به حساب می آید هر چند قیمت آن تا حدودی گران می باشد. ولی این محصول در قطر های مختلف به بازار عرضه می شود که به هر میزان قطر آن بیشتر باشد عایق صدای بهتری به شمار می آید. افرادی که تمایل دارند از شر سر و صدا های اضافه در منزل خود رهایی یابند می توانند از انواع این محصول که در رنگ های مختلف عرضه می شود استفاده کنند.

استفاده از رنگ های جاذب صدا یکی دیگر از راه های ساختن عایق صدا

این مدل از رنگها که در طرح های مختلف به فروش می رسند با توجه به نوع ضخامتی که ایجاد می کنند می توانند در جذب صدا موثر باشند. شما می توانید آنها را در رنگ های مختلف متناسب با منازل خود تهیه کرده و از آنها استفاده نمایید.

از پرده های آکوستیک برای ورودی درب منزل استفاده شود

ساخت عایق صدا

یکی دیگر از راه های ساختن عایق صدا استفاده از انواع پرده های آکوستیک می باشد. با توجه به این که این محصول می تواند در رنگها و طرح های مختلف ارائه شود علاوه بر زیبایی که به منزل شما می دهد می تواند از ورود و خروج صدا های اضافه نیز جلوگیری کند.

سرامیک های جاذب صدا

یکی از جایگزین های کف پوش های معمولی می تواند سرامیک های جاذب صدا باشند که برای مکان های که در آنها سر و صدا زیاد تولید می شود می تواند راه کار مناسبی برای کاهش آن باشد. شما می توانید به راحتی این محصولات را از محل فروش آنها که انواع سرامیک فروشی ها می باشند تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید و از مزایای سرامیک های مختلف که زیاد نیز می باشد بهره ببرید.

از شیشه های دوجداره استفاده کنید

راهنای تولید عایق صدا

یکی از ساده ترین روش های مختلف برای ساختن عایق صدا در منازل و محل کار استفاده از پنجره ها و شیشه های دوجداره می باشد. این شیشه ها علاوه بر عایق صدا می توانند از ورود و خروج دمای گرم و سرد نیز به منزل شما کمک کنند.

آنچه در این مقاله گفته شد برخی از راه کار های تجربی می باشد که افراد مختلف برای ساخت عایق صدا در منازل و محیط کار خود استفاده کرده اند همچنین شما می توانید علاوه بر به کار گیری این روشها از راهنمایی های متخصصین در این باره نیز کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *