دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت قلب را با این روش ها تجربه کنید

  • محسن محمدی
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از عضو های حیاتی در بدن هر شخص قلب وی می باشد. این که چگونه این عضو نگهداری شود بر عهده هر شخص می باشد که با دانستن راه کارهای آن می تواند آن را انجام دهد. ما در این مقاله به بررسی راه کاری هایی برای تقویت قلب خواهیم پرداخت.

شاید این گونه به نظر آید که برای از کار افتادن قلب حتما باید دچار بیماری خاصی شوید. اما باید بدانید در صورتی که رسیدگی کامل به این عضو حیاتی بدن نشود نیز ممکن از در کارکرد آن اختلال ایجاد شود. که همین امر به تدریج می تواند باعث از کار افتادن این ماهیچه کوچک ولی کاربرید شود. تقویت قلب با استفاده از راه های خانگی و مرسوم در جامعه در این مقاله برای شما آورده شده است. شما نیز اگر می خواهید از این راه کارها با خبر شوید می توانید با دیگر خوانندگان این مطلب همراه شوید و با به کار بردن صحیح آنها در جهت تقویت قلب خود برآیید.

تقویت قلب و راه کارهای آن

تقویت قلب

شما می توانید با انجام هر یک از راه کار های زیر گامی موثر و مفید در جهت بهبود کارکرد قلب خود بردارید.

مصرف مغز گردو

شما با مصرف بیشتر انواع خشکبار نظیر مغز گردو می توانید اسید های چرب مفید این محصولات لذیذ را در بدن خود داشته باشید که وجود آنها برای بهبود قلب امری ضروری می باشد. همچنین می توانید از امگا ۳ موجود در مغز گردو نیز بهره کافی را ببرید.

دروی جستن از هوای آلوده

اگر در هوایی که از آن استشمام می کنید ذرات معلق بیش از آنچه در استاندارد هوای پاک آمده است باشد این هوا می تواند برای قلب شما ضرر های جدی وارد نماید. حتی ممکن است باعث بروز سکته های قلبی نیز شود. پس تا می توانید در شرایطی که هوا ناسالم می باشد از بیرون آمدن از منزل دوری نمایید.

نرمش های هوازی انجام دهید

سلامت قلب

  •  آرون گروپس

با توجه به تحقیقات انجام شده نتایج حاصل از ورزش کردن بر روی سلامت قلب انسان بسیار شگفت آور بوده است. به گونه ای که اگر روزانه به ورزش کردن بپردازید می توانید قلب خود را از انواع بیماریها در امان نگه دارید.

نفس عمیق بکشید تا به سلامت قلب خود کمک کنید

شما به جای این که از نفس کشیدن سطحی بهره ببرید می توانید گاهی اوقات نفس های عمیق بکشید تا برای تقویت قلب خود نیز از آن استفاده کرده باشید. به گونه ای که این کار علاوه بر فایده های گفته شده می توانید در کاهش فشار خون شما نیز موثر باشد.

عامل سرماخوردگی

تقویت قلب

از آنجا که سرماخوردگی می تواند باعث بروز اختلال در کارکرد قلب شما شود تا می توانید خود را از سرماخوردگی دور نگه دارید. چرا که سرماخوردگی می تواند در تضعیف کردن قلب شما نقش موثر داشته باشد.

داشتن خواب کافی برای سلامت قلب

بدون شک یکی از عواملی که باعث بروز بیشتر بیماریها در بدن انسان می شود کم خوابی می باشد. شما با کم خوابی قلب خود را تضعیف کرده و زمینه را برای بروز سکته قلبی فراهم می کنید. پس داشتن خواب کافی یکی از عوامل موثر در بهبود قلب انسان می باشد.

مصرف پتاسیم

راه کارهای بهبود قلب

با توجه به این موضوع که هر شخص می باید در طول روز چیزی حدود ۱۰۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف داشته باشد نشان از اهمیت این ماده معدنی برای سلامت قلب دارد. شما با خوردن موز و همچنین مواد غذایی و میوه های زرد رنگ می توانید این ماده معدنی را در بدن خود تامین کنید.

مکان های آرام را برای زندگی کردن انتخاب کنید

با توجه به تحقیقاتی که دانشمندان دانمارکی انجام داده اند نتایج نشان داده است که با وجود هر ۱۰ دسی بل آلودگی صوتی به میزان ۱۲ درصد امکان بروز بیماری های قلبی برای شما بیشتر می شود. به خصوص که این قضیه خود را در هنگام خواب نیز بیشتر نشان می دهد. پس تا می توانید از مکان های پر سر و صدا برای محل خواب خود استفاده نکنید تا سلامت قلب خود را تضمین نمایید.

نوشابه انرژی زا نخورید

تقویت قلب

با توجه به تحقیقات انجام شده نتایج حاصل بر این گونه بوده است که مصرف نوشابه انرژی زا و کافئین دار باعث بروز بیماری در قلب شما می شود. شما می توانید با مصرف محصولات غذایی مناسب و داشتن خواب کافی انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

دوری از کم تحرکی

کم تحرکی در کاهش سلامت قلب و عروق تاثیر زیادی دارد، بنابراین از طریق ورزش و فعالیت می توان آن را تقویت کرد، بنابراین از آنجا که بین بهبود سلامت قلب و ورزش رابطه مستقیمی وجود دارد، حال می توان با کاهش کم تحرکی به بهبود قلب تا حد زیادی کمک کرد.

راه رفتن روی تردمیل به هنگام تماشای تی وی و ایستاده کار کردن به جای اینکه ساعت ها نشسته کار کنید، نمونه هایی از تغییر سبک زندگی می باشد که در بهبود قلب و سلامت آن کمک زیادی می کند.

بهبود سلامت قلب

مصرف هفته دو بار ماهی قزل الا

قزل آلا سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳ می باشد که مصرف آنها موجب جریان خون بهتر شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، حال داشتن رژیم غذایی سالم و نیز سبک زندگی مبتنی بر غذاهای دریایی تاثیر زیادی در غلبه بر بیماری های قلبی دارد.

در صورتی که از ماهی های روغنی سرشار از اسید های چرب امگا۳ مثل ماهی قزل آلا ، حداقل دو بار در هفته مصرف کنید، می توانید به کاهش بیماری عروق کرونر کمک زیادی نمایید.

پایین نگه داشتن کلسترول خون

با افزایش سن، کلسترول بیشتری در بدن تولید می شود که تجمع آن در عروق با خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته همراه است، از این رو به توصیه پزشکان باید هر ۵ سال یکبار میزان کلسترول خون بررسی و چک شود و این موضوع برای افراد مسن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

افزایش سلامت قلب

پایین نگه داشتن فشار خون

بعد از کشیدن سیگار، دومین عامل شایع مرگ و میر؛ بالا بودن فشار خون ناشی از بیماری های قلبی سکته می باشد که قابل پیشگیری است.

بنابراین برای کنترل و درمان فشار خون حتما به پزشک مراجعه کنید و توصیه های وی را در رابطه با تغییر شیوه  سبک زندگی خود و یا مصرف دارو جدی بگیرید تا فشار خون تان را در یک محدوده سالم نگه دارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *