دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چطور می توانیم در خودمان انگیزه برای لاغری ایجاد کنیم؟

  • محسن محمدی
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از معضلاتی که افراد چاق برای لاغر شدن خود با آن روبرو هستند نداشتن انگیزه برای لاغری می باشد. چطور می توانیم در خودمان انگیزه برای لاغری ایجاد کنیم؟ این سوالی است که در رابطه با آن در این مقاله بحث خواهد شد.

یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن و لاغر شدن این است که در خود انگیزه برای کم کردن وزن ایجاد کنید. داشتن انگیزه برای لاغر شدن می تواند فاکتور های مهمی را شامل شود که می توان به برخی از آنها این گونه نام برد که: داشتن انتظارات به حق، هدف از کاهش وزن را مشخص کردن، داشتن برنامه رژیمی مطابق با نحوه زندگی خود، انجام ورزش مورد علاقه، دادن پاداش، بخشیدن اشتباهات گذشته و … می توانند در ایجاد انگیزه برای لاغر شدن به شما کمک بکنند. ما در این مقاله سعی داریم به مهمترین عواملی که در شما انگیزه ایجاد می کنند تا لاغر شوید بپردازیم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

انگیزه برای لاغری به چه عوامل می تواند وابسته باشد؟

انگیزه برای لاغری

بیشتر افرادی که در زمینه لاغر شدن خود با شکست مواجه می شوند به این دلیل است که یا انگیزه شروع را ندارند یا در ادامه دادن مسیر دچار کم انگیزگی می شوند. شما با راه های ارائه شده در زیر می توانید به راحتی مسیر خود را برای لاغر شدن شروع و ادامه دهید.

نوشتن دلایل برای کاهش وزن

این که به چه دلایلی قصد کاهش وزن را دارید می باید در محلی نوشته شوند. صرف نوشتن آنها نیز کافی نمی باشد بلکه می باید به طور مدام مرور شوند و همیشه همراه شما باشند. تا بتوانند در مواقع ضروری در شما ایجاد انگیزه برای لاغری را داشته باشند. توجه کنید که در نوشتن دلایل خود از جملاتی زیبا که انگیزه شما را بیشتر می کنند همچون اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهم کرد، در زیبایی من اثر گذار است و … استفاده کنید.

واقع بین بودن

انگیزه برای لاغری

یکی از راه کارهایی که شما را در ادامه مسیر برای لاغر شدن کمک می کند این است که به طور واقع بینانه به موضوع بنگرید. و از خود انتظارات زیاد و غیر قابل انجام نداشته باشید.

  •  آرون گروپس

تمرکز بر روی اهداف از دلایل انگیزه برای لاغری

متناسب با فعالیت بدنی و توانایی جسمی خود هدف هایتان را قرار دهید. تا دچار یاس و ناامیدی در زمینه کم کردن وزن نشوید. با داشتن اهداف مناسب می تواند در هر شرایط سنی سلامت و زیبایی خود را تضمین نمایید.

رژیم غذایی مناسب

انگیزه برای لاغری

توجه داشته باشید که یک برنامه قوی برای لاغر شدن نیازمند یک رژیم غذایی مناسب است. در صورتی که در این زمینه تخصص لازم را ندارید حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده تا بتوانید با داشتن برنامه غذایی مناسب انگیزه بیشتری برای لاغر شدن را داشته باشید. باید توجه داشته باشید که رژیم های غذایی اشتباه می توانند به سلامت شما ضربه وارد کنند.

استفاده از مجلات و نشریه های کاهش وزن

شما باید این موضوع را بدانید که در بسیاری از مجلات و نشریه هایی که مربوط به این زمینه می شوند اطلاعات انگیزشی مفیدی قرار داده شده است. شما با داشتن آنها می تواند به ایجاد انگیزه برای لاغر شدن خود کمک فراوانی بکنید. همچنینی شما می توانید از انواع اپلیکیشن های مختلف که در بازار برای لاغر شدن وجود دارد استفاده لازم را ببرید.

از موفقیت های خود خوشحال شوید

آیا می خواهید لاغر شوید؟

برای رسیدن به لاغری کامل مد نظر خود می باید در طول مسیر برای خود هدف گذاری نمایید. در صورتی که به هر یک از این اهداف دست پیدا کردید می توانید برای خود جایزه ای پیش بینی کنید. و از رسیدن به آن هدف خوشحال شوید یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در تقویت انگیزه برای لاغری به شما کمک کند.

داشتن مشاور در زمینه کاهش وزن

برای این که بتوانید در هدف خود برای لاغری پایبند تر عمل کنید می باید یکی از دوستان یا هر شخص مورد اعتماد خود را به عنوان مشاور برای خود برگزینید و از اهداف خود در این باره او را مطلع کنید و بطور مدام با وی مشورت کنید.

متعهد بودن در رسیدن به اهداف

چگونه لاغر بشویم

این که چگونه خود را متعهد به انجام کارهای خود می کنید یک امر شخصی می باشد. ولی شما می توانید با قول دادن به اطرافیان خود برای کم کردن وزن در زمان مشخص به اندازه مشخص خود را وادار به انجام این کار بکنید.

مثبت نگر بودن از دلایل انگیزه برای لاغری

برای این که بتوانید در مسیر لاغر کردن خود ثابت قدم باشید می باید به نکات مثبت مسیر خود توجه کنید. و از منفی نگری هایی که شما را در این مسیر دلسرد می کنند دوری کنید.

مبارزه با مشکلات روبرو در مسیر

شما در مسیر لاغری به احتمال زیاد دچار مشکلاتی اعم از ناامید کردن دیگران مواجه خواهید شد. برای این که این مشکلات بر روی شما اثر سوء نگذارد می باید برنامه ریزی برای مقابله با انواع مشکلات داشته باشید.

پوشش خطا

راه های مختلف برای لاغر شدن

اگر در حین مسیر لاغری دچار خطا شدید و از برنامه خود خارج شدید این امکان را به خود بدهید که خود را ببخشید و از همان مرحله به ادامه مسیر بپردازید.

دوست داشتن خود

تحقیقات مختلف نشان داده است که افرادی که از بدن خود متنفر اند نمی توانند در مسیر لاغری خود گام های موثر و طولانی مدتی بردارند پس می باید با بدن خود دوست بوده و آن را دوست داشته باشید.

انجام ورزش مورد علاقه

انجام ورزشی که مورد علاقه شما است نه تنها در کاهش وزن به شما کمک می کند. بلکه باعث افزایش سلامتی بدن شما نیز می شود. با ورزش های چربی سوز بیشتر آشنا شوید.

خود را با خود مقایسه کنید

انگیزه برای لاغری

شما می توانید در طی مسیر بارها خود را با خودتان مقایسه کنید. به این صورت که در ابتدای مسیر از خود عکس گرفته و بعد از گذشت مدت زمانی نیز این کار را دوباره انجام دهید و عکس های خود را با خود مقایسه کنید و پیشرفت خود را به تماشا بنشینید.

گرفتن مشاوره از متخصصین

شما می توانید در این مسیر از انواع متخصصینی که در این زمینه دارای مدرک های تحصیلی متفاوتی می باشند کمک بگیرید و از راهنمایی های آنها برای ایجاد انگیزه بیشتر خود استفاده کنید.

در پایان شما می توانید نحوه لاغری با تردمیل را نیز از لینک گذاشته شده مشاهده فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *