دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه آشتی کردن با همسر با چند اقدام ساده

  • محسن محمدی
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

قهر و اختلاف چیزی است که بین اکثر زوجین اتفاق می افتد اما نکته مهم نحوه آشتی با همسر است که باید شیوه های خاص هر شخص را برای وی پیاده کنیم تا بتوانیم به راحتی به دعواها و اختلافها پایان دهیم.

همه افراد در زندگی اجتماعی خود گاهی دچار اتفاقاتی می شوند به میل آنها نیست. و گاهی فکر می کنند که به آنها ظلم شده است. در چنین شرایطی هر شخصی متناسب با ویژگی های شخصیتی خود و آنگونه که تربیت شده است از خود واکنش هایی را نشان می دهد. عده ای حرف خود را می زنند و از حق خود دفاع می کنند. عده ای دیگر سکوت کرده تا فرصت مناسبی را پیدا کنند. و عده ای دیگر نیز قهر می کنند اما در رابطه با زندگی زناشویی و آنگاه که زن و مرد با یکدیگر قهر می کنند چگونه می توانند دوباره با یکدیگر صلح و سازش کنند. ما در این مقاله سعی داریم با نحوه آشتی کردن با همسر پس از قهر کردن بپردازیم اگر شما نیز از افراد علاقه مند به موضوعات زناشویی می باشید می توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشتی کردن با همسر و ساده ترین راه های ممکن

راه های آشتی با همسر چیست؟

یکی از مهمترین مهارت های فردی در زنگی اجتماعی نحوه آشتی کردن و بازگشت به رابطه قبلی بعد از هر اختلاف و دعوا می باشد. باید توجه داشته باشید در صورت نداشتن مهارت بازگشت به رابطه های از دست رفته در زندگی دچار مشکلات فراوانی خواهید شد به عنوان نمونه از دست دادن افرادی که دوستشان دارید.

در روابط انسانی ممکن است به دلایل مختلف بین افراد کدورت و دلخوری پیش آید و این اتفاقها برای اکثر افراد رخ داده است که منجر به قهر برای مدتی می شود. اما نکته مهمتر نحوه آشتی کردن بعد از قهر می باشد. باید توجه داشته که در رابطه زن و شوهری با توجه به نزدیکی زیاد این دو نقش به یکدیگر امکان ایجاد اختلاف نظر در کارهای مختلف بیش از دیگران وجود دارد. توجه کنید که بعضی از زندگیها به خاطر پیش قدم نشدن دیگری برای آشتی کردن از هم پاشیده است پس برای آشتی با همسر یک راه کار مناسب را برگزینید.

توصیه های مهم در هنگام دعوا با همسر

-اگر در برخورد با قهر کردن همسرتان شما نیز منتظر بمانید تا طرف مقابل پیش قدم شود ممکن است کار از کار بگذرد. اگر زمان دعوا طولانی می شود باید ببینید که در ازای چیزی که به دست می آورید چه چیزی را از دست می دهید.

آشتی با همسر

-توجه کنید که شما پس از گذشت زمانی اندک با همسرتان آشتی می کنید ولی تصویری که از او در ذهن دیگران می سازید هرگز از بین نمی رود. در زمانی که با همسرتان قهر هستید تا زمانی که با او آشتی نکرده اید درباره همسرتان با کسی حرف نزنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشتی با همسر

-یکی از راه های ممکن برای آشتی با همسرتان این است که از همین دلخوری پیش آمده شروع کنید و به گذشته باز نگردید. بعد از آشتی کردن طرف مقابل خود را وادار به اعتراف اشتباهش نکنید تا بخواهید از شما عذر خواهی کند. چرا که با شکستن غرور طرف مقابل کار از این که هست بدتر خواهد شد.

-توجه کنید که زندگی همچون دیدن فیلم های عاشقانه در دوران جوانی نیست که منتظر باشید تا طرف مقابل با دادن نامه عاشقانه فدایت شوم اقدام به آشتی کند، بلکه شما باید واقع بین بوده و در عصر حال زندگی کنید.

چگونه با همسر خود آشتی کنیم

-عدم دخالت فرزندان در قهر کردن با همسر خود این گونه باشد که هیچ وقت دلیل دعوا کردنهای زن و شوهرانه را به پای فرزندان ننویسید. و این که هیچ گاه از این عبارت که ما به خاطر فرزندان در این زندگی باقی مانده ایم استفاده نکنید.

آشتی با همسر

-توجه کنید که به این شیوه رفتاری مثلث سازی گویند. چرا که بدون خواست دیگری او را وارد دعوا های خود کرده اید. توجه کنید این گونه رفتارها با کودکان باعث می شود که آنها پس از مدتی از این که بین کشمکش های والدین قرار گرفته اند خسته شوند که همین عوامل می تواند در کمبود اعتماد به نفس آنها موثر باشد.

در پایان همچنین شما می توانید نحوه صحیح رفتار با همسر بی تفاوت را در این لینک مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *