دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تقویت آنتن تلویزیون و دستگاه دیجیتال با راهکارهای ساده

  • محسن محمدی
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز از آنتن های قدیمی برای تلویزیون خود استفاده می کنید و قصد تقویت آنتن تلویزیون خود را دارید می توانید با خواندن این مقاله با راه کارهای مناسبی که در آن ارائه شده است این کار را انجام دهید.

از تلویزیون به عنوان یکی از جمله دستگاه های دیجیتال که در تمامی خانه های مردم یافت می شود می توان نام برد. افراد مختلف همواره برای دریافت سیگنال های بهتر به دنبال تقویت آنتن تلویزیون خود می باشند. آیا اساسا برای تقویت آنتن تلویزیون راه کاری وجود دارد؟ ما در این مقاله سعی داریم با پرداختن به راه کارهایی که بتواند به شما کمک کند تا آنتن تلویزیون خود را تقویت کنید گامی مثبت در این جهت برداریم. شما نیز اگر قصد دارید به این راه کارها اشراف داشته باشید می توانید در این مقاله به جستجوی آنها بپردازید.

تقویت آنتن تلویزیون را چگونه می توان انجام داد

بالا بردن سیگنال های تلویزیون

شما در زیر می توانید به پنج راه کار ساده برای تقویت آنتن تلویزیون خود دست پیدا کنید.

۱.تقویت آنتن تلویزیون با انتخاب آنتنی کارامد

شما برای این که بتوانید بهترین سیگنالها را برای تلویزیون خود داشته باشید می توانید در اولین اقدام به انتخاب آنتی مناسب عمل کنید. شما به هر میزان دیگر راه های تقویت آنتن تلویزیون خود را به بهترین نحو ممکن نیز به کار ببرید در صورتی که گیرنده مناسب نداشته باشید نمی توانید از سیگنال خوب بهره ببرید.

۲.ارتفاع آنتن خود را تنظیم کنید

افزایش کیفیت گرینده های تلویزیون

یک از اصلی ترین عواملی که می تواند به تقویت سیگنال تلویزیون شما کمک کند تنظیم کردن ارتفاع آنتن می باشد. توجه داشته باشید که عملکرد آنتنهایی که در ارتفاع نصب می شوند به مراتب بهتر از آنتنهایی خواهد بود که در سطح زمین یا سقف منزل شما به کار گرفته می شوند. باید به این نکته توجه کنید که به هر میزان که ارتفاع آنتن شما بالا تر رود ممکن است طول کابل مورد نیاز نیز بیشتر شود که این امر ممکن است در افتادن انواع نویز ( روش های کاهش نویز تلویزیون) و کاهش سیگنال گرفته شده موثر باشد. پس بهترین راه حل این است که با توجه به در نظر گرفتن فاکتور هایی مانند ارتفاع مناسب و طول کابل مناسب بهترین مکان را برای نصب آنتن انتخاب کنید. همچنین شما می توانید از انواع عایقها برای کابل خود به منظور جلوگیری از نویز استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳.ایستگاه مناسب را جستجو و بیابید

تقویت آنتن تلویزیون

در برخی از آنتنها شما می باید جهت آنتن خود را به سمت ایستگاه مورد نظر بچرخانید تا بتوانید از سیگنال خوبی بهره مند شوید. شما باید مکان ایستگاه های مخابراتی و فرستنده های سیگنال تلویزیونی را پیدا کرده و جهت آنتن خود را به آن سو میل دهید.

۴.حذف سیگنالها و اختلالات اضافی

تقویت آنتن تلویزیون

عوامل بسیاری در ایجاد اختلالات برای سیگنال های دریافتی تلویزیون شما وجود دارند. هر وسیله ای مانند انواع برج های ساختمانی، دیوارها و … که در بین آنتن شما و مرکز پخش سیگنال قرار گیرد می تواند باعث ضعیف شدن دریافت سیگنال های مناسب شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین مکان ممکن را پیدا کنید. توجه داشته باشید که کابل های برقی نیز می توانند در ایجاد اختلالات تلویزیونی موثر باشند به همین دلیل است که گفته می شود آنتن خود را در ارتفاع بالا نصب کنید.

۵.استفاده از دستگاه های تقویت کننده در دریافت سیگنال تلویزیون

تقویت آنتن تلویزیون

اگر با انجام راه های مختلف همچنان شما نمی توانید تصاویر یا صدای باکیفیت را در گیرنده های خود دریافت کنید. با وجود انواع تقویت کننده های مختلف نباید نگران این موضوع باشید. چرا که با استفاده از آنها می توانید به دریافت سیگنال های مورد نظر خود امیدوار باشید. این تقویت کننده های مختلف به این صورت عمل می کنند که سیگنال های موجود در یک محدوده مشخص را تقویت کرده و باعث افزایش کیفت در تصاویر و صداهای دریافتی شما می شود. با نصب این تقویت کننده که بین آنتن و تلویزیون شما انجام می شود می توانید سیگنال های با کمترین قدرت را نیز دریافت کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که راه کارهای گفته شده به صورت تجربی مورد استفاده قرار گرفته اند. اما همواره داشتن تجهیزات و وسایل با کیفت بالا و همچنین نصب آنها توسط متخصصین آن کار می تواند در بهبود کارایی آنها بسیار موثر باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *