دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نرخ پرش چیست و چطور می توانیم نرخ پرش را در سایتمان کاهش دهیم؟

  • محسن محمدی
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دستی در طراحی سایت و آنالیز سئو سایت دارید حتما به دنبال کاهش نرخ پرش (Bounce rate) سایت خود بوده اید. از آنها که این عمل دارای راه کارهایی می باشد. ما در این مقاله سعی داریم این راه کارها را برای شما توضیح دهیم.

امروزه با گسترش فضای مجازی و تولید سایت های بسیاری که در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت می باشند. طراحان این فضاها همواره به فکر ایجاد شرایطی مناسب برای سایت خود از لحاظ مختلف به ویژه «Bounce rate» سایت خود که در بحث رتبه بندی و سئو سایت مورد توجه است هستند. اما این که Bounce rate در طراحی سایت چیست؟ و چه راه کارهایی برای بهبود آن وجود دارد را ما در ادامه به بحث خواهیم نشست تا علاقه مندان به این موضوع بتوانند با آگاهی کامل نسبت به Bounce rate به فعالیت خود در زمینه اداره سایت و طراحی آن بپردازند.

نرخ پرش چیست و چگونه می توانیم آن را بهبود بخشیم؟

نرخ پرش

برای دست یابی به این سوال که Bounce rate سایت چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

 Bounce rate چیست؟

رتبه بندی سایت

اگر شما هم اهل سایت گردی در فضای مجازی باشید حتما این اتفاق برای شما هم پیش آمده است که با جستجوی مطلبی خاص در فضای مجازی لیستی از سایت های مختلف را شرکت گوگل برای شما به نمایش در می آورد. و شما با کلیک کردن روی آنها به سایت هدف هدایت می شوید. در گاهی از موارد شما با رفتن به این سایت ها هیچ گونه علاقه ای برای ادامه فعالیت در آن را نداشته و هیچ لینک مفیدی را در آن پیدا نمی کنید.

نرخ پرش

و به نوبه ای از آن سایت هیچ استفاده ای نمی کنید. شرکت گوگل این موضوع را شناسایی کرده و آن را عاملی برای رخ دادن اشتباه در لیست کردن آن سایت ها برای شما در نظر می گیرد. و فاکتوری که برای این موضوع در نظر گرفته همان نرخ پرش را بالا می برد. تا در زمان های بعدی این سایت را کمتر در جستجوی های خود به نمایش درآورد.

  •  آرون گروپس

چگونگی بهبود Bounce rate در سایت

گاهی اوقات شما برای جذب کاربران مختلف برای سایت خود از انواع تبلیغات ( آشنایی با انواع  تبلیغات محیطی ) در سایت های دیگر کمک می گیرید. این مهم است که شما این تبلیغات را در چه صفحه هایی استفاده می کنید. تا کاربرانی که به این صفحات مراجعه می کنند در صورت نیاز واقعی بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد سایت شما شوند. و بعد از وارد شدن به سرعت از سایت شما خارج نشوند و همچنین در این سایت به انجام فعالیت های مختلف بپردازند.

نرخ پرش سایت چیست؟

راه کاری دیگر برای کاهش نرخ پرش، این است که شما محتویات سایت خود را به نحوی فراهم آورید که از لحاظ کیفی و کمی شرایط مناسبی را برای انواع کاربران فضای مجاری به ارمغان آورد. و بازدید کنندگان از سایت شما مجاب به این موضوع شوند که در سایت شما مدت طولانی را زمان صرف کنند و از اطلاعات این سایت استفاده کافی را ببرند.

هم چنین شما می توانید با قرار دادن انواع لینک های مفید به سایت های پرطرفداری که دارای مطالبی هستند به که به سایت شما مربوط می باشد نرخ پرش سایتتان را کم کرده و در رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل از جایگاه مناسبی برخوردار شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *