دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی huawei p30 lite و مشخصات کیفی و فنی آن

  • محسن محمدی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از میان رده های جذاب گوشی های شرکت هواوی گوشی huawei p30 lite می باشد. که در مدت زمانی اندک طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. ما در این مقاله به بررسی مهمترین مشخصات و ویژگی های این مدل از گوشی های هواوی خواهیم پرداخت.

امروزه با توجه به تعداد شرکت هایی که در زمینه تولید انواع گوشی های موبایل فعالیت می کنند. همه روزه شاهد رونمایی از مدل های جدید گوشی در شرکت های تولیدی مختلف گوشی هستیم. یکی از شرکت هایی که از این قاعده جدا نمی باشد شرکت هواوی است. جدیدا با رونمایی از میان رده ای به اسم گوشی huawei p30 lite طرفداران شرکت خود را شگفت زده کرده است. اما این مدل از گوشی هواوی چه مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی در خود دارد که باعث شده است در مدت زمان کوتاه طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید. ما در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت و از شما علاقه مندان به گوشی huawei p30 lite دعوت می کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید.

گوشی huawei p30 lite و مهمترین مشخصات آنگوشی huawei p30 lite

شرکت هواوی برای عقب نماندن از عرصه رقابت ها به فکر تولید میان رده ای جذاب و کارا بوده است که با تولید گوشی huawei p30 lite توانسته است به این نیاز خود و بازار پاسخی مثبت بدهد. اما مهمترین مشخصات و ویژگی های این گوشی هواوی پی ۳۰ لایت چیست؟

طراحی، ساخت و کیفت آن

انواع مدل های گوشی هواوی

شرکت هواوی همواره با تولید میان رده هایی که بهترین مورد ها از نظر کیفیت در قبال مبلغی که پرداخت می شود جزو بهترین ها می باشد. دیگر محصولات شرکت های مختلف که در این بازه قیمتی هستند دارای کیفیت غیر قابل مقایسه با این میان رده جذاب می باشند. که معمولا آنها بیشتر از جنس پلاستیک استفاده کرده اند در حالی که در گوشی huawei p30 lite بیشتر از شیشه برای ساخت استفاده شده است و بدنه پلاستیکی.

استفاده شرکت هواوی از جنس پلاستیک به جای فلز برای طراحی فریم گوشی توانسته است علاوه بر حفظ کیفیت گوشی از مبلغ فروش آن نیز بکاهد. و با ترکیب شدن آن با بدنه شیشه ای توانسته است گوشی خوش فرمی را به محصول نهایی تبدیل کند. با توجه به بکار رفتن مواد اولیه با وزن کم وزن نهایی محصول در مقایسه با دیگر تولیدات هم اندازه پایین بوده و این نگرانی را برای سر خوردن از دست و شکسته شدن بدنه شیشه ای آن کم می کند و کار بران با استفاده طولانی مدت از این گوشی خسته نخواهند شد.

ابعاد گوشی پی ۳۰ لایت

گوشی huawei p30 lite

پی ۳۰ لایت دارای ابعاد ۱۵۲.۹ x 72.7 x 7.4 می باشد که در مقایسه با نسل قبلی تفاوت چندانی نداشته است. اما از لحاظ طول و عرض گوشی مقدار اندکی افزایش داشته است. توجه داشته باشید که هواوی با کاهش حاشیه های طرفین توانسته است به پنل به کار رفته در گوشی huawei p30 lite مقداری اضافه کند.

بدنه پشتی

گشی های مختلف شرکت هواوی

بدنه پشتی این گوشی دارای دوربین سه گانه، سنسور اثر انگشت و فلش LED می باشد. نکته منفی که در این زمینه برای این گوشی وجود دارد برآمدگی حاصل از دوربین پشتی است که در هنگام قرار گیری بر روی سطح مسطح خود را به وضوح نشان می دهد. و نکته مثبت آن محل قرار گیری سنسور اثر انگشت است که با در دست گرفتن آن انگشت اشاره بر روی آن قرار می گیرد.

  •  آرون گروپس

لبه های گوشی پی ۳۰ لایت

گوشی های رده پی 30 لایت

با توجه به این که تمامی دکمه های این گوشی در سمت راست قرار گرفته اند سمت چپ این گوشی هیچ گونه دکمه ای را شامل نمی شود. نگرانی و نکته منفی در باره دکمه ها درست قرار نگرفتن آنها در جای خودشان است. در لبه بالایی شکاف برای سیم کارت و همچنین میکروفون ثانویه تعبیه شده است. و در لبه پایینی شاهد قرار گرفتن ورودی USB Type-C و میکروفون و گریل اسپیکر و همچنین جک صدا هستیم.

نمایشگر p30 lite

گوشی huawei p30 lite

نمایشگر به کار رفته شده در این گوشی از مدل LTPS IPS LCD می باشد که برای نمایش رنگها با وضوح بیشتر بسیار ارزنده است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس است. برای تصاویری که در این گوشی مورد تماشا قرار می گیرند از لحاظ رنگ نزدیکترین حالت را به واقعیت داشته و میزان کنتراست و روشنایی هم در حدی است که کاربران خود را راضی نگه می دارد. حتی از لحاظ نرم افزاری نیز در این گوشی برای افرادی که از صفحه نمایش تعبیه شده راضی نیستند حالتی وجود دارد که می توانند نوع صفحه نمایش خود را شخصی سازی کرده و از آن استفاده کنند.

دوربین

یکی از مواردی که شرکت هواوی در گوشی های خود به آن توجه بسیاری دارد بحث دوربین های به کار رفته در آنها می باشد. P30 lite نیز از این قاعده مستثنی نیست و مجهز به سنسور های با کیفیت بالا به نسبت هم رده های خود می باشد. دوربین اصلی این گوشی از ۲۴ مگا پیکسل دقت عکاسی تشکیل شده است و همچنین  از یک دوربین ۱۳ مگا پیکسل آلترا واید و یک دوربین ۲ مگا پیکسل برای اندازه گیری عمق تصاویر تهیه شده است.

در سمت دیگر گوشی شاهد تعبیه یک دوربین ۳۲ مگا پیکسل برای انداختن عکس های سلفی هستیم. دوربین سلفی پی ۳۰ لایت فوکوس خودکار نداشته و همچنین لرزش گیر اپتیکال نیز ندارد

باتری

گوشی huawei p30 lite

انرژی برق گوشی huawei p30 lite توسط یک باتری ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود هرچند این باتری در مقایسه با دیگر هم رده های این مدل از گوشی ها کیفیت کم تری دارد ولی استفاده از شارژری با قدرت ۱۸ وات سبب شده این گوشی از این بابت نیز چیزی از هم رده های خود کمتر نداشته باشد. در این مدل از گوشی های استفاده از microUSB را کنار گذاشته اند و به جای آن از ورودی USB Type-C استفاده شده است که همین امر سبب کوتاه شدن زمان شارژ گوشی می شود.

از بابت نرم افزاری نیز موردی تعبیه شده است تا در زمان اضطراری وضعیت گوشی را بتوانید به نحوی کنترل کنید که از مصرف بی رویه انرژی برق برای انواع نرم افزارها و همچنین سخت افزار جلوگیری شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *