دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه دریافت ویزای کار استرالیا و مراحلی که باید طی کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

ویزای کار استرالیا در حال حاضر برای بسیاری از مهارجان دارای اهمیت است زیرا بسیاری از افراد با داشتن این ویزا می توانند از امکانات مهاجرتی مناسبی استفاده کنند و در استرالیا موقیعت شغلی خود را ارتقا دهند.

یکی از شرایط ابتدایی و لازمه بر ای دریافت ویزای کار در کشور استرالیا داشتن مهارت و تخصص حرفه ای است که در آن فرد با حمایت کارفرمای استرالیایی اقدام به دریافت ویزا خواهد کرد. برای دریافت ویزای کار استرالیا اقدام از طریق کارفرمای استرالیایی الزامی است که به موجب آن می توانید اقدامات اولیه برای دریافت ویزا را انجام دهید. یکی از علت های مهاجرت به استرالیا وجود شرایط شغلی مناسب در این کشور است که موجب ارتقا شغلی خواهد شد همچنین این ویزا یک ویزای دائم است که موجب می شود تا اقامت دائم در این کشور داشته باشید.

دریافت ویزای کار استرالیا چه مراحلی دارد؟

مدارک مورد نیازی که باید برای دریافت این ویزا تکمیل شود مدارک سوابق تحصیلی در مدارج مختلف است همچنین مدارک مربوط به سوابق کاری و شغلی نیز باید در این زمینه ارائه شود. ویزای کاری در استرالیا دارای انواع مختلفی است که شامل ویزای موقت و دائمی است دریافت هر یک از این ویزاها دارای شرایط مختلف است که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد و توضیحات لازم در این زمینه را ارائه خواهیم داد.

انواع ویزای دائم:

  • ویزای اقامتی دائم از طریق اسپانسر شغلی
  • ویزای دائم مهارتی مستقل
  • ویزای مهارتی با اسپانسر
  • ویزای دائمی حمایتی کارفرما

انواع ویزای موقت:

  • ویزای تخصصی اسپانسر فامیلی
  • ویزای اقامتی فارغ التحصیلی
  • ویزای موقتی فرد متخصص

نحوه دریافت ویزای کار استرالیا

همانطور که در بالا به آن اشاره شد ویزای کار استرالیا دارای انواع مختلفی است و شما می توانید به طرق مختلفی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. اما شرایط و مدارک لازم برای دریافت این ویزاها شامل موارد زیر خواهد بود:

  • داشتن محدوده سنی ۱۸-۴۵ سال
  • مدارک مربوطه در رشته تخصصی و مهارتی
  • کسب امتیازات مربوطه در آزمون های زبان انگلیسی
  • سابقه کاری یک ساله در رشته تخصصی مورد نظر

فرد مهاجر می تواند به سه طریق برای دریافت ویزای کاری در این کشور اقدام کند که در هر یک از روش ها فرد از طریق های مختلفی اقدام به این کار می کند که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  1. در نوع اول این مهاجران می توانند ویزای کار استرالیا را از طریق افراد متخصص مستقل دریافت کنید در این نوع ویزا فرد می تواند ویزای دائم مهاجرت به کشور استرالیا را دریافت نماید که فرد بر حسب تخصصی که دارد می تواند اقدام به مهارجت نماید.
  2. در نوع دوم فرد می تواند از طریق حمایت های ایالتی اقدام به این کار کند این ویزا نیز ویزای دائم برای مهارجت به این کشور است و در آن فرد باید تحت حمایت ایالت باشد تا پذیرش شود.
  3. نوع دیگر از این مهاجرت روش حمایت مناطق خاص است که یک ویزای سه ساله است و دارای شرایطی است که تحت حمایت منطقه ای خاص از استرالیا می تواند مهاجرت نماید.

ویزای کار در استرالیا چگونه است

با توجه به اینکه شرایط کاری در استرالیا در حال رشد است می توان پیش بینی کرد که آمار مهاجرت ها به این کشور رو به افزایش است بنابراین مهاجرت و دریافت ویزای کار استرالیا روز به روز با مشکل بیشتری مواجه می شود و شاهد تغییرات زیادی در شرایط و نحوه پذیرش آن هستیم.

برای دریافت ویزای کار در این کشور داشتن شرایط مالی و حرفه ای هر دو متضمن پذیرش ویزای شما خواهد بود. افرادی که این دو شرایط را دارند راحت از سایرین می توانند ویزای این کشور را دریافت نمایند و برای دریافت ویزای خود کمتر با مشکل مواجه خواهند شد.

مدرک تحصیلی نیز یکی دیگر از امتیازاتی است که برای دریافت ویزای این کشور باید به آن توجه داشته باشید افرادی که مدارک تحصیلی آن ها بالای فوق لیسانس است با داشتن ۱۵ امتیاز بیشتر می توانند راحت برای این کار اقدام نمایند. داشتن مدرک تحصیلی متناسب با حرفه کاری می تواند امتیاز بیشتری در دریافت ویزای کار استرالیا محسوب شود و پذیرش شما راحت تر خواهد شد.

  •  آرون گروپس

ویزای کاری و مهاجرت استرالیا

با توجه به تغییر شرایط پذیرش در مدت اخیر نمی توان تخمینی دقیق از هزینه های برآوردی ویزا داشت زیرا مدت زمان دریافت ویزا در نرخ هزینه ها تفاوت دارد. با توجه به تحریم ها و تورم های اخیر نیز این قیمت ها دارای ثبات نبوده و بهتر است برای آگاهی از این امر  به دفاتر حقوقی و سفارتخانه ها مراجعه فرمایید.

توصیه ای که در اینجا ممکن است بیشتر به شما کمک کند آشنایی با لیست مشاغلی است که هر ساله در استرالیا نیاز است زیرا برخی از مشاغل در این کشور نیروهای زیادی دارد و پذیرش کار در این مشاغل سخت تر است در نتیجه شما با شناسایی مشاغل کم نیرو شانس بیشتری برای پذیرش خود خواهید داشت.

از انواع دیگر ویزای کار استرالیا نیز می توان به این دسته از ویزاها اشاره کرد: ویزای کارفرمایان خاص، ویزای ورود مستقیم، ویزای موقت، ویزای مهارتی و ویزای حمایت محلی است که هر یک دارای پذیرش خاص خود هستند.

ویزای ویژه فارغ التحصیلان در این کشور از ویزاهای موقت است که فرد نمی تواند با استفاده از آن اقامت دائم در استرالیا را داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *