دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نوشیدن چای سیاه ایرانی، راز سلامتی و نشاط

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

چای سیاه ایرانی را می توان یکی از از سالم ترین و خوش طعم ترین چای های جهان دانست. چای در ایران معمولا در دو فصل بهار و پاییز برداشت می شود که طعم و کیفیت چای سیاه بهاره ی ایرانی خیلی بهتر از چای پاییزه است. خاستگاه چای سیاه در ایران شهر لاهیجان و اطراف آن است و این محصول در ایران با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود. اگر مایلید در مورد چای سیاه ایرانی بیشتر بدانید با ادامه ی این مطلب همراه شوید.

چای سیاه ایرانی را می­ توان یکی از از سالم ترین و خوش ­طعم ترین چای­ های جهان دانست. چای در ایران معمولا در دو فصل بهار و پاییز برداشت می شود که طعم و کیفیت چای سیاه بهاره­ ی ایرانی خیلی بهتر از چای پاییزه­ است. خاستگاه چای سیاه در ایران شهر لاهیجان و اطراف آن است و این محصول در ایران با بالاترین کیفیت ممکن تولید می شود. اگر مایلید در مورد چای سیاه ایرانی بیشتر بدانید با ادامه­ ی این مطلب همراه شوید.

چای سیاه ایرانی

پیشینه­ ی چای در ایران

بوته­ی چای نخستین بار در سال ۱۲۷۶ شمسی توسط شخصی به نام میرزا محمد کاشف السلطنه وارد ایران شد. وی بر اساس مطالعاتی که انجام داده بود شهر لاهیجان را برای کاشت چای انتخاب کرد. به همین علت در حال حاضر نیز لاهیجان تولید کننده­ ی عمده ­ی چای سیاه ایرانی می­ باشد. هرچند در سایر شهرهای شمالی نیز چای کشت می­ شود. اگر مایلید درباره­ ی تاریخچه­ ی چای ، ورود آن به ایران ، ادوات اولیه ی کاشت آن و … اطلاعات بیشتری بدست آورید هنگام سفر به لاهیجان حتما بازدید از موزه­ ی چای را فراموش نکنید.

انواع چای سیاه ایرانی بر اساس زمان برداشت

چای سیاه ایرانی در شهرهای شمالی در سه فصل بهار ، تابستان و پاییز کشت می­ شود. در میان این سه نوع چای می ­توان گفت چای سیاه بهاره ­ی ایرانی از کیفیت، عطر و طعم بهتری برخوردار است. علت این تفاوت را می توان در بارندگی های بیشتر دانست. البته این به معنای بی کیفیت بودن چای­های تابستانه و پاییزه نیست اما چای بهاره به نسبت عطر و مزه­ ی تند بیشتری دارد و می ­توان گفت بیشتر طعم چای خالص ایرانی را با خود یدک می کشد. ذکر این نکته ضروری است که افرادی که ترجیح می­ دهند چای طعم تندی و گس کمتری داشته باشند بهتر است از چای­های پاییزه و یا تابستانه استفاده کنند.

نوشیدن چای سیاه ایرانی

خواص چای سیاه ایرانی

چای یکی از نوشیدنی­های رایج در بین ایرانیان است و می­ توان این نوشیدنی مفرح را جز لاینفک زندگی آنان دانست. اما در میان این همه مصرف چای متاسفانه سهم چای­ ایرانی بسیار کمتر از چای­های خارجی می باشد.! شاید علت این عدم استفاده ناآگاهی از خواص چای ایرانی باشد. در ادامه چند مورد از خواص چای ایرانی بیان خواهد شد.

  •  آرون گروپس
  • ارگانیک بودن : یکی از ویژگی های منحصر به فرد چای سیاه ایرانی که جایگاه بالایی به آن می ­دهد ارگانیک بودن آن است. به جرات می توان چای ایرانی را ارگانیک ترین چای جهان دانست. شرایط آب و هوایی در شمال کشور و به ویژه در لاهیجان به گونه­ای است که هیچ گونه انگل و آفتی در آن رشد نمی­ کند و نیازی به سم و آفت کش ندارد. همچنین در خاک حاصلخیز شمال چای به خوبی رشد کرده و نیازی به استفاده از کودهای شیمیایی مضر نیست از این رو چای سیاه ایرانی یکی از بکرترین و سالم­ترین چای­ های جهان است.فواید مصرف چای سیاه ایرانی
  • عطر و طعم طبیعی : یکی دیگر از خواص بی نظیر چای ایرانی عطر و طعم طبیعی آن است. هنگامی که برگ چای در کارخانه چای سازی خشک و آماده ی مصرف می­ شود هیچ گونه طعم و یا عطر دهنده­ ی مصنوعی به آن افزوده نمی­ شود. بنابراین چای ایرانی دارای عطر و طعمی کاملا طبیعی می باشد.
  • شادی بخش و رفع کننده­ ی خستگی : چای سیاه ایرانی یک نوشیدنی عالی برای رفع خستگی است. اگر بعد از یک کار سخت و کسالت­­ آور به فکر خوردن یک نوشیدنی مفرح و انرژی بخش هستید چای سیاه ایرانی بهترین انتخاب است. چای ایرانی به ویژه چای سیاه بهاره­ ی ایرانی از کافئین مناسبی برخوردار است و پس از خوردن باعث ایجاد حس خوبی می­ شود و به خوبی خستگی شما را رفع می­ کند. می ­توانید تفاوت چای ایرانی را برای رفع خستگی به وضوح لمس کنید کافی است یک بار امتحان کنید.
  • چای ایرانی مناسب برای سردردهای میگرنی : شاید باور نکنید اما به دلیل ساختار ارگانیک و سالمی که چای سیاه ایرانی و به ویژه چای سیاه بهاره­ ی ایرانی دارد مصرف آن برای درمان سردرد بسیار مفید است. هنگامی که به سردرد مبتلا شده­ اید کافی است یک لیوان چای ایرانی بنوشید خیلی زود اثر فوق ­العاده­ ی چای را در بهبود سردرد مشاهده خواهید نمود.

چای ایرانی بهتر است یا خارجی ؟ 

در بازار ایران انواع و اقسام چای­ از کشورهای مختلف یافت می­ شود. در این بین سوالی که شاید برای خیلی­ها پیش آمده باشد این است که چای ایرانی بهتر است یا خارجی ؟ برای پاسخ دقیق و مستند به این سوال بهتر است تفاوت­های چای سیاه ایرانی را با نمونه­ ی مشابه خارجی بدانید. بی شک بعد از آگاهی از تفاوت­های آنها تصمیم گیری بهتری خواهید داشت.

  • تفاوت در مدت زمان دم کشیدن : یکی از تفاوت­های چای سیاه ایرانی و خارجی تفاوت در مدت زمان دم کشیدن است. معمولا چای­های خارجی خیلی زود و نهایتا در پنج دقیقه دم می ­کشند در حالی که چای سیاه ایرانی حداقل به یک ربع زمان نیاز دارد تا عطر و بوی خود را را آزاد کند. شاید بتوان علت زود دم کشیدن چای­های خارجی را در اسانس و رنگ­های خوراکی دانست که به آنها افزوده می­ شود.
  • تفاوت در زمان کهنه شدن : اگر دقت کرده باشید چای­های خارجی خیلی زود کهنه می­ شوند و به محض آنکه کمی بیشتر از چند دقیقه حرارت ببینند حالت کهنه و جوشیده به خود می­ گیرد. در حالی که چای سیاه ایرانی اصلا چنین نیست و حتی اگر یکی دو ساعت از زمان دم کردن آن بگذرد باز هم کهنه نمی ­شود.
  • تفاوت در سلامت : همان طور که گفته شد چای ایرانی به ندرت دچار آفت می ­شود و برگ­های چای سیاه ایرانی کاملا سالم هستند در حالی که اکثر مزرعه­ های چای­ های خارجی دچار آفت و انگل هستند و البته روش­های بهداشتی نیز برای خشک کردن چای استفاده نمی­ کنند.
  • تفاوت در عطر و طعم : چای­های خارجی به نسبت به چای سیاه ایرانی از عطر بیشتری برخوردار هستند و یا حتی ممکن است به نظر برخی از افراد طعم چای خارجی از چای ایرانی بهتر باشد اما در نظر داشته باشید در اکثر موارد عطر چای­های خارجی طبیعی نیست و همچنین طعم چای سیاه ایرانی نیز کاملا با شیوه ی صحیح دم کردن آن مرتبط است.

با توجه به تفاوت­هایی که گفته شد پاسخ خود شما به این سوال که چای ایرانی بهتر است یا خارجی چیست ؟ بی شک اگر تنها خواسته­ ی شما از چای عطر بیشتر و زمان دم کشیدن کوتاهتر باشد باید چای خارجی بنوشید اما اگر به سلامت خود و عزیزانتان اهمیت می ­دهد و به دنبال نوشیدن یک چای سالم و ارگانیک و البته خوش طعم هستید قطعا چای سیاه ایرانی پاسخ شماست، انتخاب با خود شماست.

خرید اینترنتی چای ایرانی با ارسال رایگان

همان­طور که گفته شد چای سیاه بهاره­ ی ایرانی به نسبت سایر فصل­ها از طعم و عطر بهتری برخوردار است. اگر با تمام تفاسیری که گفته شد به فکر خرید چای سیاه بهاره­ ی ایرانی هستید باید این خرید را از جایی مطمئن انجام دهید تا به جای چای مرغوب ایرانی چای­های بی کیفیت و یا حتی چای خارجی را ( به اسم چای ایرانی ) خریداری نکنید.

فواید مصرف چای سیاه ایرانی

برای خرید چای سیاه بهاره­ ی ایرانی درجه­ ی یک حتی لازم نیست به فروشگاه رفته و حضوری خرید کنید. پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی چای ایرانی با ارسال رایگان می باشد. حتما می­ پرسید چگونه ؟ پاسخ آن راحت است، کافی است به وبسایت فروشگاه اینترنتی آرمان مراجعه کنید. در این فروشگاه خرید چای سیاه بهاره­ ی ایرانی و البته کشت­های دیگر به صورت اینترنتی امکان­پذیر است و نکته­ ی خوب این خرید آن است که شما از امتیاز ارسال رایگان به درب منزل برخوردار است.

در فروشگاه اینترنتی آرمان چای سیاه ایرانی در دو نوع درشت ( قلم ) و ریز ( شکسته ) عرضه می­ گردد. همچنین این چای­ها در بسته­ های نیم کیلویی و یک کیلویی می­ باشند و شما می توانید بنا به نیاز و سلیقه­ ی خود چای ایرانی مرغوب را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر دوست دارید یک چای سالم و ارگانیک با طعمی متفاوت بنوشید همین حالا برای خرید چای سیاه ایرانی از فروشگاه آرمان دست به کار شوید.

نوشیدن چای سیاه ایرانی

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *