دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای نشاسته خانگی با طعم و مزه عالی

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه حلوای نشاسته را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه حلوای بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

حلوا از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که با روش های مختلفی تهیه می شود. در  دستور ساخت حلوای نشاسته از تخم مرغ و شکر و گلاب و زعفران و روغن مایع و نشاسته گل استفاده می شود.

حلوای سه آرد، حلوای گردویی، حلوای هویج و حلوای نشاسته از انواع روش ها برای پخت حلوا هستند و بهتر است شما برای پخت حلوا از این روش ها غافل نشوید و حلوایی خوش طعم را در منزل بپزید.

طرز تهیه حلوای نشاسته

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • نشاسته گل : دو و نیم پیمانه
  • شکر : نصف پیمانه
  • گلاب : نصف پیمانه
  • روغن مایع : ۷ قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده و غلیظ : نصف پیمانه

طرز تهیه حلوای نشاسته در منزل

برای پخت حلوای نشاسته ابتدا نشاسته را درون ظرفی مناسب بریزید توجه داشته باشید که آب باید چند سانت بالاتر از نشاسته باشد و نشاسته را هم بزنید تا زمانی که نشاسته درون آب خیس شود سپس نشاسته را در مکانی مناسب قرار دهید تا ته نشین شود و تا حد امکان آب شفاف روی نشاسته را خالی کنید.

حل کردن نشاسته درون آب
در مرحله بعد درون تابه روغن بریزید و نشاسته خیس خورده را به روغن بیفزایید و روی حرارت ملایم شعله گاز نشاسته را به صورت مرتب هم بزنید و آن را با پشت قاشق پهن کنید تا نشاسته تغییر رنگ بدهد و بوی خامی آن از بین برود.

تفت دادن نشاسته با روغن تفت دادن نشاسته
در زمان تفت خوردن نشاسته ها کم کم از یکدیگر جدا می شوند سپس می توانید شعله گاز را زیاد کنید و باید به هم زدن نشاسته ادامه دهید. توجه داشته باشید که نشاسته را نباید زیاد سرخ کنید زیرا سفت می شود.

تفت دادن نشاسته
حرارت گاز را خاموش کنید و بعد از اینکه نشاسته از داغی افتاد زرده تخم مرغ را به آن بیفزایید و هم بزنید.

  •  آرون گروپس

افزودن تخم مرغ به نشاسته

شعله گاز را روشن کنید و زعفران دمکرده و گلاب و شکر را به مخلوط نشاسته بیفزایید و مایه حلوا را هم بزنید.

حلوای نشاسته طرز تهیه حلوای نشاسته

حلوای نشاسته را درون قالب بریزید یا آن را تا زمانی که گرم است درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید سپس سطح حلوا را صاف کنید و ظرف را درون یخچال قرار دهید و این دسر خوشمزه را به کمک روش های تزیین حلوای مجلسی به زیبایی تزیین نمایید.

حلوا نشاسته

حلوا نشاسته

در این مطلب با طرز تهیه حلوای نشاسته آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این حلوا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *